Toyota Prius – hybridní pohony jedou
Sponzorované odkazy:
![Toyota Prius – hybridní pohony jedou Toyota Prius – hybridní pohony jedou](/assets/clanky/2009-03/clanek00722/title_clanek00722.jpg)
![Toyota Prius](/assets/clanky/2009-03/clanek00722/upload/photo/prius.jpg)
Toyota Prius, spadající do kategorie MPV, představuje na českém trhu opravdu povedený kousek, který nemá obdoby. Význačnou specifikací tohoto vozu je jeho hybridní pohon, jenž kombinuje zážehový agregát spolu s netradičním elektromotorem, čímž výrazně snižuje emise a spotřebu automobilu.
Hybridní pohon
Spalovací benzínový motor s výkonem 57 kW při 5000 otáčkách a točivým momentem 115 Nm je doplněn o nový elektromotor, který se může pyšnit až 50 kW při 1200 – 1540 otáčkách a točivým momentem o velikosti 400 Nm. Při sjednocení obou těchto motorů nám celkově vychází výkon 82 kW, pokud jedeme rychlostí 165 km/h, a točivý moment 450 Nm při rychlosti 30 km/h.
![Toyota Prius – boční pohled](/assets/clanky/2009-03/clanek00722/upload/photo/prius2.jpg)
Druhá generace elektromotorů pracuje nyní s rozdílným napětím, které činí 500 V. Dokázalo tak vytvořit vzestup ve výkonu z 33 kW na zmíněných 50 kW. Můžete si sami volit ze tří režimů jízdy – pouze spalovací motor, pouze elektromotor a jejich kombinace. Kapacita baterie Ni-MH pro elektromotor není příliš vysoká, jelikož se nepovažuje za hlavní baterii. Je nutno ji tedy průběžně dobíjet jízdou.
![Toyota Prius – interiér](/assets/clanky/2009-03/clanek00722/upload/photo/prius3.jpg)
Novinky
Zajímavostí, kterou Toyota Prius nabízí, je startování bez klíče. Ano, čtete správně, již vám k nastartování motoru bude stačit pouze stisknutí tlačítka. Klíč, který však musíte jinak mít, slouží k uzamknutí auta, bez něj se neobejdete. Největším plus, kterým automobilka Toyota zazářila, je enormní snížení emisí na pouhých 50 % úrovně dnešního standardu Euro 4. Jestliže jedete ve městě se zapnutým elektromotorem, emise jsou zcela nulové. Spotřeba by se dle výrobců ve městě měla pohybovat kolem 5 l a mimo město 4,3 l. Zcela minimální je také hlučnost auta, kdy při stání můžete poslouchat jen jemné foukání klimatizace a při rozjezdu pouze lehký šum. Tišší auto na českém trhu nenajdete, proto si po jeho koupi musíte dávat pozor hlavně na chodce, kteří se orientují podle zvuku auta.
I přes pár nedostatků tento model splňuje pět hvězdiček v bezpečnostních testech EuroCNAP, takže si myslím, že je první model hybrida Toyota Prius poměrně povedený a už se můžeme těšit, s čím na nás přijdou příště.
Článek Toyota Prius – hybridní pohony jedou byl publikován 29. března 2009 v 11.15 v rubrice Auta. Autorem článku je Olga. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Toyota Supra 04.01.2008 20.49
- Toyota Celica 07.02.2008 22.18
- Toyota RAV4 14.07.2008 13.27
- Toyota Yaris 10.10.2007 18.21
- Toyota Auris 25.05.2008 20.20
Top 10
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Tříkolky
- Ofuky oken a homologace
- S očistou vozu vám pomohou chytré nanotechnologie
- Suzuki Samurai
- Prověřte si automobil přes VIN kód
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kaipan 57
- Jawa 21
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu