Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Mazda Mx-5
Sponzorované odkazy:
Mazda MX-5
Když se v roce 1989 objevila na autosalonu v Chicagu, začal celosvětový rozsah dvoumístných sporťáků.
Design
Masivní záď společně s přídí, která má vytažené lemy blatníků, vytvářejí velmi dynamický dojem. Dále tomu přidávají pozměněné tvary světlometů, které si liší od první generace Mx-5. Přibilo zde pár centimetrů navíc, ty nalezneme na délce, šířce a výšce. Plátěná střech se skládá podle „Z“ schématu s pomocí centrálně umístěného madla. Design dokončují 17" kola a 8 volitelných laků karoserie.
Interiér
Mazda MX-5 nemá žádné ostré hrany a vyznačuje se typickou sportovní strohostí, které je ale pouze předstíraná. Palubní deska tvoří společně se středovou konzolí tvar „T“. Ovládací prvky mají dobrou ergonomii a jsou esteticky tvarované. Přístrojová deska pouze obsahuje 5 samostatných ukazatelů s chromovými rámečky. Estetický dojem společně vytváří se čtyřmi kulatými výdechy ventilace. Na výběr máme mezi dvoumi úrovněmi, základní je černé látkové čalounění, s matnými stříbrnými doplňky nebo s luxusnějším koženým obložením ve dvouch barvách: celočerň nebo okrová barva s černým obložením.
Sedadla společně s volantem lze výškově nastavovat a tím dosáhnout pohodlnějšímu posezu. Oběma pasažérům je nabízeno hodně odkládacích ploch. Jelikož se jedná o kabriolet, tak nemůže chybět síťový deflektor proti turbulenci.
Motor
K dispozici jsou dva čtyřválcové motory, s různým vrtáním. Motor s objemem 1.8 nalezneme spíše v Evropě. Dvou litr je globální motor. Motory jsou vyrobeny z celohliníkového bloku s ocelovými vložkami válců, který pohání řetěz s rozvodem DOHC. Dále je zde variabilní délka sacího potrubí, elektronickým řízením vstřikováním a přímým zapalováním. Charakter byl z konstruován za dravým zvukem a bez prostřední odezvy. Cesta vedla přes odlehčení setrvačníku a elektronickým plynem aý k pečlivým naladěním odporu sání i výfuku.
1.8 L 16V
K dispozici má 93 kW při 6500 ot/min. Točivý moment je 167 Nm při 4500 ot/min. Pohon je na zadní kola a je poháněn klasickou pětistupňovou manuální převodovkou.
2.0 L 16V
Tento agregát má k dispozici 118 kW při 6700 ot/min a točivý moment je 188 Nm při 5000 ot/min. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.