Nový Renault Megane: 100% elektrický

Tagy:  Nový Renault Megane, 100% elektrický, Megane E- Tech

Sponzorované odkazy:

Nový Renault Megane: 100% elektrický

Značka Renault pustila na trh nový Megane E-Tech, který je 100% elektrický. Jde o první model 100% „made in ElectriCity“, nového evropského průmyslového hubu v oblasti elektromobility, vytvořeného Skupinou Renault na severu Francie.

Design a pojetí vozu

Vůz díky platformě určené pro elektrický pohon je tento vůz prvním modelem nové generace „nativních“ elektromobilů Renault. Má zaoblené linie, četné technologické prvky jako zadní mikro optická světla LED, obrazovku OpenR, cool výdechy ventilace a nechybí ani laserové gravírování na spodním prahu dveří.

Vůz s výškou 1,5 m, prodlouženým rozvorem 2,70 m a celkovou délkou 4,21 m, má tenkou baterii pouhých 110 mm, která umožnila vylepšit vnější proporce, ale také překonat omezení poměru vnější velikosti a vnitřního prostoru, a to díky snížení těžiště pro ještě větší potěšení a dynamiku řízení.

Dojem robustnosti je umocněn velkými dvacetipalcovými koly, ochranou podvozku a podběhů, i vysokou linií karosérie. Svažující se střecha, široký rozchod kol a zapuštěné kliky dveří připomínají svět kupé.

Elegantní a výrazné barvy

Nový Megane E-Tech 100% elektrický se nabízí šest barev karosérie

  • šedöu Rafale a šedou Schiste
  • modrou Nocturne a červenou Flamme
  • černou Etoilé a bílou Glacier

Je také možno zvolit dvoubarevné provedení s odlišnou barvou střechy, sloupků a v závislosti na výbavě i kryty vnějších zrcátek v odstínu šedá Schiste, černá Etoilé a bílá Glacier s více než 30 možnými kombinacemi.

Světla a odemykání

Nový Megane E-Tech 100% elektrický automaticky detekuje klíč v blízkosti vozu a aktivuje se při přiblížení na méně než jeden metr. Vozidlo spustí světelnou animaci s blikáním světlometů zevnitř ven, po jejich zhasnutí se rozsvítí denní a směrová světla. Vzadu se rozsvítí světelný pás a světla a směrovky se probudí v dynamickém impulsu. Tato vítací sekvence končí rozsvícením světel na zpětných zrcátkách, která promítnou na zem nové logo Renault a označí tak přístup k vozu.

Automatické kliky dveří

Všechny verze nového Megane E-Tech 100% elektrický mají zapuštěné kliky dveří. Jakmile se řidič nebo cestující přiblíží a chce otevřít dveře nebo jakmile se vůz odemkne, kliky skryté v karosérii automaticky vyskočí díky elektrickému systému. Do zavřené pozice se vrátí dvě minuty od zaparkování, když se vozidlo začne rozjíždět nebo při zamčení dveří.

Vítejte na palubě

Uvítací sekvence nového Megane E-Tech 100% elektrický se vypne, jakmile řidič zaujme své místo. Probudí se obrazovka OpenR se 12,3 palcovou obrazovkou, která obsahuje údaje palubní desky a centrální obrazovku multimédií, a zobrazí logo a název značky. V interiéru se rozsvítí ambientní osvětlení a reproduktory zahrají novou znělku Renault jako přivítání na palubě.

Interiér

Díky platformě CMF-EV využívá nový Megane E-Tech 100% elektrický maximální prostornost. Navzdory menším celkovým rozměrům nabízí Nový Megane E-Tech 100% elektrický vnitřní prostor podobný jako Megane se spalovacím motorem. Mimoto je prostor na palubě a pohodlí větší díky absenci tunelu převodovky (rovná podlaha), voliče převodovky a ovládacího panelu, které jsou obvykle zabudované do středové konzole.

Interiér vozu využívá řadu neobvyklých nebo recyklovaných materiálů v kombinaci, která vytváří útulné prostředí. Palubní deska základní a střední výbavy je proto potažena textilem. V nejvyšší třídě byl tento materiál nahrazen umělou kůží. Horní okraj palubní desky a horní pás dveřních panelů jsou potaženy materiálem Alcantara ve střední výbavě a dekorativním dřevem Nuo v nejvyšší výbavě. Ve všech verzích je palubní deska ozdobena také vodorovnou dekorativní linkou, která vizuálně rozšiřuje kabinu a ladí s linkou na dveřních panelech.

Sedadla v základní výbavě jsou textilní ze 100% recyklovaného materiálu. Ve střední výbavě jsou sedadla ze směsi umělé kůže a textilu, rovněž s použitím 100% recyklovaného textilu. A konečně v nejvyšší výbavě jsou přední i zadní sedadla potažena kůží.

Více úložného prostoru a ergonomie

Uložení voliče převodovky za volantem včetně tlačítka pro nastavení MULTI-SENSE umožnilo uvolnit významný prostor mezi předními sedadly ve prospěch otevřeného úložného prostoru o kapacitě 7 litrů. Celkem nový Megane E-Tech 100% elektrický nabízí 30 litrů odkládacích ploch. Zavazadelník má celkový objem 440l. Pod podlahou je 22litrů úložného prostoru pro kabely.

Pohon

Nový Megane E-Tech 100% elektrický poskytuje díky novému pohonnému ústrojí výkon až 160 kW a točivý moment 300 Nm, ale také čtyři úrovně rekuperačního brzdění. Motor byl vyvinut v rámci Aliance za spolupráce jednotlivých partnerů. Jde o synchronní motor s vinutým rotorem. Motor váží pouze 145 kilo (včetně převodovky). Pod kapotou nového Megane E-Tech 100% elektrický se budou nabízet dvě verze: 96 kW (130 k) a 250 Nm a – 160 kW (218 k) a 300 Nm. Výkonnější varianta umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekund.

Optimalizované řízení a hbitost

Díky platformě CMF-EV vůz dokáže spojit živost elektrického motoru s dynamickým podvozkem bez narušení komfortu. Je zde použit nový elektrický posilovač řízení, převodový poměr řízení byl snížen, aby se dosáhlo hbitějšího a přímějšího řízení. To poskytuje řidiči nového Megane E-Tech 100% elektrický rychlou a čistou reakci na jeho požadavky a usnadňuje manévrování. Tato výhoda je doplněna přítomností víceprvkové zadní nápravy. Společně s novým sloupkem řízení zajišťuje lepší ovladatelnost, a především lepší přesnost pro bezpečnější řízení.

Vyrovnaný výkon

Nový Megane E-Tech 100% elektrický nabízí dvě kapacity baterií:

  • 40 kWh pro dojezd 300 km (norma WLTP)
  • 60 kWh pro dojezd přes 470 km (norma WLTP, v závislosti na verzi)

Baterie 40 kWh se skládá z 8 modulů o 24 článcích každý, které jsou rozložené ve vrstvě. Baterie 60 kWh se skládá z 12 modulů o 24 článcích každý, které jsou rozložené ve dvou vrstvách. V obou případech jsou rozměry baterie stejné, zejména rekordní výška 110 mm. Tyto baterie mají záruku 8 let.

Univerzální dobíjení

Kromě dvou úrovní výkonu motoru a kapacity baterie je univerzálnost použití nového Megane E- Tech 100% elektrický zajištěna také četnými možnostmi dobíjení, tedy 130 kW na dálnici a 22 kW, které je silně zastoupené ve městech. Vše je optimalizováno na maximální efektivnost. Nový Megane E-Tech 100% elektrický je tedy kompatibilní se všemi dobíjecími infrastrukturami se střídavým proudem (AC)

  • Domácí dobíjení 10 A/2,3 kW (jednofázové)
  • Průmyslová zásuvka typu Green’up 16 A/3,7 kW (jednofázové)
  • Wallbox 32 A/7,4 kW (jednofázové)
  • Veřejná přípojka 16 A/11 kW (jednofázové)
  • Veřejná přípojka 32 A/22 kW (třífázové)

Asistenti řízení

Dvacet šest asistentů řízení nového Megane E-Tech 100% elektrický se dělí na tři kategorie: řízení, parkování a bezpečnost.

Active Driver Assist, kontextuální autonomní řízení

Funkce autonomní jízdy úrovně 2 Active Driver Assist kombinuje

  • adaptivní tempomat s funkcní „Stop & Go“
  • funkcí centrování v jízdním pruhu
  • automatické zpomalení
  • Chytrý omezovač rychlosti
  • Zabránění kolizím a vyjetí z pruhu
  • Asistent nouzového hlídání jízdního pruhu
  • Ochrana ostatních účastníků provozu
  • Automatické nouzové brzdění při couvání (Rear AEB)
  • Bezpečné vystoupení cestujícího (OSE)
  • Around View Monitor 3D (kamera 3D s rozhledem 360°)
  • Funkce Full Auto Park Easy Park Assist.
  • Smart Rear View Mirror

Objednávky na novinu budou otevřeny od února 2022, přičemž prodej bude zahájen v březnu 2022.

Zdroj foto: Renault

Článek Nový Renault Megane: 100% elektrický byl publikován 3. listopadu 2021 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...