Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Hyundai Veloster - atraktivní hot-hatch pro mladé řidiče
Sponzorované odkazy:
Hyundai Veloster patří bezpochyby k nejextravagantnějším vozům na
současném trhu. Objevil se v letošním roce a značně rozvířil vodu tzv.
hot-hatchů čili sportovně střižených hatchbacků. Navazuje na poměrně
kontroverzní model Hyundai Coupé (v USA označovaný jako Tiburon). Na první
pohled s ním nemá příliš mnoho společného. Toto zdání klame, vozy
mají velmi podobný charakter. Pod velmi slušivým a navýsost sportovním,
velká očekávání vzbuzujícím kabátem se nachází technika z běžných
„civilních“ modelů značky, kde jedinou zásadnější změnou je
přitvrzení jinak mizerného podvozku.Zdroj: www.hyundai.cz
Když se podíváte na vůz ze všech stran, všimnete si, že zadní dveře jsou jen na pravé straně karoserie. Řeknete si, že to až tak revoluční není, že jste to viděli na desetileté Mazdě RX-8 nebo na Mini Clubman, o kterém jsme psali nedávno. Tyto vozy ale měly zadní dveře velmi úzké a otevíraly proti směru jízdy. Otvor, kterým se dalo nastoupit tedy vznikal až otevřením obou dveří, což dost zkomplikovalo situaci třeba v úzké mezeře v nadzemních garážích. Hyundai vzadu použil dveře plnohodnotných rozměrů, které se otevírají standardním způsobem. V rámci zachování symetrických linií je klika skryta v černém zadním sloupku. Výrazným designovým prvkem jsou také „žábry“ kolem přední masky, průduchy na kapotě, a hlavně panoramatická střecha, která přechází až do skla víka zavazadlového prostoru. Efektní jsou černé sloupky evokující liniemi motocyklovou helmu.
Interiér vozu je rovněž poměrně odvážný, i když oproti ostatním
hyundaiům to až takový rozdíl není. Velmi příjemně působí tlačítko
startování motoru nad řadicí pákou. Sedí se velmi nízkou a vpředu je
poměrně dost místa. Na zadní lavici to samozřejmě již tak slavné není,
ale vzhledem ke koncepci vozu lze prostor považovat za dostatečný.Zdroj: www.hyundai.cz
Zájemce o Hyundai Veloster má velmi usnadněné rozhodování. K mání
totiž není nic jiného než šestistupňová přímo řazená převodovka a
atmosferický benzinový motor 1.6 GDI se 103 kilowatty. Řazení je ale velmi
přesné a přirozené. Motoru taky objektivně není moc co vytknout, ale je
takový poněkud nesportovní. Chybí výraznější gradace výkonu ve
vysokých otáčkách a za očekáváním také zůstává mdlý a
„bezbarvý“ zvuk motoru. Potěší ale spotřeba paliva, která se i při
sportovnější jízdě většinou vejde do 8 litrů na sto kilometrů.Zdroj: www.hyundai.cz
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.