Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Mazda 323
Sponzorované odkazy:
Design
Osmá generel vozu Mazda 323 dostala k nám na tehdejší mladý trh. K dispozici byl tříprostorový sedan, třídveřový hatchback a pětidvéřový hatchback 323F. Mazda 323F má sportovnější výraz, připomínající kupé. Může zato klenutá silueta, dlouhý rozvor, dveře s bezrámovými okny, výrazní přední spoiler, nízké přední světlomety a vyboulené nárazníky. Zavazadlový prostor má podprůměrný objem o 346 litrech, a je těžší nedostupnost díky vyšší nákladové hraně. Karoserie měla celistvou barvu.
Motor
Nejpoužívanějším motor v Mazdě 323 je zážehový čtyřválec o objemu 1.5 l s výkonem 66 kW. Všechny zážehové motory jsou vyznačovány klidným a tichým chodem. Mazda 323F dostala dvoulitrový šestiválec o výkonu 108 kW. Poté získala skvělou dynamičnost, kde zrychlit na 100 km/h zvládne za pod 10 s. Jeho maximálka je přes 200 km/h. Vyhledávaným motorem byl čtyřválec 1.8l o výkonu 84 kW. K dispozici jsou dva vznětové motory. Motor 1.7 TD o výkonu 61 kW a atmosférický dvoulitr s výkonem 53 kW, který později dostal turbo a výkon se dostal na 66 kW. Motory mají klasickou mechanickou pětistupňovou převodovku a v ojedinělých případech může být nahrazena tří až čtyř stupňovým automatem.
V roce 1998 přišla devátá řada Mazdy 323 a přinesla pár inovací. Zůstaly tři karoserie. Sportovnější model Mazda 323F se blížilo spíše k hatchbacku či kombi. Od 90. Let se opustilo od oblin a kulatých tvarů. Jediné co zůstalo odlišovacím prvkem jsou zadní světlomety, ty jsou na každém modelu jiné.
Motorová paleta se také inovovala nebo přibyly nové motory. Jedná se o zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 72 kW a 2.0 o výkonu 90 kW. Tato generace byl již dobře zabezpečena a dostala také dva airbagy a ABS.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.