Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Hyundai Getz
Sponzorované odkazy:
Design
Tento malý korejský vůz přišel na trh v roce 2003. I když se jedná o korejské vozidlo, nesdílí typický design. Proto si také Hyundai Getz našel velkou oblibu mezi řidiči. V roce 2005 přišel rozporuplná facelift. Neobvyklé ostré hrany zmizely, a z Getze se stal pravý korejec. Hlavní změny se udály vzadu. Změnili se koncové svítilny a mlhové světlo bylo excentrováno na střed. Na přední masce se pozměnil tvar světel, nárazníku a maska chladiče.
Interiér
Po usednutí Vás nemile překvapí tvrdost sedadel, které nekompenzuje ani sebelepší boční vedení. Volant je také nepohodlný, má tenký věnec a je vyroben z nepříjemného tvrdého plastu s napodobeninou protiskluzového povrchu. To samé platí i u hlavice řadící páky. Na palubní desce, pod kapličkou jsou tři budíky, ukazující rychlost, otáčky motor a stav paliva. K dispozici je pouze jednořádkový displej, sdělující denní vzdálenost A, denní vzdálenost B a celkový stav tachometru.
Středová konzole je obložena imitací hliníku a nachází se zde ventilace a audiosystém. Samotřejmostí jsou praktické odkládací prostory, držáky nápojů a popelník. Hynudai Getz má dosti odkládacích ploch. Tou největší je samozřejmě zavazadlový prostor. Ten pohltí 254 litrů a po sklopení zadních sedadel, dělaných v poměru 60:40, lze zvýšit zavazadelník až na metr krychlový. Na zadních sedadlech je překvapivě docela prostoru a opěradla se dají sklánět.
Motor
Zde je usídlen klasický zážehový čtyřválec o objemu 1.4 l 16V. Motor disponuje výkonem 91 koní a točivým momentem 128 Nm. Hyundai Getz je s tímto motorem svěží a má nadprůměrnou dynamiku. Svůj potenciál ukazuje po překročení hranice 3500 ot/min, kde se z lehka dostává do varu. Ten pravý boom přijde po 4500 ot/min. a tak nastává příjemné svezení. Sílu přenáší manuální pětistupňová převodovka, která má lehký a přesný chod. Hyundai Getz má maximální rychlost na 170 km/h a zrychlit na 100 km/h zvládne za 11,2 sekundy.
*Podvozek**
Zde Hyundai Getz moc neoplývá. Při zatáčkách se mírně naklání a občas se dostaví i nedotáčivost. Brzdný systém nastupuje zvolna a pro účinné zabrzdění je zapotřebí sešlápnout brzdový pedál až na podlahu. Standardně nechybí ani ABS.
Nakonec video tohoto malého korejského vozítka
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.