Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty
Sponzorované odkazy:
![Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty](/assets/clanky/2014-08/clanek01211/title_clanek01211.jpg)
Zhruba před rokem přišel na trh velkoprostorových vozů Citroën C4 Picasso. Kromě futuristického vzhledu zaujal vůz také příznivou cenou a nízkými provozními náklady. Od letošního září bude však k dispozici daleko více revoluční vůz – Citroën C4 Cactus. Co se týká expresivního designu, jde vůz ještě dál – kromě futuristických předních světel zaujmou netradiční střešní nosiče, ale zejména pak vzduchové kapsle Airbump, které chrání karoserii před škrábanci a oděrkami. Vzduchové kapsle ukryté pod slupkou z termoplastického polyuretanu pohlcují drobné nárazy a poškrábání pak nehrozí. A pokud bude rána větší, dá se vše vyměnit, na místě drží tento „plast“ jen jediný šroubek.
![Zezadu vypadá vůz dravě, připraven do terénu. Foto: c4cactus.citroen.com](/assets/clanky/2014-08/clanek01211/upload/photo/cactus2.jpg)
Šéfku projektu Anne Ruthmannovou těší, že se podařilo vyvinout materiál, který je dostatečně silný, vydrží stejně dlouho jako auto a zůstává barevně stálý navzdory povětrnostním podmínkám. Inspirací při vzniku byly ochranné kryty na iPhone. Technologická novinka se nabízí ve čtyřech barevných odstínech (Black, Grey, Chocolate a Dune), které lze kombinovat s deseti odstíny karoserie. Celkem se nabízí 21 variant.
Interiér: Airbagy ve stropu a žádný středový tunel
V interiéru zaujme Top Box, tedy odkládací přihrádka, před sedadlem spolujezdce. Dekorací připomíná zavazadla a hlavně nabízí poměrně hodně místa, mimo jiné díky přesunutí airbagu do stropu, což je celosvětová novinka. K ovládání vozu pak slouží sedmipalcový displej se sedmi tlačítky, který se umí připojit na portál s aplikacemi Citroën Multicity Connect na síti 3G.
O pohodlí se starají široká sedadla, která byla navržena v duchu pokojového sofa. Díky automatické převodovce nejsou sedadla oddělena středním tunelem a lze je propojit. Uvnitř vozu je dostatek světla, ale ne teplo jako ve skleníku – panoramatické střešní okno má ochranu proti tepelnému prostupu.
![Přední sededla lze propojit, což skýtá mnoho možností… Foto: c4cactus.citroen.com](/assets/clanky/2014-08/clanek01211/upload/photo/cactus-interier.jpg)
Asi nikoho nepřekvapí technologie, které usnadní každodenní život. Patří mezi ně Park Assist, asistent pro rozjezd do svahu nebo funkce přisvícení do zatáček. Citroën zde nejde s davem a nenabízí přehršel i nepotřebných technologií, vlastní řízení je stále na řidiči. „S trochou nadsázky ho můžete považovat za moderní interpretaci lidových aut, jakým byl Citroën 2 CV „kachna“. Jen se to, co chceme, tak trochu liší od toho, co chtěli zákazníci v padesátých letech,“ píše na adresu „kaktusu“ Citroën Magazín.
Motory ve voze budou poslední generace s malým objemem a výjimečně úsporné – benzinový PureTech a naftový BlueHDi splňují budoucí normy Euro6. Spotřeba se může dostat až na 3,1 litrů dieselu na 100 km. Právě motory se z velké míry podílejí na faktu, že C4 Cactus je o 200 kg lehčí než Citroën C4.
![Střešní okno propouští do vozu jen světlo, teplo ne. Foto: c4cactus.citroen.com](/assets/clanky/2014-08/clanek01211/upload/photo/cactus-okno.jpg)
Nechcete „kaktus“? Nevadí
Na výběr je také sedmimístný Citroën GRAND C4 Picasso. Hlavním trumfem vozu je jistě prostornost, díky nové modulární platformě EMP2 má vůz nejdelší rozvor ve své kategorii – 284 cm. Ve voze je spousta místa pro cestující i jejich zavazadla – objem kufru je 645 litrů, a pokud se posunou zadní sedadla, může být až 725 litrů. Pokud se sklopí třetí a druhá řada sedadel, dá se sklopit ještě sedadlo spolujezdce a pak se do auta vejdou i 250 cm dlouhé předměty. Pro snadné nakládání pak slouží elektricky otevíratelné víko, přičemž lze uložit maximální úhel otevření.
I původní C4 Picasso má co nabídnout. Čistý a expresivní design, dynamické linie a komfortní řízení při zachování nízkých provozních nákladů se postaraly o skvělý výsledek – v prvním pololetí letošního roku se stal tento vůz lídrem segmentu MPV. Jen za prvních šest měsíců se v Evropě prodalo více než 125 000 kusů a téměř dvě třetiny byly ve vyšších úrovních výbavy.
![Nový Citroën C4 Cactus se nabízí v jedenadvaceti barevných kombinacích. Foto: c4cactus.citroen.com](/assets/clanky/2014-08/clanek01211/upload/photo/cactus.jpg)
Vůz vzhledově trochu připomíná Škodu Fabii Scout, která má také výrazné plastové doplňky. Zde však jsou pro podtržení robustnosti a dynamiky. Citroën Cactus bude o své místo na slunci muset bojovat spíše s oblíbenými modely Škoda Octavia, Ford Focus, VW Golf, Renault Megané nebo „většími vozy“, kde stále roste zájem o značky KIA a Hyundai razícími cestu lákavé pořizovací ceny…
Článek Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty byl publikován 15. srpna 2014 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Citroen C4 02.02.2008 19.31
- Citroën C5 04.09.2008 14.00
- Citroën C1 19.09.2008 23.02
- Citroën Xsara 18.10.2008 20.58
- Citroen C4 - první informace 27.07.2010 00.00
Top 10
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Ofuky oken a homologace
- Tříkolky
- Jawa 21
- S očistou vozu vám pomohou chytré nanotechnologie
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
- Nová Dacia Sandero
- Prověřte si automobil přes VIN kód
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu