Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty

Tagy:  Citroën C4 Cactus, plast, revoluce, novinka, hospodárnost, Citroën C4 Picasso

Sponzorované odkazy:

Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty

Zhruba před rokem přišel na trh velkoprostorových vozů Citroën C4 Picasso. Kromě futuristického vzhledu zaujal vůz také příznivou cenou a nízkými provozními náklady. Od letošního září bude však k dispozici daleko více revoluční vůz – Citroën C4 Cactus. Co se týká expresivního designu, jde vůz ještě dál – kromě futuristických předních světel zaujmou netradiční střešní nosiče, ale zejména pak vzduchové kapsle Airbump, které chrání karoserii před škrábanci a oděrkami. Vzduchové kapsle ukryté pod slupkou z termoplastického polyuretanu pohlcují drobné nárazy a poškrábání pak nehrozí. A pokud bude rána větší, dá se vše vyměnit, na místě drží tento „plast“ jen jediný šroubek.

Zezadu vypadá vůz dravě, připraven do terénu. Foto: c4cactus.citroen.comZezadu vypadá vůz dravě, připraven do terénu. Foto: c4cactus.citroen.com

Šéfku projektu Anne Ruthmannovou těší, že se podařilo vyvinout materiál, který je dostatečně silný, vydrží stejně dlouho jako auto a zůstává barevně stálý navzdory povětrnostním podmínkám. Inspirací při vzniku byly ochranné kryty na iPhone. Technologická novinka se nabízí ve čtyřech barevných odstínech (Black, Grey, Chocolate a Dune), které lze kombinovat s deseti odstíny karoserie. Celkem se nabízí 21 variant.

Interiér: Airbagy ve stropu a žádný středový tunel

V interiéru zaujme Top Box, tedy odkládací přihrádka, před sedadlem spolujezdce. Dekorací připomíná zavazadla a hlavně nabízí poměrně hodně místa, mimo jiné díky přesunutí airbagu do stropu, což je celosvětová novinka. K ovládání vozu pak slouží sedmipalcový displej se sedmi tlačítky, který se umí připojit na portál s aplikacemi Citroën Multicity Connect na síti 3G.

O pohodlí se starají široká sedadla, která byla navržena v duchu pokojového sofa. Díky automatické převodovce nejsou sedadla oddělena středním tunelem a lze je propojit. Uvnitř vozu je dostatek světla, ale ne teplo jako ve skleníku – panoramatické střešní okno má ochranu proti tepelnému prostupu.

Přední sededla lze propojit, což skýtá mnoho možností… Foto: c4cactus.citroen.comPřední sededla lze propojit, což skýtá mnoho možností… Foto: c4cactus.citroen.com

Asi nikoho nepřekvapí technologie, které usnadní každodenní život. Patří mezi ně Park Assist, asistent pro rozjezd do svahu nebo funkce přisvícení do zatáček. Citroën zde nejde s davem a nenabízí přehršel i nepotřebných technologií, vlastní řízení je stále na řidiči. „S trochou nadsázky ho můžete považovat za moderní interpretaci lidových aut, jakým byl Citroën 2 CV „kachna“. Jen se to, co chceme, tak trochu liší od toho, co chtěli zákazníci v padesátých letech,“ píše na adresu „kaktusu“ Citroën Magazín.

Motory ve voze budou poslední generace s malým objemem a výjimečně úsporné – benzinový PureTech a naftový BlueHDi splňují budoucí normy Euro6. Spotřeba se může dostat až na 3,1 litrů dieselu na 100 km. Právě motory se z velké míry podílejí na faktu, že C4 Cactus je o 200 kg lehčí než Citroën C4.

Střešní okno propouští do vozu jen světlo, teplo ne. Foto: c4cactus.citroen.comStřešní okno propouští do vozu jen světlo, teplo ne. Foto: c4cactus.citroen.com

Nechcete „kaktus“? Nevadí

Na výběr je také sedmimístný Citroën GRAND C4 Picasso. Hlavním trumfem vozu je jistě prostornost, díky nové modulární platformě EMP2 má vůz nejdelší rozvor ve své kategorii – 284 cm. Ve voze je spousta místa pro cestující i jejich zavazadla – objem kufru je 645 litrů, a pokud se posunou zadní sedadla, může být až 725 litrů. Pokud se sklopí třetí a druhá řada sedadel, dá se sklopit ještě sedadlo spolujezdce a pak se do auta vejdou i 250 cm dlouhé předměty. Pro snadné nakládání pak slouží elektricky otevíratelné víko, přičemž lze uložit maximální úhel otevření.

I původní C4 Picasso má co nabídnout. Čistý a expresivní design, dynamické linie a komfortní řízení při zachování nízkých provozních nákladů se postaraly o skvělý výsledek – v prvním pololetí letošního roku se stal tento vůz lídrem segmentu MPV. Jen za prvních šest měsíců se v Evropě prodalo více než 125 000 kusů a téměř dvě třetiny byly ve vyšších úrovních výbavy.

Nový Citroën C4 Cactus se nabízí v jedenadvaceti barevných kombinacích. Foto: c4cactus.citroen.comNový Citroën C4 Cactus se nabízí v jedenadvaceti barevných kombinacích. Foto: c4cactus.citroen.com

Vůz vzhledově trochu připomíná Škodu Fabii Scout, která má také výrazné plastové doplňky. Zde však jsou pro podtržení robustnosti a dynamiky. Citroën Cactus bude o své místo na slunci muset bojovat spíše s oblíbenými modely Škoda Octavia, Ford Focus, VW Golf, Renault Megané nebo „většími vozy“, kde stále roste zájem o značky KIA a Hyundai razícími cestu lákavé pořizovací ceny…

Článek Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty byl publikován 15. srpna 2014 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...