Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Škoda 100
Sponzorované odkazy:
Historie
Škoda 100 je automobil, který se vyráběl v čekoslovenském automobilovém závodě Škoda Mladá Boleslav v letech 1969–1977. Nahradil starší typ Škoda 1000MB. Počet vyrobýnch vpzů se vyšplhal na 891 787 kusů.
Interiér
Interiér je jednoduchý a disponuje účelností a praktičností. V modelu L, nazývaném „deluxe“, byly polohovatelné sedačky, což bylo době také luxusní. Motor a chladič jsou umístěny v zadní části.
Motor
Ve voze Škoda 100 byl umístěn čtyřválec o objemu 988 ccm, byl chlazen kapalinou modelové řady 742/10. Tyhle motory se používají až do dnešní doby (Škoda Fabie), samozřejmě prošli úpravami, modernizací a změnou objemu. Motor měl výkon42 koní při 4650 ot/min. a točivý moment byl 73,5 Nm při 3000 ot/min. To umožňovalo Škodě 100 jet maximální rychlostí 125 km/h, zrychlit na 100 km/h zvládla za 24 s. Základní spotřeba paliva byla 7.6 litru na 100km.
Podvozek
Zadní nápravu tvořila hnací, kyvadlová, s rozvodovkou v bloku s převodovkou. Měla vynuté pružiny s tlumenými teleskopickými tlumiči. Přední nápravu tvořila lichoběžníková s nosnou nápravnicí. Měla vynuté pružiny s tlumenými teleskopickými tlumiči a příčním torzním stabilizátorem. O bezpečné zastavení se vpředu staraly kapalinové, dvoukruhové kotoučové brzdy. Vzadu to byly bubnové brzdy. Řuční brzda byla mechanická s lany na zadní kola.
Nakonec video:)
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.