Audi A3

Tagy:  Audi

Sponzorované odkazy:

Audi A3
Audi A3Audi A3

Design

Kvůli spotřebnímu kompaktu je karoserie nižší a delší. Dále má dlouhý rozvor a velké výřezy pro kola, standartní velikost 16" palců. Po vzoru ze závodních vozů má Audi A3 výrazné lemy blatníku a ohromné spoilery. Při čelním pohledu hlavní linie klínovitě stoupá, což vytváří přerostlé boky na zádi. Střed auta dělí mistrovské vybalancování křivek, kde kola jsou až v rozích (oproti koncernovým kompaktům), což má za následek rozlehlou plochu mezi blatníky. Dynamicky nakloněné světlomety připomínají i Seat, ale zbytek přídě se nese v duchu Audi. Na zádi došlo k opačnému efektu. Chybí zde charakteristický stupínek, značná dávka individuality. Jako kdyby designérům vypršeli emoce při navrhování zádi vozu. Audi A3 působí hodnotnějším dojmem díky propracovaným detailům a neokoukaným tvarům.

Interiér

Interiér má jako z limuzíny a Audi TT. z TTčka převzala kulaté výdechy ventilace, vzpěry na středové konzoli a ostatní celky se nesou v civilnějším duchu. Nemůžete očekávat žádná překvapení, trocha luxusního pocitu a tím se končí. Řidiči budou mít více možností přizpůsobení, cestujícím vzadu přibyl prostor. Interiér Audi A3 jde mnohokrát individualizovat, díky nabízením materiálům a doplňkům. Můžeme si vybrat ze třech úrovní výbavy: ekonomické Attraction, luxusní Ambition a nebo sportovní Ambiente.

interiérinteriér

Motor

Základní motory s výkonem 75 a 77 kW mají klasickou pětistupňovou převodovku. Oba dva dvoulitry pohánějí šestistupňové převodovky TipTronic. Audi A3 je také vybavena převodovkou DSG, sekvenční šestistupňovou skříní se dvěma paralelními spojkama, které umožňují záběr i běhen řazení. Tento balíček vylepšení je k dispozici společně se šestiválcovým motorem a systémem quattro, kde jí tento baliček mění v ryze sportovní vůz.

//Zážehové motory://

Nabízeným nejslabším motorem je dvouventilová 1.6 s variabilním sacím potrubím, která disponuje výkonem 75 kW. Tento motor zvládne z 0–100 km/h za 11.9 a jeho maximální rychlost je 185 km/h.

Silnější motor je už moderní, čtyřventilový dvoulitr s přímým vstřikováním paliva FSI, které disponují sacím potrubím a časováním sacích ventilů. Výkon motoru je 110 kW, točivý moment je 200Nm při 3500 ot/min. Maximální rychlost je na hranici 211 km/h a zrychlení z 0–100 km/h zvládne za 9.1 s.

Nejsilnější motor je vidlicový šestiválec o objemu 3,2 l s „v“ rozevřením válců, svírajících pouhých 15 stupňů. Motor má čtyřiventily, dvouvačkový rozvod, variabilní sání a časování vaček. Motor disponuje výkonem o hodnotě 250 koní, a točivým momentem 320 Nm při 2500–3000 ot/min. Maximální rychlost omezuje elektrický omezovač, který končí na hodnotě 250 km/h, zrychlit z klidu na 100 km/h zvládne za 6.5 sekundy.

//Vznětové motory://

Dvouventilový PD turbodiesel s objemem 1.9 l, disponuje s výkonem 77 kW a točivým momentem 250 NM při 1900 ot/min. Maximální rychlost je 187 km/h a zrychlení z 0–100 km/h trvá 11.4 s. Síla motoru je v extrémně nízké spotřebě. Kombinovaná spotřeba vychází na 5.1l/100km, což umožňuje dojezd přes 1000 km.

Dalším nabízeným je první čtyřventilový TDI motor. Dvoulitr s výkonem 103 kW a točivým momentem 320 Nm při 1750–2500 ot/min. Maximální rychlost je 207 km/h a z 0–100km/h má za 9.5 s.

zázá'd Audi A3

Článek Audi A3 byl publikován 11. prosince 2007 v 18.48 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (1).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...