Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Audi R8
Sponzorované odkazy:
Audi R8
Design
tento automobil disponuje řadou designérských fines. K těm nejvýraznějším patří lemovaní předních svítilen LED diodami. Tento prvek, který evokuje vozy budoucnosti, přidává velice výrazné masce technologickou vyspělost. K povšimnutí stojí také, že znak Audi je poprvé umístěn na kapotě vozu. Na bokách dominují tzv. sideblades, což jsou za dveřmi umístěné bočnice, které zvýrazňují vedení vzduchu k agregátu. Tento prvek lze časem vyměnit, takže můžete po čase dopřát svěží image. Na zádi vozu nalezneme černě mřížkované výdechy, které odvádějí teplo z motoru, dále jsou to dvě dvojice výfukového potrubí. Nad výdechy nalezneme LED diodové zadní svítilny, kde jejich tvar připomíná dva e-mailové zavináče.
Interiér
Po otevření dveří se Vám naskytne pohled na kokpit, tzv. monoposto- oblouk, který obklopuje řidiče a evokuje formulové závodní vozy. Tento oblouk opticky spojuje všechny displeje, ukazatele a ovládací prvky, které jsou šité na míru jako v závodním voze. Palubní přístroje společně s displejem rádia a navigačního systému s operačním systémem MMI jsou umístěny v interiérovém konceptu monoposto. Vysoký středový tunel s velice krátkou řadící pákou vedenou v otevřené kulise, která je zhotovena z ušlechtilé oceli. Monopostu lze měnit podle svých představ, kterými lze přizpůsobit vzhled interiéru. V základním provedení je monoposto v pravém černém klavírním laku s hlubokým leskem. Další varianta je z materiálu, který má v sobě uhlíková vlákna, která navazují atmosféru závodního vozu.
Motor
Motor o objemu 4,2 l s maximálními otáčkami 8250 ot/min. Audi R8 má k dispozici 420 koní při 7800ot/min. Točivý moment končí na hranici 430 Nm, a ta je dosahována mezi 4500 a 6000ot/min. Nejméně 90% této hodnoty je k dispozici mezi 3500 a 7500 ot/min., což umožňuje Audi R8 kdykoli zrychlovat, nebo jezdit uvolněnou jízdou bez častých změn zařazených převodových stupňů. Tyto hodnoty také odpovídají jízdním hodnotám. Z 0–100km/h dokáže zrychlit za 4,6s, a nemá nato ani vliv ruční řazení nebo sekvenční převodovka R tronic. Audi dostala pohon všech kol quattro, což umožňuje přenést tu sílu na asfalt. Takže hranice 200 km/h za 14,9 s není těžkým problémem. Díky skvěle propracované aerodynamice se zrychlovaní vozu zastaví až na nejvyšší hodnotě, kterou činí hodnota 301 km/h.
Podvozek
Zavěšení všech kol je na základní koncepci dvojitých lichoběžníkových závěsů, které jsou používány u většiny sportovních automobilů i v F1. Všechny komponenty jsou vyrobené z kované slitiny hliníku, aby byla maximálně snížena hmotnost neodpružených hmot. Brzdný systém je zhotoven z keramických brzd. Na přední nápravě se nacházejí o průměru 380 mm a na zadní potom 356 mm. Keramika použita na brzdové třmeny je vyztužena uhlíkovými vlákny. Tento brzdný kotouč je přišroubován deseti odpruženými elementy k odpruženému nerezovému středovému elementu, který zajišťuje spojení s nábojemi kola. Tyto kotouče zajišťují životnost až 300 000km. Velmi dobrou kvalitou kotoučů je vysoká odolnost vůči vysokým teplotám, docílených na závodních tratích, kde také poskytují neustálý výkon.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.