Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Dacia Dokker: Extrémně levný pracant
Sponzorované odkazy:
Praktický a všestranný vůz, který obstojí také z pohledu pohodlí a prostornosti je navíc za nejen líbivou, ba přímo extrémně nízkou cenu 214 900 korun, to je krátká charakteristika první pravé osobní dodávky v modelové řadě Dacie s názvem Dokker.
Vnější design vychází z modelů Lodgy (z toho vychází přední část vozu) a první generace Loganu MCV (tomu se naopak podobá záď a to včetně do stran otevíracích dveří). Na mohutnou mřížku chladiče s poměrně malým logem automobilky plynule navazují světla, spodní část nárazníku, která je u vyšších výbav barevně oddělená, dominují zčásti zapuštěné mlhovky (rovněž vyšší výbava).
Spolehlivost by mělo zaručit, že více než 20 % dílů bylo převzato z modelu Logan a tudíž jsou prověřeny v praxi. Motory a řada další výbavy a součástek (technická platforma, zadní náprava, parkovací brzda) se pak osvědčily ve vozech Renault. Co se týká využití vozu v praxi, boční posuvné dveře patří mezi nejširší v kategorii, nízká nákladová hrana a asymetricky dělené zadní dveře nabízí přepravní kapacitu užitkové dodávky, zároveň však vůz disponuje pohodlím osobního vozu.
Pod kapotou může mít Dokker benzinové i dieselové motory – od moderního agregátu 1.2 TCe s přímým vstřikováním, výkonem 115 a nízkou spotřebou přes prověřený a cenově dostupný 1.6 MPI až po dieselové motory 1.5 dCi o výkonu 75 nebo 90 koní, které jsou rovněž úsporné (se spotřebou 4,5 l/100 km získaly oba motory označení Dacia eco2) a komfortní.
Model Dokker je nabízen ve čtyřech verzích: Access, Ambiance, Arctica a Stepway. Zatímco verze Acces je v rámci co nejnižší ceny opravdu základní a má „pouze“ ocelová kola, nedělená zadní sedadla nebo otevřenou příhrádku u spolujezdce, nejlepší výbava u verze Stepway už má outdoorové ochranné prvky karoserie, kožený volant, rádio se vstupem na USB a doplňkem může být i zadní parkovací senzor nebo vyhřívání předních sedaček. I nejvyšší výbava je pořád cenově velmi výhodná (314 900 s benzinovým motorem, o 30 000 dražší s dieselem). Stejně jako jiné modely automobilky využívá i Dokker osvědčená technická řešení skupiny Renault.
Vůz má také účinné prvky aktivní i pasivní ochrany, který vznikaly na základě zkušeností značky Renault. ABS ve voze má asistenční systém brzd, ESC (elektronický stabilizační systém) zajišťuje kontrolu při ztrátě adheze a omezovač rychlosti lze aktivovat stiskem jednoho tlačítka. Do oblasti pasivní bezpečnosti pak spadají tříbodové bezpečnostní pásy, výškově nastavitelné opěrky hlavy na předních sedadlech, airbag řidiče, spolujezdce i přední boční airbagy, na zadních sedadlech je systém úchytů Isofix pro upevnění sedačky. Indikace nezapnutého bezpečnostního pásu funguje u řidiče i u spolujezdce.
Co se týká interiéru, ten je svěží a praktický. Sice může působit lacině, na to se však u dodávek příliš nehledí. Zajímavější je propojení s moderními technologiemi – multimediální systém Media Nav Evolution je nyní ještě jednodušší s intuitivnějším ovládáním a novými funkcemi. Nyní zvládá aktuální dopravní zpravodajství nebo propojení s aplikacemi ve smartphone. Nicméně ovládání přes 7“ dotykový displej je dostatečně komfortní. Na přání lze pořídit i omezovač rychlosti nebo parkovací asistent.
Vůz bude jen těžko hledat konkurenci zejména díky extrémně nízké ceně. Pokud bychom přesto měli vybrat, lze jmenovat Škodu Roomster, Citroën Berlingo, Peugeot Partner nebo Volkwagen Caddy.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.