Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Peugeot 308 - facelift po francouzsku
Sponzorované odkazy:
Facelift Peugeotu 308 odkazuje na nový design francouzské automobilky, který vznikl u modelu 508. Facelift se týká všech dostupných karosářských variant, tedy SW (kombi), CC (kupé-kabriolet) a především nejprodávanější varianta hatchback.
Přední část vozu dostala novou masku, otvor pro přívod vzduchu a LED světla pro denní svícení, která ohraničují mlhové světlomety. Silueta vozu zůstala zachována. Zvýšená architektura modelu se podílí na celkové prostornosti interiéru vozu. Vnitřek vozu je maximálně využit pro množství odkládacích prostorů a může být prosvětlen denním světlem díky panoramatické střeše (příplatková výbava). Rozměry modelu 308 jsou 4276 mm délky, 2038 mm šířky, 1498 mm výšky. Rozvor činí 2608 mm.
Základní výbavou je Access. Ta obsahuje například přední a boční airbagy, ABS, ESP, ASR, patnáctipalcová ocelová kola, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhové světlomety, palubní počítač, rádio s CD/MP3 nebo sdružený přístroj s LCD displejem. Sportovní verze GTi obsahuje navíc například osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, zadní parkovací asistent, elektrochromatické zpětné zrcátko, polokožené čalounění, sportovní a hliníkový paket, přední i zadní sportovní nárazník, vzadu navíc s difuzorem, zadní spoiler nebo dvojitou chromovanou koncovku výfuku.
Na výběr je z trojice zážehových a vznětových motorů. Základní jednotkou je benzínový čtyřválec 1,4 VTi (72 kW), který je s pětistupňovou manuální převodovkou a základní výbavou Access k mání od 328 900 Kč. Vrcholem je verze GTi s motorem 1,6 THP (147 kW) za 556 900 Kč. Základní vznětovou jednotkou je 1,6 HDi (68 kW) s cenou od 388 900 Kč. Tento motor může být také doplněn mikrohybridní technologií e-HDi. Ta obsahuje systém Start-Stop, který vede ke snížení spotřeby a tedy i emisí a také řízenou manuální šestistupňovou převodovku (2-Tronic).
Zážehové Motory |
1,4 VTi
|
1,6 VTi
|
1,6 THP
|
|
Zdvihový objem [cm3] |
1397
|
1598
|
1598
|
|
Převodovka |
5M
|
5M (4A)
|
6M (6A)
|
6M
|
Výkon [kW/min-1] |
72 / 6000
|
88 / 6000
|
115 / 6000
|
147 / 5800
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
136 / 4000
|
160 / 4250
|
240 / 1400
|
275 / 1700
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
12,7
|
10,8 (13,0)
|
8,8 (9,1)
|
7,7
|
Max. rychlost [km/h] |
182
|
195 (188)
|
214 (212)
|
237
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6,3
|
6,6 (7,3)
|
6,7 (7,7)
|
6,9
|
Vznětové Motory |
1,6 HDi
|
1,6 e-HDi
|
2,0 HDi
|
|
Zdvihový objem [cm3] |
1560
|
1997
|
||
Převodovka |
5M
|
6M (2-Tronic)
|
6M
|
6A
|
Výkon [kW/min-1] |
68 / 4000
|
82 / 3600
|
110 / 3750
|
120 / 3750
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
230 / 1750
|
270 / 1750
|
320 / 2000
|
340 / 2000
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
12,4
|
11,4
|
10,1
|
9,6
|
Max. rychlost [km/h] |
181
|
192 (194)
|
205
|
202
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
4,4
|
4,8 (4,6)
|
5,1
|
6,3
|
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.