Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Saab 900
Sponzorované odkazy:
Model Saab 900 je auto které bylo vyráběné od roku 1978 až do roku 1998 ve dvou generacích. První generace z 1978 do 1993 je známé jako „klasika“; generace z 1994 do 1998 je známé jako „nová generace“ (viz níže). Klasická 900 je založené na podvozku Saab 99. Saab 900 bylo vyprodukované v 2 a 4 dveřních sedanech a 3 a 5 hatchbackech. Tam byl usídlen motor s dvěma karburátory, který měl vstřikovací čerpadlo.
Saab uvedl turbodmychadlo na výfukové plyny v roce 1978. Tento motor byl také použitý v brzkých 900 turbo modelech. Motor B byl další navržený, poté následoval motor H, který byl užívaný přes rok 1993 (kabriolety v roce 1994). Motor H je velmi trvanlivý, a kvůli docela standardizovaný řídící jednotce, může být snadno laděný na 197 koňských sil, nebo také motor se 247 koňmi. Saab užívá technologii Bosch. Motor 2.1 L I4 16V užíval Bosch LH 2.4.2 – elektronický systém vstřikování paliva.
Motor využíval také automatickou výkonovou kontrolu (APC). Systém dovolil motoru, maximální klepání motoru. Systém měl snímač klepání motoru napojený na motorový blok a jestli klepání jakéhokoliv druhu bylo přítomné, APC systém snížil plnicí tlak otevřením klapky rozvodu výfukových plynů, jedná se o tzv. „bypass k výfuku“. Později se modely Saab 900 a Carlssons měli zvláštní APC kontroler, červené závěry (tzv . „redbox“ APCS) to poskytlo větší podporu výkon je 175 koní. Nejdříve Saab užíval turbodmychadlo Garett na výfukové plyny (T3), který byl chlazený olejem. Od roku 1988 do roku 1990 byl k dispozici také intercooler. V roce 1990 byl Saab vybavený turbodmychadlem Mitsubishi TE 05 na výfukové plyny v SPG modelech. V roce 1991 měli všechny modely Saab 900 turbo vybavené s TE- 05.
Video zachycující Saab 900 16V turbo airflow
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.