Jawa 21

Tagy:  www.jawa.cz, Jawa, Jawa21

Sponzorované odkazy:

Jawa 21

Jawa 21

jawa 21jawa 21

Historie se začala psát v roce 1967, kdy jako pátý motocykl byla na programu Jawy. Pionýr 21 označován jako „fichtl“ či „pincek“ patřil k ostřejší Jawě 20. Tento motocykl si podmanil řadu začínajících motorkářů. Jawa 21 se lišila od své předchůdkyně Jawy 20, tím že byla odstraněna spousta plechařiny, obzvláště se jednalo o příčné chrániče nohou spolu s podlážkami, s nimiž souvisel i držák stupaček, který byl vyměněn za nový. Plechy, chránící nohy byly vyměněny za prsa kryjící motor. Řídítka byla zvětšena a opatřena rychlopalem. Jawa 21 se prodávala za 3.220 korun československých a model SPORT se prodával za 3.680 korun československých. Model Jawa 21 se vyráběl do roku 1977.

Motor byl dvoutakt, chlazený jednoválec s vratným vyplachováním a rozvodem pístem. Obsah byl 49,8 ccm, a měl 2,6kW při 6500ot./min. Kompresní poměr byl 9,2:1. Maximální rychlost byla 65 km/h. Stoupavost byla 25%. Spotřeba paliva na 100km byla 2.3 litru. Karburátor byl od firmy Jikov, s označením Jikov 2917 PSb.

Podvozek se skládal z otevřeného rámu, který byl svařený z ocelových trubek obdelníkového průřezu. Přední kolo mělo teleskopické vidlice bez tlumení, zdvih byl 90 mm. Pneumatika byla o rozměru 2,5X16. Zadní kolo bylo uloženo v kivné vidlici, které odpružovali dvě samostatné pružiny s kapalinovými tlumiči. Zdvih byl 85 mm a rozměr pneumatik byl 2,75X16.

další foto na jawu 21další foto na jawu 21

Článek Jawa 21 byl publikován 12. listopadu 2007 v 18.22 v rubrice Motorky. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...