Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Audi Q3 - nejmenší z rodiny SUV
Sponzorované odkazy:
Audi Q3 je od podzimu novinkou na českých silnicích a jedná se o nejmenší SUV z rodiny. Audi přímo označuje tento vůz jako městský offroad. Slovní spojení je to na zamyšlenou, ovšem pokud budeme brát v potaz kvalitu některých městských komunikací pak je tento výraz na místě. Upřít novému Q3 nelze sounáležitost s většími brášky Q5 a Q7. Audi Q3 je posazeno na podvozku VW Tiguan a konkurovat bude zejména BMW X1.
Přední části vozu dominují velká jednodílná mřížka chladiče single-frame a světla, která jsou vybaveny LED lištou pro denní svícení. Všechny prvky designu vycházejí z větších vozů Q5 a Q7. Rozměry vozu jsou 4385 m délky, 1831 m šířky a 1590 m výšky. Objem zavazadelníku je 460 litrů.
V základu se dočkáme předních, bočních a okenních airbagů, ESP, asistence pro rozjezd do kopce, šestnáctipalcových kol z lehkých slitin, mlhových světlometů, střešních ližin, elektricky ovládaných zpětných zrcátek, čtyřramenného koženého volantu, klimatizace, rádia s CD přehrávačem a vstupem AUX nebo tónovaných oken.
Za příplatek jsou například xenonová světla se zadními světly LED (27 212 Kč), navigační systém s Bluetooth (74 901 Kč) nebo i tempomat (7 432 Kč) a vyhřívání zpětných zrcátek (3 445 Kč). Poslední dva prvky výbavy jsou přitom u mnoha automobilek v základu.
Základní cena Audi Q3 je 698 500 Kč (s daní). Středem vozu je vznětový čtyřválec 2,0 TDI (103 kW) s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější vznětový dvoulitr s výkonem 130 kW (869 900 Kč) v sobě spojuje pohon quattro s dynamickou sedmistupňovou převodovkou S tronic. Klíčovým prvkem tohoto systému je hydraulická lamelová spojka, která bleskově podle potřeby převádí sílu z přední nápravy na zadní. Pro zájemce o benzínové motory je připraven motor 2,0 TFSI s výkony 125 (manuální převodovka) nebo 155 kW (S tronic). Obě výkonové verze jsou vybaveny systémem quattro. Ceny začínají na 802 000 Kč u slabší verze a na 894 900 Kč u verze silnější. Ceny jsou, s přihlédnutím na chudou základní výbavu, spíše vyšší. Zde se zkrátka platí za design a atraktivitu.
Motory |
2,0 TFSI quattro
|
2,0 TFSI S tronic quattro
|
2,0 TDI
|
2,0 TDI S tronic quattro
|
Palivo |
benzín
|
diesel
|
||
Zdvihový objem [cm3] |
1984
|
1968
|
||
Převodovka |
6M
|
7A
|
6M
|
7A
|
Výkon [kW/min-1] |
125 / 4300–6200
|
155 / 5000–6200
|
103 / 4200
|
130 / 4200
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
280 / 1700–4200
|
350 / 1800–4900
|
320 / 1750–2500
|
380 / 1750–2500
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
8,2
|
6,9
|
9,9
|
8,2
|
Max. rychlost [km/h] |
212
|
230
|
202
|
212
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
7,3
|
7,7
|
5,2
|
5,9
|
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.