Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Porsche 911 GT3
Sponzorované odkazy:
Motor
Oproti staršímu modelu GT3 byly provedeny změny, které zdokonalili Porsche 911 GT3 na nejsportovnější model automobilky. Motor s objemem 3,6 l dostal nové kované písty s optimalizovanými pístními čepy. Titanové ojnice, které pomohli odlehčit klikovou hřídel. K zvýšení otáček přispěl upravený systém VarioCam, který zajišťuje plynulé natáčení vačkové hřídele sacích ventilů v rozmezí 45 stupňů.
Nová řídící jednotka ME 7.8 se stará o všechny obvyklé funkce, kde dále přibilo elektrické ovládání škrtící klapky. Motor má nyní 381 koní při 7400 ot/min. a točivý moment je 385 Nm při 5000 ot/min. Variabilní časování ale způsobuje, že 80 %, je k dispozici již ve 2000 ot/min. Motor spolupracuje se suchou skříní a oddělenou olejovou nádrží, kterou promazává 5 olejových čerpadel! Díky tomuto byla také přizpůsobená přímo řazená převodovka. Byly zde zkráceny dva rychlostní stupně (5,6) a synchronizační kroužky na 3, 4 a 5 stupni byly pro dobré a trvanlivé řazení vyrobeni z mosazi z oceli.
Podvozek
Nové, vylepšené tlumiče umožňují změnit výšku karoserie, nastavení tuhosti a na přední nápravě lze nastavit kinematiku nápravy. Na zadní nápravě se podílí stabilizátor, který má 4 stupně tuhosti a je připraven i na namontování závodních pružin na jednoplášťové tlumiče. Brzdy byly také pozměněny. Vpředu brzdí duté, příčně vrtané kotouče s průměrem 350 mm se šestipístkovými třmeny. Zadní kola mají kotouč o průměru 330 mm a jsou vyrobeny jako brzdy vpředu. A za příplatek je možné pořídit keramické brzdy PCCB průměru 350 mm, které jsou o 18 kg lehčí.
Celá brzdná soustava se schovává za 10 ti paprskovými koly, vyrobené z lehké litiny. Ve předu se otáčejí o rozměru 8×5J x 18 a vzadu 11J x 18. A nesmí chybět ani brzdný asistent čtyřkanálový ABS systém.
Aerodynamika
Tomuto vozu nebyl navržen sexy design, ale design, který vozu umožňuje uhánět více jak 300 km/h. Přední spoiler má vyšší spodní hranu, ta zabraňuje foukání vzduchu pod vůz, a snaží se ho odvádět k brzdám. Dále byly pozměněny nástavce prahů. A největší změna nastala na zádi. ZDe byl pozměně celý zádi spoiler. Ten je nastavitelný do tří poloch. Celkově tak Porsche 911 GT3 nabízí stabilnější chování ve vysokých rychlostech a koeficient odporu vzduchu je 0,30.
Interiér
Ten má logo GT vyšité na kobercích, madle ruční brzdy, dveřích a na otáčkoměru. Přední sedadla jsou nová, vyrobena z nového materiálu. Tím ubylo dalších 20 kg. Interiér dále využívá k osvětlení důležitých částí LEDky. V základní výbavě nalezneme 4 airbagy, imobilizér, centrální zamykání a elektricky ovládaná okna. Pro sportovnější typy je zde výbava ClubSport. Ta nabízí trubkový rám, absenci bočních airbagů, jedno sedadlo, potažené nahořlavou látkou společně se šestibodovými pásy a hasícím přístrojem. Ovšem tato verze nedostala homologaci pro běžný provoz.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.