Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta, Informace a Novinky > Nová Toyota RAV4
Sponzorované odkazy:
Toyota aktuálně odhalila zbrusu nové SUV RAV4 páté generace, vyznačující se mnoha plusy a zdokonalení v segmentu SUV. Toyota RAV4 je první vůz s podvozkovou architekturou TNGA (Toyota New Global Architecture) přinášející výrazné zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti i potěšení z jízdy.
Robustní design nové Toyoty RAV4 evokuje odolnost a mimořádné schopnosti. Díky vyšší světlé výšce a viditelně rozkročenějšímu postoji zde máme vůz, který je připraven na jakékoli podmínky a terén.
Úplné přepracování exteriéru dávají vozu podobu s konceptem FT-ACz loňského roku. A tak má nová Toyota RAV4 výraznou masku se šestiúhleníkovým tvarem, je robustnější a v liniích působí až agresivně.
Předností Toyoty RAV4 byla od počátku dobrá manévrovatelnost, a nejinak je tomu i v případě nejnovějšího provedení. Nový model má na délku 4 600 mm, oproti předchozí verzi kratší přední i zadní převis a šíře vozu spolu s rozvorem je větší – šířka o 10 mm, a rozvor o 30 mm.
Díky nabyté šíři nabízí vůz prostornější kabinu pro všechny pasažéry. Stejně tak je větší i zavazadelník, který díky možnosti sklopení zadních sedadel, dvojité podlaze a boční síti k uchycení nákladu, nabízí všestrannou využitelnost.
Pro novou Toyotu RAV4 jsou připraveny dvě různá pohonná ústrojí postavená na architektuře TNGA, v obou případech úspornější a výkonnější než u Toyoty RAV4 současné generace.
Nové hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru přináší na jedné straně nízkou spotřebu i emise a tichý chod, na straně druhé zároveň vyšší výkon a dynamičtější odezvu. K dispozici bude i nový benzínový motor o objemu 2,0 litru v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou.
Výrazné vylepšení se týká i jízdní dynamiky Toyoty RAV4, zejména stálého pohonu všech kol. Pro hybridní verzi vyvinula Toyota zbrusu nové elektrické pohonné ústrojí, které efektivně využívá energii hybridní soustavy vozidla s druhým elektromotorem k pohonu zadních kol.
Tím dosahuje vysokého točivého momentu, nízkých energetických ztrát a pomáhá redukovat spotřebu paliva. Přináší tak mimořádné schopnosti pohonu AWD za nejrůznějších jízdních podmínek. Zlepšení doznal i nový AWD pohon pro benzínový model o objemu 2,0 litru.
K dynamickým jízdním schopnostem RAV4 přispívá i podvozková architektura TNGA s nízkým těžištěm a optimálním rozložením hmotnosti, zde ruku v ruce s tužší karoserií a přesnějšími odezvami na pokyny od volantu.
Nová Toyota RAV4 má ve výbavě kvalitní pomocníky hlídající bezpečnost vozu. Především druhou generaci asistenčních systémů Toyota Safety Sense.
Pátá generace Toyoty RA se začne na evropských trzích prodávat někdy v půli roku 2019, cenu zatím neznáme.
Zdroj foto: Toyota
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.