Porsche 911 GT3

Tagy:  Porsche 911 GT3

Sponzorované odkazy:

Porsche 911 GT3

Porsche 991 GT3

Porsche GT3– není nádherné?Porsche GT3– není nádherné?

Motor

Oproti staršímu modelu GT3 byly provedeny změny, které zdokonalili Porsche 911 GT3 na nejsportovnější model automobilky. Motor s objemem 3,6 l dostal nové kované písty s optimalizovanými pístními čepy. Titanové ojnice, které pomohli odlehčit klikovou hřídel. K zvýšení otáček přispěl upravený systém VarioCam, který zajišťuje plynulé natáčení vačkové hřídele sacích ventilů v rozmezí 45 stupňů.

Nová řídící jednotka ME 7.8 se stará o všechny obvyklé funkce, kde dále přibilo elektrické ovládání škrtící klapky. Motor má nyní 381 koní při 7400 ot/min. a točivý moment je 385 Nm při 5000 ot/min. Variabilní časování ale způsobuje, že 80 %, je k dispozici již ve 2000 ot/min. Motor spolupracuje se suchou skříní a oddělenou olejovou nádrží, kterou promazává 5 olejových čerpadel! Díky tomuto byla také přizpůsobená přímo řazená převodovka. Byly zde zkráceny dva rychlostní stupně (5,6) a synchronizační kroužky na 3, 4 a 5 stupni byly pro dobré a trvanlivé řazení vyrobeni z mosazi z oceli.

Podvozek

Nové, vylepšené tlumiče umožňují změnit výšku karoserie, nastavení tuhosti a na přední nápravě lze nastavit kinematiku nápravy. Na zadní nápravě se podílí stabilizátor, který má 4 stupně tuhosti a je připraven i na namontování závodních pružin na jednoplášťové tlumiče. Brzdy byly také pozměněny. Vpředu brzdí duté, příčně vrtané kotouče s průměrem 350 mm se šestipístkovými třmeny. Zadní kola mají kotouč o průměru 330 mm a jsou vyrobeny jako brzdy vpředu. A za příplatek je možné pořídit keramické brzdy PCCB průměru 350 mm, které jsou o 18 kg lehčí.

Celá brzdná soustava se schovává za 10 ti paprskovými koly, vyrobené z lehké litiny. Ve předu se otáčejí o rozměru 8×5J x 18 a vzadu 11J x 18. A nesmí chybět ani brzdný asistent čtyřkanálový ABS systém.

Aerodynamika

Tomuto vozu nebyl navržen sexy design, ale design, který vozu umožňuje uhánět více jak 300 km/h. Přední spoiler má vyšší spodní hranu, ta zabraňuje foukání vzduchu pod vůz, a snaží se ho odvádět k brzdám. Dále byly pozměněny nástavce prahů. A největší změna nastala na zádi. ZDe byl pozměně celý zádi spoiler. Ten je nastavitelný do tří poloch. Celkově tak Porsche 911 GT3 nabízí stabilnější chování ve vysokých rychlostech a koeficient odporu vzduchu je 0,30.

Interiér

Ten má logo GT vyšité na kobercích, madle ruční brzdy, dveřích a na otáčkoměru. Přední sedadla jsou nová, vyrobena z nového materiálu. Tím ubylo dalších 20 kg. Interiér dále využívá k osvětlení důležitých částí LEDky. V základní výbavě nalezneme 4 airbagy, imobilizér, centrální zamykání a elektricky ovládaná okna. Pro sportovnější typy je zde výbava ClubSport. Ta nabízí trubkový rám, absenci bočních airbagů, jedno sedadlo, potažené nahořlavou látkou společně se šestibodovými pásy a hasícím přístrojem. Ovšem tato verze nedostala homologaci pro běžný provoz.

Pohled na interiér vozu Porsche GT3Pohled na interiér vozu Porsche GT3
elegantní zadek, co říkate?elegantní zadek, co říkate?

Článek Porsche 911 GT3 byl publikován 10. února 2008 v 00.22 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...