Mazda Mx-5

Tagy:  Mazda

Sponzorované odkazy:

Mazda Mx-5

Mazda MX-5

Mazda MX-5 při celé své kráseMazda MX-5 při celé své kráse

Když se v roce 1989 objevila na autosalonu v Chicagu, začal celosvětový rozsah dvoumístných sporťáků.

Design

Masivní záď společně s přídí, která má vytažené lemy blatníků, vytvářejí velmi dynamický dojem. Dále tomu přidávají pozměněné tvary světlometů, které si liší od první generace Mx-5. Přibilo zde pár centimetrů navíc, ty nalezneme na délce, šířce a výšce. Plátěná střech se skládá podle „Z“ schématu s pomocí centrálně umístěného madla. Design dokončují 17" kola a 8 volitelných laků karoserie.

Interiér

Mazda MX-5 nemá žádné ostré hrany a vyznačuje se typickou sportovní strohostí, které je ale pouze předstíraná. Palubní deska tvoří společně se středovou konzolí tvar „T“. Ovládací prvky mají dobrou ergonomii a jsou esteticky tvarované. Přístrojová deska pouze obsahuje 5 samostatných ukazatelů s chromovými rámečky. Estetický dojem společně vytváří se čtyřmi kulatými výdechy ventilace. Na výběr máme mezi dvoumi úrovněmi, základní je černé látkové čalounění, s matnými stříbrnými doplňky nebo s luxusnějším koženým obložením ve dvouch barvách: celočerň nebo okrová barva s černým obložením.

Sedadla společně s volantem lze výškově nastavovat a tím dosáhnout pohodlnějšímu posezu. Oběma pasažérům je nabízeno hodně odkládacích ploch. Jelikož se jedná o kabriolet, tak nemůže chybět síťový deflektor proti turbulenci.

Mazda MX-5 s luxusním obloženímMazda MX-5 s luxusním obložením

Motor

K dispozici jsou dva čtyřválcové motory, s různým vrtáním. Motor s objemem 1.8 nalezneme spíše v Evropě. Dvou litr je globální motor. Motory jsou vyrobeny z celohliníkového bloku s ocelovými vložkami válců, který pohání řetěz s rozvodem DOHC. Dále je zde variabilní délka sacího potrubí, elektronickým řízením vstřikováním a přímým zapalováním. Charakter byl z konstruován za dravým zvukem a bez prostřední odezvy. Cesta vedla přes odlehčení setrvačníku a elektronickým plynem aý k pečlivým naladěním odporu sání i výfuku.

1.8 L 16V

K dispozici má 93 kW při 6500 ot/min. Točivý moment je 167 Nm při 4500 ot/min. Pohon je na zadní kola a je poháněn klasickou pětistupňovou manuální převodovkou.

2.0 L 16V

Tento agregát má k dispozici 118 kW při 6700 ot/min a točivý moment je 188 Nm při 5000 ot/min. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Mazda MX-5 při zadním pohleduMazda MX-5 při zadním pohledu

Článek Mazda Mx-5 byl publikován 14. ledna 2008 v 20.10 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...