Škoda Sunroq: pátý počin žáků podnikového učiliště

Tagy:  Škoda Sunroq, Střední odborné učiliště strojírenské, Škoda Auto

Sponzorované odkazy:

Škoda Sunroq: pátý počin žáků podnikového učiliště

Škoda Sunroq je výsledkem osmiměsíční práce 23 žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto. Koncept je postaven na základech kompaktního SUV Škoda Karoq.

Vůz se může pochlubit lakováním v červené barvě Velvet a unikátním červenobílým interiérem. Svou kreativitu žáci projevili při realizaci různých designových detailů, kterými jsou například decentně svítící loga Škoda na přídi a zádi vozu nebo podsvícená kola.

Jak to bylo?

Na studii Škoda Sunroq pracovalo 23 žáků ve věku od 17 do 20 let ze sedmi učebních oborů přibližně osm měsíců. Žáky přitom vedle pedagogů podpořili i odborníci z oblasti technického vývoje, designu a výroby.

Jméno vozu Škoda Sunroq bylo vybráno žáky z několika stovek návrhů, které automobilce poslali zákazníci a fanoušci značky prostřednictvím sociálních sítí. Z několika set jmen nakonec zvítězil Sunroq. Autor vítězného návrhu byl pozván na oficiální představení studie Sunroq novinářům, kde se mimo jiné setkal s žáky a měl i příležitost si novou studii vyzkoušet.

Krok za krokem

Prvním krokem při konstrukci modelu bylo vyztužení karoserie a odstranění střechy. V této souvislosti bylo nutné také upravit všechny čtyři boční dveře, vyrobit zcela nové páté dveře a kompletně přepracovat záď vozu.

  • Oproti 521 litrům v běžném sériovém modelu Škoda Karoq má tak Sunroq dokonce o něco větší zavazadlový prostor.
  • Kromě toho byly navrženy také nové výplně dveří, upraveny sloupky A a zcela odstraněny sloupky B, což si vynutilo nové ukotvení bezpečnostních pásů přímo v předních sedadlech.
  • Také přední a zadní nárazník dostaly novou podobu. Rozvor náprav 2638 milimetrů zůstal nezměněn, stejně jako délka 4382 milimetrů a šířka 1811 milimetrů. Výška vozu činí 1480 milimetrů.

Velvet červená

Lakování v odstínu červená Velvet dodává studii Škoda Sunroq sebevědomý vzhled, interiér v kombinaci bílé a červené kůže se ke kabrioletu skvěle hodí a dotváří originální barevný koncept.

Velký důraz kladli žáci na malé detaily, přičemž se v první řadě věnovali různým druhům světelných efektů. Kliky dveří a podběhy jsou podsvícené diodami. Z předních a zadních nárazníků a ze všech čtyř dveří se na asfalt promítají loga, resp. nápisy Škoda, další logo poté zaujme na dně zavazadlového prostoru.

Pohonná jednotka

Studii Škoda Sunroq pohání oblíbený čtyřválcový motor 1,5 TSI, známý z modelu Karoq. Zážehový agregát s přímým vstřikem paliva má nyní díky upravené řídicí jednotce výkon 120 kW/163 k a maximální točivý moment 279 Nm. Díky němu dosahuje vůz maximální rychlosti 195 km/h a z nuly na 100 km/h zrychluje za 8,6 s.

Na sportovní vlně

Sportovní vzhled vozu dodávají mimo jiné dvacetipalcová kola Vega z lehké slitiny. Díky tlumičům z vozu Škoda Octavia RS je světlá výška o 50 milimetrů nižší než u výchozího modelu. Upravený výfukový systém se čtyřmi koncovkami vydává sportovní zvuk.

Každý rok jednu

Od roku 2014 vyvíjejí žáci Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi každý rok jednu studii.

  • na počátku stála dvoumístná verze modelu Škoda Citigo
  • v roce 2015 následovala Škoda Fabia v provedení pickup
  • v následujícím roce vzniklo kupé z vozu Škoda Rapid Spaceback
  • roku 2017 pak elektrická bugyna na bázi modelu Škoda Citigo

Zdroj foto: Škoda Auto

Článek Škoda Sunroq: pátý počin žáků podnikového učiliště byl publikován 23. června 2018 v 00.00 v rubrice Auta a Informace. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...