Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Porsche 911 Carrera - legenda pokračuje
Sponzorované odkazy:
Porsche 911 je v motoristickém světě velkým pojmem a již téměř padesát let trvajícím příběhem. Příběh pokračuje a světlo světa spatřila nová generace 911 Carrera. Hned z počátku prodeje jsou k dispozici verze Carrera, Carrera S a k obou verzím také varianty Cabriolet. Porsche tvrdí, že 90% všech dílů je nových nebo zásadně přepracovaných. 911ka má upravené motory, upravený design a prodloužený rozvor (o 15 mm).
Design je klasický pro vozy Porsche. Střecha klesá k zádi, blatníky jsou výš než přední kapota (vzadu jsou obzvlášť mohutné), přední oválné světlomety s atypickým vertikálním uspořádáním nebo upravené zadní horizontálně protažené LED svítilny. Na zádi jsou úpravy nejvíce znatelné. Především právě světlomety – nyní více úzké a protažené – spolu s výraznou hranou a dvěma koncovkami výfuku z ušlechtilé oceli dotváří „nabroušený“ výraz nové 911ky.
Pro zlepšení aerodynamiky a zlepšení agility byla snížena výška karoserie rozšířen rozchod kol vpředu – o 46 mm u modelu 911 Carrera a dokonce o 52 mm u modelu 911 Carrera S. Nová je také aerodynamicky vylepšená poloha vnějších zpětných zrcátek, která jsou nyní umístěna přímo na dveřích.
Co se týče výbavy, tak ta je na nejvyšší úrovni. Tedy jen pro zmínku. Devatenáctipalcová litá kola (u Carrery S dvacetipalcová), ABS, ASR, systém Porsche Side Impact Protection (POSIP), tvořený bočními výztuhami dveří, hrudníkovými bočními airbagy v bočních polštářích předních sedadel a hlavovými airbagy pro řidiče a spolujezdce v horních částech výplní dveří, bi-xenonové světlomety, prostřední části sedacích ploch vpředu, boční polštáře vpředu a opěrky hlavy potažené raženou kůží, sportovní sedadla, dvouzónová automatická klimatizace, audiosystém CDR-31, 7“ barevný displej (dotykový), rádio s dvojitým tunerem, CD/MP3, AUX-In s devíti reproduktory o celkovém výkonu 235 W a mnoho dalších samozřejmostí jako je centrální zamykání, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna atd.
Přepracované motory nabízejí více dynamiky a zároveň nižší spotřebu. Ano, i u sportovní aut je kladen důraz na snižování emisí. Výsledkem je snížení zdvihového objemu na 3,4 litru spolu s technologiemi Auto Start-Stop, rekuperací kinetické energie a inteligentním řízením chladicí soustavy. Snad se v Porsche nedočkáme i tříválcového motoru…
K zlepšení jízdních vlastností se stará technologie VarioCam Plus, která umožňuje natáčení vačkových hřídelů sání a změnu zdvihu sacích ventilů. Novinkou je i integrované mazání se suchou skříní. Zásobník oleje se nalézá v motoru. Od externí nádrže na olej bylo upuštěno v zájmu nižší hmotnosti a menších rozměrů. Elektronicky řízené olejové čerpadlo pracuje v závislosti na skutečné potřebě mazání, čímž se snižují ztráty výkonu a zvyšuje se účinnost. Standardně je do vozů Porsche 911 Carrera montována manuální sedmistupňová převodovka. Sedmistupňová dvojspojková převodovka PDK s „pádly“ pod volantem je k mání za příplatek 100 000 Kč. Její výhoda spočívá v rychlém a plynulém řazení (viditelné hlavně u údaje o pružném zrychlení) a nižší spotřebě paliva.
Typ |
911 Carrera
|
911 Carrera S
|
911 Carrera Cabriolet
|
911 Carrera S Cabriolet
|
Zdvihový objem [cm3] |
3436
|
3800
|
3436
|
3800
|
Převodovka |
6M (6PDK)
|
|||
Výkon [kW/min-1] |
257 / 7400
|
294 / 7400
|
257 / 7400
|
294 / 7400
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
390 / 5600
|
440 / 5600
|
390 / 5600
|
440 / 5600
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
4,8 (4,6)
|
4,5 (4,3)
|
4,8 (4,6)
|
4,7 (4,5)
|
Pružnost 80–120 km/h [s] |
6,4 (2,8)
|
5,9 (2,4)
|
6,4 (2,8)
|
6,2 (2,5)
|
Max. rychlost [km/h] |
289 (287)
|
304 (302)
|
289 (287)
|
301 (299)
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
9,0 (8,2)
|
9,5 (8,7)
|
9,0 (8,2)
|
9,7 (8,9)
|
Cena [Kč s DPH] |
2 418 000
|
2 800 000
|
2 754 000
|
3 140 000
|
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.