VW Up!: Prcek do města má mnoho tváří

Tagy:  VW, Up!, kompakt, město, City, Maps + more, Citigo

Sponzorované odkazy:

VW Up!: Prcek do města má mnoho tváří

Volkswagen začal nedávno v Česku prodávat model, který osloví především dámy. Kompaktní městský dravec s inovativním designem, to je nový model.

Délka vozu je pouhých 3, 54 metrů, rozvor náprav je ale 2,42 metru a vůz má tedy pochopitelně jen malé převisy. To z něj dělá skvělého parťáka pro jízdu po městě. Up! je navíc prvním vozem své třídy, který na žádost disponuje funkcí automatického nouzového brzdění v městském provozu. Funkce City snímá laserovým senzorem prostor před vozem a včas rozpozná hrozící havárii. Systém se automaticky aktivuje při rychlosti pod 30 km/h. Pokud přeci jen dojde k havárii, pak posádku bude chránit vysokopevnostní o­cel.

VW Up! se směje

Vůz je sice kompaktní, výrazové prostředky automobilů Volkswagen ale nechybí. Boční okna jsou výrazně tvarovaná a boky jsou hladké, dveře zasahují poměrně hodně dopředu. Dveře zavazadlového prostoru jsou pak zcela prosklené. Na přání si lze objednat velkorysé panoramatické posuvné a výklopné střešní okno. Zavazadlový prostor vozu může činit až 951 litrů při sklopených zadních sedadlech a to je na tak malé auto celkem dost.

Dominantním prvkem nového modelu jsou dovnitř zešikmené světlomety, které opticky spojuje ventilační otvor. Nárazníky jsou hladké a černý pruh kolem masky chladiče dodává vozu „happy face“, tedy veselý výraz. Nechybí samozřejmě logo VW – vepředu je chromované a vzadu zakryté sklem, při zapnutých světlech svítící.

Uvnitř auta má řidič pocit, že sedí v daleko větším vozidle. Jako bonus je zde mnoho praktických odkládacích prostor a držáků, v nichž najdou své místo doklady od vozu i ranní kávička. V nabídce je široká paleta látek a vzájemně sladěných barev interiéru, cestující si tak mohou vybrat zcela dle svého vkusu. Nechybí ani dotyková obrazovka, jenž usnadňuje ovládání navigace, rádia, palubního počítače a klimatizace. Ve voze se poprvé objevuje systém maps + more určený pro navigaci, zábavu a telefonování. „Model Up! je také proto tak fascinující, protože zde bylo všechno, každý detail, nově promyšleno," říká Klaus Bischoff, vedoucí designér značky Volkswagen.

S novým modelem přichází také nová generace tříválcových zážehových motorů o výkonech 60 a 75 koní. Kombinovaná spotřeba paliva verze BlueMotion Technology je u méně výkonného litrového motoru 4,2 litru na 100 km. V dalších létech se do prodeje dostane ještě úspornější vůz na CNG a Up! poháněný elektřinou. Za rok již budou obě tyto alternativy na trhu.

VW Up! byl mimo jiné cenou pro vítěze Pražského mezinárodního maratonu v květnu. Foto: Martin SingrVW Up! byl mimo jiné cenou pro vítěze Pražského mezinárodního maratonu v květnu. Foto: Martin Singr

Lepší než Citigo?

Jedná se v podstatě o sourozence pro Škodu Citigo a čeští motoristé nejsou vůbec jednotní v otázce, jakému z vozů by dali přednost. Ceny vozu Up! začínají pod 200 000 korun (192 900 Kč za třídveřový Take Up!). Nejprodávanější by pak měl být Move up!, u vozů High up! je pak výbava nejbohatší.

Model Up! patří do rodiny malých vozů New Small Family. Jak napovídá prezentace VW z autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, chystá se šest nových konceptů vycházejících z modelu up! Zajímavá je třeba dvoumístná buggy up!, která nezapře plážovou buggy na základě „Brouka“ ze 60. let. Podobný je otevřený koncept azzurra sailing team odkazující na tradici výroby italských jachet. GT up! pak nabízí sto koní pod kapotou a váhu pouhých 900 kg. Na platformě vozu up! se tedy můžeme těšit na další povedené kousky.

Článek VW Up!: Prcek do města má mnoho tváří byl publikován 3. června 2012 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...