SSC Ultimate Aero TT

Tagy:  SSC

Sponzorované odkazy:

SSC Ultimate Aero TT

SSC Ultimate Aero TT

Ultimátní rychlíkUltimátní rychlík

Kdo pochyboval, že se Amerika nezapojí do nekonečného závodění s těmi nejtěžšími kalibry, které jsou schopny zdolat hranici 400 km/h, tak byl na omylu. Už je to 7 let co se začalo pracovat na autě, které zdolá nejrychlejší auto na starém kontinentu: Bugati Veyron. Takže se pojďme podívat co v Shelby SuperCars vytvořili.

SSC překonalo neoficiální rekord Bugatti Veyron: 407 km/h. Rekord padl na uzavřené dálnici poblíž Washingtonu, v jednom směru naměřila společnost Dewetron rychlost 413,83 km/h, v druhém směru poté 409,71 km/h.Poté se se spočítal průměr a výsledek je 411,76 km/h což je o 5 km/h více jak u Veyronu. Navíc aerodynamika vozu byla testována v aerodynamickém tunelu společnosti NASA, a zde bylo zjištěno, že SSC může vyvinout rychlost až 440 km/h!

Motor

Toto monstrum má vidlicový osmiválec o objemu 6.3 l, kterého navíc doplňuje dvojice turbodmychadel. Poté se není čemu divit, pokud Vám někdo zdělí ohromnou hodnotu maximálního výkonu, která je 1183 koní při 6950 ot/min.!( někde se můžete setkat s hodnotou rovných 1200 koní). Dalším ohromná hodnota je točivý moment, ta je 1483 Nm při 6150 ot/min. Protikladem těchto hodnot je lehkost vozu, hranice se zastavila na hmotnosti 1247 kilogramů. Pokud převedeme poměr výkonu ku hmotnosti vyjde nám hodnota 1039kg/k. Naproti tomu má Veyron 1001 koní a hmotnost 1597kg. S těmito hodnotami SSC Ultimate Aero TT zrychlí na 100 km/h za pouhých 2.78 sekund. 1/4 mílovou dráhu ujede za 9.9 sekundy s průjezdovou rychlostí na konci 232 km/h. Disciplínu 0–160–0 km/h zvládne za solidních 11.66 sekund.

O řazení se stará 6ti stupňová převodovka, která se ovládá manuálně. Celkový výkon se přenáší na zadní nápravu. O bezpečně zabrzdění se starají osmipístkové čelisti ( na zadní nápravě jsou to 6ti pístkové ), které se zakousnou do čtveřice odvrtávaných kotoučových brzd s průměrem 356 mm.

Vidlicový osmiválec v plné kráseVidlicový osmiválec v plné kráse

Interiér

Uvnitř nalezneme standartní vybavení, ale oproti obyčejným vozům jde zde vše zahaleno do kilometrů kůže. Digitální tachometr s rychloměrem, analogový otáčkoměr, budík s teplotou vody, tlakem oleje a voltmetrem. Pokud si potrpíte na komfort, tak SSC nabízí klimatizaci, elektronické ovládání oken i zpětná zrcátka, a navigaci s druženou s AV technikou a to vše v jedné krabičce, která je zakryta 7.5" displejem. Na displeji se také promítá obraz ze zpětné kamery. Anatomické sedačky Recaro s pětibodovými ochrannými pásy se starají o Vaši bezpečnost a pohodlí.

Skoro jako kokpit v F1Skoro jako kokpit v F1
Pohled na zadek AeraPohled na zadek Aera

Článek SSC Ultimate Aero TT byl publikován 1. ledna 2008 v 19.50 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...