Co s ucpaným DPF filtrem?

Co s ucpaným DPF filtrem?

Chystáte se k prodeji svého vozu? Pak na něj automobil dobře připravte. Rozhodně se vám to vyplatí!

Je hodně motoristů, kteří se rozhodnou svůj vůz prodat poté, co s ním tzv. přestanou mít trpělivost. Starší automobily totiž, jak je známo, dost lezou do peněz. Nebo se uchýlí k prodeji, když jejich vozidlo definitivně dojezdí. Uvědomte si však, že v okamžiku prodeje váš vůz pojízdný být musí, jinak na něj neseženete kupce. Nebo za něj nedostanete tolik, kolik byste dostat mohli.

Povinná výbava vozidla

Víte, co třeba obnáší pojem povinná výbava vozidla? I váš prodávaný vůz jí musí disponovat, jinak jeho majiteli hrozí ne zrovna nízká pokuta. Patří do ní náhradní elektrické pojistky, žárovky, příruční zvedák a klíč na matice, reflexní vesta, náhradní kolo, výstražný trojúhelník a autolékárnička. To každopádně je základ, bez kterého se neobejdete.

Je váš prodávaný vůz provozuschopný?

Připravit auto na prodej není jen tak. Vůz, který nabízíte k prodeji, v první řadě musí být tzv. provozuschopný. Jeho nový majitel do něj musí nasednout a bezpečně odjet. A nějakou dobu by mu vůz měl i sloužit. Rozhodně nedoporučujeme zamlčovat závažné vady, na které nový majitel dříve nebo později stejně přijde.

Zaměřeno na DPF autofiltry

Strašákem mnoha majitelů vozů s dieselovými motory jsou tzv. DPF filtry pevných částic. Těmi je od roku 2000 v rámci snahy o snížení emisí výfukových plynů vybaven každý naftový vůz. Hlavní problém DPF filtrů je, že se během provozu v závislosti na počtu najetých kilometrů (výrobci udávají 150 až 200 tisíc), ale i stylu jízdy, zanášejí. A v okamžik, kdy se zanesou úplně, je pak nutné buď jejich vyčištění, nebo přímo výměna.

Problematické čištění DPF filtru

Problémem je obtížné čištění DPF filtru, jež ne vždy bývá zcela dostatečné. I po jeho vyčištění ve filtru zkrátka zůstává jemný popílek, který jej dokonce po čase definitivně ucpe. V tento okamžik řidiči mají dvě možnosti, a to buď filtr vyměnit za nový, nebo jej odstranit. Pokud se zkrátka nefunkčního filtru nezbavíte, riskujete, že se svým vozem brzy dojezdíte.

Odstranění DPF filtru ano, či ne?

Vydáte-li se cestou výměny starého filtru za nový, může vás to vyjít (v závislosti na typu vozu) na 10, ale i 170 000 korun! Protože tato částka mnoho majitelů dieselových motorů sráží na kolena, volí řada řidičů řešení v podobě odstranění DPF filtru. To je sice mnohem levnější, ale bez DPF filtru ve svém voze už balancujete na hraně zákona. Za porušení emisí vám pak hrozí pokuta až 50 tisíc korun. A samozřejmě váš vůz neprojde technickou kontrolou. Takže, pozor na to!

Článek Co s ucpaným DPF filtrem? byl publikován 13. listopadu 2018 v 23.15 v rubrice PR články. Autorem článku je Inzerce. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...