Nová Toyota RAV4

Tagy:  nová Toyota RAV4, pohon, jízdní dynamika, exteriér, interiér

Sponzorované odkazy:

Nová Toyota RAV4

Toyota aktuálně odhalila zbrusu nové SUV RAV4 páté generace, vyznačující se mnoha plusy a zdokonalení v segmentu SUV. Toyota RAV4 je první vůz s podvozkovou architekturou TNGA (Toyota New Global Architecture) přinášející výrazné zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti i potěšení z jízdy.

Robustní design nové Toyoty RAV4 evokuje odolnost a mimořádné schopnosti. Díky vyšší světlé výšce a viditelně rozkročenějšímu postoji zde máme vůz, který je připraven na jakékoli podmínky a terén.

Úplné přepracování exteriéru dávají vozu podobu s konceptem FT-ACz loňského roku. A tak má nová Toyota RAV4 výraznou masku se šestiúhleníkovým tvarem, je robustnější a v liniích působí až agresivně.

Nová Toyota RAV4 2019

Předností Toyoty RAV4 byla od počátku dobrá manévrovatelnost, a nejinak je tomu i v případě nejnovějšího provedení. Nový model má na délku 4 600 mm, oproti předchozí verzi kratší přední i zadní převis a šíře vozu spolu s rozvorem je větší – šířka o 10 mm, a rozvor o 30 mm.

Díky nabyté šíři nabízí vůz prostornější kabinu pro všechny pasažéry. Stejně tak je větší i zavazadelník, který díky možnosti sklopení zadních sedadel, dvojité podlaze a boční síti k uchycení nákladu, nabízí všestrannou využitelnost.

Pohonné jednotky

Pro novou Toyotu RAV4 jsou připraveny dvě různá pohonná ústrojí postavená na architektuře TNGA, v obou případech úspornější a výkonnější než u Toyoty RAV4 současné generace.

Nové hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru přináší na jedné straně nízkou spotřebu i emise a tichý chod, na straně druhé zároveň vyšší výkon a dynamičtější odezvu. K dispozici bude i nový benzínový motor o objemu 2,0 litru v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou.

Jízdní dynamika

Výrazné vylepšení se týká i jízdní dynamiky Toyoty RAV4, zejména stálého pohonu všech kol. Pro hybridní verzi vyvinula Toyota zbrusu nové elektrické pohonné ústrojí, které efektivně využívá energii hybridní soustavy vozidla s druhým elektromotorem k pohonu zadních kol.

Tím dosahuje vysokého točivého momentu, nízkých energetických ztrát a pomáhá redukovat spotřebu paliva. Přináší tak mimořádné schopnosti pohonu AWD za nejrůznějších jízdních podmínek. Zlepšení doznal i nový AWD pohon pro benzínový model o objemu 2,0 litru.

K dynamickým jízdním schopnostem RAV4 přispívá i podvozková architektura TNGA s nízkým těžištěm a optimálním rozložením hmotnosti, zde ruku v ruce s tužší karoserií a přesnějšími odezvami na pokyny od volantu.

Asistenti

Nová Toyota RAV4 má ve výbavě kvalitní pomocníky hlídající bezpečnost vozu. Především druhou generaci asistenčních systémů Toyota Safety Sense.

Ty pojímají „mocnou“ čtyřku

  • automatické brzdění s detekcí chodců
  • adaptivní tempomat
  • aktivní udržování vozidla v jízdním pruhu
  • rozpoznávání dopravních značek

Pátá generace Toyoty RA se začne na evropských trzích prodávat někdy v půli roku 2019, cenu zatím neznáme.

Zdroj foto: Toyota

Článek Nová Toyota RAV4 byl publikován 10. května 2018 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...