Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Porsche Panamera - sportovní čtyřdveřové kupé
Sponzorované odkazy:
Porsche Panamera je na našem trhu k vidění již nějaký ten pátek, ale stále přitahuje mnoho pozornosti. Panamera je tak dalším zástupcem v karosářské verzi čtyřdveřových kupé, kterou objevil Mercedes-Benz se svým modelem CLS. Design Panamery vychází z tradičních tvarů vozů Porsche. Identitu prozrazuje zejména tvar světlometů, které jsou u modelu Panamera Turbo navíc vybaveny adaptivním systémem PDLS (Porsche Dynamic Light System). U všech modelů jsou k dispozici obrysová světla a světlomety pro denní svícení s LED diodami.
Osmnáctipalcová, případně na přání až dvacetipalcová kola jsou různě tvarovaná a lehká. Skrz mohutná kola jsou vidět barevně odlišené brzdové třmeny, které zajišťují potřebnou sílu k brzdění 1730 kg těžkého vozu. Zadní výklopné víko s rozměrným skleněným oknem má velký úhel otvírání a usnadňuje tak nakládání zavazadel. Při sklopení zadních sedadel Panamera disponuje 1263 litry zavazadlového prostoru. Na přání obdržíte elektricky výklopné zadní výklopné víko s individuálně nastavitelnou výškou otevření.
Nejnápadnějším detailem na zádi je spoiler integrovaný do zadního výklopného víka. Z klidové polohy vyjíždí od přibližně 90 km/h. U modelu Panamera Turbo se navíc spoiler uprostřed rozdělí a rozšiřující díly se vysunou do stran vpravo i vlevo. Výrazně větší šířka spoileru ještě účinněji potlačuje vztlak na zadní nápravě. A od rychlosti 205 km/h se spoiler u všech modelů přestaví do strmější polohy, v níž vytváří ještě větší přítlačnou sílu přispívající k větší stabilitě jízdy ve vysokých rychlostech.
Výkonový potenciál modelů Panamera a Panamera 4 zajišťuje v základu atmosférický motor V6 3,6 litru, který standardně pracuje s přímým vstřikováním benzinu DFI a variabilním časováním ventilů VarioCam Plus. Hospodárný a sportovní motor poskytuje nejvyšší výkon 220 kW (300 k) a točivý moment 400 Nm. O přenos hnací síly na zadní nápravu se stará šestistupňová manuální převodovka. Na přání lze místo ní zvolit sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Porsche (PDK) včetně funkce Auto Start-Stop. Její předností je rychlé řazení bez přerušení toku hnací síly, lepší jízdní výkony a vyšší komfort při nižší spotřebě paliva.
U modelu Panamera 4 probíhá přenos hnací síly prostřednictvím aktivního pohonu všech kol systému Porsche Traction Management (PTM) v kombinaci se standardně dodávanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Porsche (PDK) včetně funkce Auto Start-Stop.
Motor |
Panamera
|
Panamera 4
|
Panamera S
|
Panamera 4S
|
Panamera Turbo
|
Zdvihový objem [cm3] |
3605
|
3505
|
4806
|
4806
|
4806
|
Počet válců |
6
|
6
|
8
|
8
|
8
|
Převodovka |
6M (7A)
|
7A
|
6M (7A)
|
7A
|
7A
|
Výkon [kW/min-1] |
220 / 6200
|
294 / 6500
|
368 / 6000
|
||
Točivý moment [Nm/min-1] |
400 / 3750
|
500 / 3500–5000
|
770 / 3000–4000
|
||
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
6,8 (6,3)
|
6,1
|
5,6 (5,4)
|
5,0
|
4,2
|
Max. rychlost [km/h] |
261 (259)
|
257
|
285 (283)
|
282
|
303
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
11,3 (9,3)
|
9,6
|
12,5 (10,8)
|
11,1
|
12,2
|
Cena s DPH [Kč] |
2 073 000 (2 171 000)
|
2 289 000
|
2 572 000 (2 670 000)
|
2 775 000
|
3 657 000
|
Od srpna tohoto roku se budou do Panamery dodávat úspornější motory. Nejvíce to bude znát na kombinované spotřebě modelu Turbo, která bude o 0,9 litru nižší než u stávajího modelu. Úspor bude dosaženo díky rekuperaci energie při brzdění a novým typem celoročních pneumatik s nižším valivým odporem. Další inovace se týkají nových barevných variant karoserie nebo funkčních či designových prvků v interiéru.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.