Studie Škoda Vision X v Ženevě

Tagy:  studie Škoda Vision X, autosalon Ženeva, Vision X, CNG, benzin, elektromotor

Sponzorované odkazy:

Studie Škoda Vision X v Ženevě

Škoda Auto na letošním autosalonu v Ženevě, který právě probíhá prezentovala budoucnost. A tou je studie Škoda Auto Vision X.

Studie Škoda Vision X je typickým představitelem SUV, přičemž představuje i nové hybridní hnací ústrojí, jež kombinuje spalovací motor na stlačený zemní plyn, benzin a elektromotor. Vyznačuje se spontánním průběhem křivky výkonu, vyšší agilitou a nízkou úrovní emisí na hodnotách 89 g CO2/km. Díky inovativnímu hnacímu ústrojí může vůz využívat dle potřeby pohon předních, zadních nebo všech kol.

SUV design s krystalickými prvky

Vision X je městský crossover, lakovaný v odstínu FlexGreen, přičemž disponuje krystalickými designovými prvky, které odkazují na tradici českých sklářů. Novinkou je velký dotykový displej, který nabízí nový systém ovládání v oblasti infotainmentu a konektivity.

Pohon Vision X

Spalovacím motorem je čtyřválcový turbodmychadlem přeplňovaný 1,5 TSI G-TEC, jež byl vyvinut speciálně pro spalování stlačeného zemního plynu, resp. benzinu. Při provozu na CNG motor podává maximální výkon 96 kW/130 k s maximálním točivým momentem 250 Nm.

Samotné nádrže na CNG se nacházejí pod zadním sedadlem a za zadní nápravou. Spalovací motor roztáčí kola přední nápravy, a zadní náprava je poháněna elektromotorem. Ten se spíná ale jen v případě potřeby, kupříkladu při potřebě boost efektu což při větší síle rozjezdu, anebo ke zlepšení trakce mimo zpevněné silnice. Kapacita kompaktních akumulátorů pro elektromotor postačí k tomu, aby studie s čistě elektrickým pohonem ujela až dva kilometry.

Model Vision X je prvním automobilem značky Škoda s pohonem všech kol bez kardanové hřídele. To vozu dává nižší hmotnost a s ní spojenou nižší spotřebu. Pohonnou jednotku na CNG podporují dva elektromotory. Spalovací motor spojený s řemenem poháněným startovacím generátorem (RSG) a druhý elektromotor na zadní nápravě společně zajišťují funkci pohonu všech kol.

Jízda s rekuperací

Energii pak čerpá elektromotor ze 48voltového ion-lithiového bateriového palubního systému. Díky rekuperaci se ion-lithiové baterie za jízdy dobíjejí. To znamená, že při brzdění a tzv. plachtění proměňuje Vision X kinetickou energii na energii elektrickou, kterou ukládá do akumulátorů a později využívá k jízdě. Maximální točivý moment elektromotoru 70 Nm je k dispozici hned od rozjezdu. Díky tomu je rozjíždění spontánní a zrychlování výrazně intenzivnější. Mezi výhody použitých akumulátorů patří zejména nízká hmotnost, vyšší kapacita a dostupná cena.

Studie jezdí dle potřeby s pohonem předních, zadních nebo všech kol. Zadní kola na silnici přenášejí točivý moment 1000 Nm. Celkový dojezd na jedno natankování CNG/benzinu činí až 650 kilometrů. Systémový výkon obou pohonných jednotek umožňuje vozu Škoda Vision X zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 s a maximální rychlost činí 200 km/h.

Vize s Vision X

Výrobní provedení stávající studie Vision X bude na řadě až v roce 2019, ale otázka je, jaké dostane jméno. Dle tradice by to mělo být cosi na písmeno K jako byly vozy Kodiaq a Karoq, a z toho pak vyplývá i písmeno poslední. No necháme se překvapit, co z automobilky vyjde za pojmenování. Každopádně je studie opravdu vizionářská a vizí je i cena, kterou si nyní odhadnout netroufáme.

Zdroj foto: Škoda Auto

Článek Studie Škoda Vision X v Ženevě byl publikován 16. března 2018 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...