Nacházíte se: Úvodní stránka > PR články > Nefunguje turbo? Volte repas!
Jakmile přestane u auta fungovat turbo, je snad každému motoristovi jasné, že to nebude levné. Osvědčeným řešením je zvolit repas turba, který je podobně jako u jiných součástek rozumnou aleternatiovou od koupě zcela nového dílu.
Nefunkční turbodmychadlo s sebou nese snad jedinou výhodou a tou je nižší spotřeba. Většina motorů je ale bez turba velmi líných, zrychlení při jízdě do kopce nebo předjíždění v podstatě neexistuje a i když nakonec třeba motor dostane automobil na slušnou rychlost, trvá to celou věčnost. Ne, turbo v autě musí fungovat, jinak to není ani trochu ono.
Turbo je nedílnou součástí zejména sportovních vozů. Například nejnovější třílitrový šestiválec pod kapotou BMW řady 7 má čtyři turbodmychadla a to je mezi vznětovými agregáty unikát. Zatímco jedno turbodmychadlo má mírnou časovou prodlevu mezi sešlápnutím plynu, druhé tuto prodlevu vyplní. Ve využití tohoto principu šli v BMW ještě dále. Motor tak má výkon neskutečných 400 koní a točivý moment 760 Nm je k dispozici již od dvou do tří tisíc otáček. Nicméně i agregátům pod kapotou nižších řad BMW, dieselové i benzinové, pomáhají turbodmychadla. Je příjemné, že případný profesionální repas turba BMW provedený odborníky nemusí znamenat díru v peněžence majitele vozu.
Třebaže je BMW 750d nejvýkonnější vznětovým šestiválcem, ještě lepší výkon nabízí osmiválec pod kapotou Audi SQ7, kde dvěma turbodmychadlům pomáhá elektrický kompresor. Když s touto novinkou automobilka loni na jaře přišla, jednalo se o první aplikaci moderní technologie v sériovém automobilu. Audi je další německou automobilkou, jejíž vozy si jen těžko lze přestavit bez turba. Vždyť i městský model A1 je opatřen „vrtulí“. Případné problémy vyřeší repas turba Audi a auto bude opět táhnout „jako za mlada“.
V krátkém průletu automobilovým turbo-světem nelze zapomenout na domácí automobilku. I pod kapotou vozů Škoda již pěknou řádku let pomáhají turbodmychadla (a to nepočítáme domácí kutily, který si turbem opatřili motory ve „stotřicítkách“) a třebaže mezi lidmi oblíbené motory HTP se obejdou bez nich, na opačném konci sortimentu jsou agregáty 2.5 TDI a 2.0 TSI, kde už je turbo více než potřeba. A stejně jako u vozů německé provenience, i levný repas turba Škoda může být kvalitní.
Pokud jste dosud trávili za volantem zbytečně moc času, protože turbo netáhlo a peněz není nazbyt, nabízí se možnost, jak tuto nemilou situaci vyřešit.
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.