Nejprodávanější vůz světa má novou tvář

Tagy:  nový Ford Focus, nejprodávanější, EcoBoost, novinka

Sponzorované odkazy:

Nejprodávanější vůz světa má novou tvář

Nejprodávanější vůz na světě Ford Focus představil novou tvář. Vyspělá technika, precizní zpracování a úspornější motory mají být tím správným receptem pro pokračování prodejních úspěchů.

„Nestačilo nám být nejprodávanější, chtěli jsme ohromit zákazníky novou, ještě lákavější verzí Focusu,“ řekl Stephen Odell, prezident Ford of Europe, Middle East and Africa a pokračuje: „Nový Focus spojuje moderní design, pokročilé technologie a vynikající hospodárnost s radostí z řízení, která získala jeho předchůdcům takovou oblibu.“

Nová tvář zvenku.. i zevnitř

V souladu s ostatními modely, i Ford Focus dostal novou „tvář“ značky Ford, přední světlomety jsou útlejší a ostřeji tvarované, přední mlhovky jsou pak méně zaoblená a design dolaďují chromované doplňky. Štíhlejší tvary jsou pak patrné i na zádi, výklopná zadní stěna i zadní nárazník prošly změnami. „Nový Focus je vyrýsovanější a sportovnější, má rafinovaněji tvarované plochy; svým vzhledem dává jasný příslib řidičských zážitků, které umí zprostředkovat,“ říká k designu Joel Piaskowski, ředitel designu ve Ford of Europe.

Nový Ford Focus prošel radikální změnou. Ta se ale nemusí líbit každému. Foto: www.ford.czNový Ford Focus prošel radikální změnou. Ta se ale nemusí líbit každému. Foto: www.ford.cz

V interiéru se vycházelo ze zpětné vazby od zákazníků – ovládací prvky jsou rozmístěny více intuitivně a tlačítek na volantu i na středovém panelu je méně. Naopak na přání lze mít na volantu řadící tlačítka. S novým Focusem přichází do Evropy také SYNC 2, multimediální systém s dotykovou obrazovou a pokročilým hlasovým ovládáním. Obsluha hudby, navigace, klimatizace a mobilního telefonu tak bude ještě pohodlnější.

Praktický je větší odkládací prostor ve středové konzoli a posuvná loketní opěrka. Komfort ve voze zlepšují silnější koberce a skla bočních oken stejně jako přepracovaná zvuková izolace motoru – to vše jsou inovace, které zaručují tišší jízdu. Však také v hodnocení hlučnosti patří nový model mezi nejtišší ve třídě.

Úspornější motory nabízí i výkon

Nový Focus bude mít pod kapotou úsporný zážehový motor 1.5 EcoBoost, který může mít 150 nebo 182 koní. V kombinaci se šestitupňovou manuální převodovkou je úspora paliva 7 % oproti dřívějšímu 1.6 EcoBoost se stejným výkonem. Od roku 2015 bude v nabídce i automatická převodovka. Co se týká dieselu, nový vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 120 koní se samočinnou šestistupňovou převodovkou PowerShift by měl podle předběžných údajů být o 19 procent úspornější než dosavadní 2.0 TDCi. Výkonnější varianta s výkonem 150 koní bude o 15 % úspornější než dřívější silnější dvoulitr. Vznětové motory ale přijdou na trh až od příštího roku.

Záď vozu je dynamická a působí štíhlejším dojmem. Foto: www.ford.czZáď vozu je dynamická a působí štíhlejším dojmem. Foto: www.ford.cz

Zlepšily se i jízdní vlastnosti vozu, za což lze vděčit vyztužení v přední části, upravenému zavěšení a novému naladění tlumičů pérování, elektrického posilovače řízení i elektronického stabilizačního systému. Systém pak upravuje úhel a intenzitu světelného kuželu z bi-xenonových světel dle podmínek v okolí. Na dálnici svítí daleko, ve městě přímo před auto a v zatáčkách se natáčí do oblouku dle otáčení volantu.

Pro život ve městě bude jistě přínosný parkovací asistent s technologií příčného parkování. V tomto případě systém řídí sám, majitel vozu jen přidává plyn nebo brzdí. Úplně stejně funguje i asistent pro vyjíždění z podélného parkovacího místa. V nabídce je také Active City Stop, který pomáhá při hrozící srážce a vůz umí i sledovat rozestup od jiných aut, přičemž při nebezpečí varuje řidiče.

Bude i verze ST, ale konkurence nespí

Nový Ford Focus je v prodeji od listopadu. Na výběr mají zákazníci již tradičně pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a kombi. V nabídce nebude chybět ani sportovní verze Focus ST s vyladěným podvozkem a řízením, modernizovanými elektronickými systémy a speciální specifikací pneumatik.

Konkurencí novému Focusu bude nejen stále prodávaná předchozí generace, ale také oblíbené modely Škoda Octavia, Škoda Rapid, VW Golf, mimořádně povedená Mazda 3, sportovní legendy Mitsubishi Lancer a Subaru Impreza, ale i francouzské modely Citroën C4, „trojkové“ peugeoty nebo Renault Mégane. Konkurence v segmentu nižší střední třídy je opravdu tvrdá.

Ve verzi sedan může vůz směle konkurovat Škodě Octavia. Foto: www.ford.czVe verzi sedan může vůz směle konkurovat Škodě Octavia. Foto: www.ford.cz

Článek Nejprodávanější vůz světa má novou tvář byl publikován 29. listopadu 2014 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...