Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Škoda Felicia
Sponzorované odkazy:
V roce 1994 se v automobilce Škoda zrodil nový vůz. Sice nešlo o úplně nový vůz, ale důkladně předělaný Favorit. Karoserie byla patřičně vyztužena a patří tak na pole pasivní bezpečnosti.
Interiér
Přístrojová deska měla elegantní styling. Je dobře navrhnuta ergonomie ovládacích prvků a tato přístrojovka vydržela až do doby výroby náhradního modelu. Sedadla jsou také nová a zlepšilo se boční vedení a jejich pohodlnost. Středová konzole dostala pár nových úprav. Objevily se tu kulaté ovladače topení a ventilace. Při vyšší výbavě přibila vyjímatelná schránka mezi podlahou a přístrojovou deskou. Škoda Felicia měla dvouramenný a čtyřramenný volant s airbagem. Jediné co dává mínus interiéru je, že volant nemá posilovač řízení.
Motor
Pod kapotou často nalezneme hliníková motor o objemu 1.3l. Tato jednotka měla 40 nebo 50 kW. V roce 1997 bylo nasazeno vícebodové vstřikování paliva MPI. Výkon byl stejný jako u motoru 1.3 l MPI, ale zvedl se točivý moment na 106 Nm při 2600 ot/min. Škoda Felicia jela max. rychlostí 162 km/h a na km/h se dostala za 13.5 sekund. Spotřeba byla ve městě od 9 do 10 litrů, odvíjené od rychlosti. V roce 1995 přišel nový zážehový motor s objemem 1.6 litru o výkonu 55 kW a točivý moment 135 Nm při 3500 ot/min. Ten dokázal vyvinout max. rychlost 170 km/h a na 100 km/h to zvládl za 12 s. V roce 1996 přisel atmosférický diesel 1.9 D o výkonu 47 kW.)
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.