Hyundai IONIQ: autonomní koncept

Tagy:  Hyundai IONIQ, koncept, autonomní, systémy, asistent

Sponzorované odkazy:

Hyundai IONIQ: autonomní koncept

Společnost Hyundai Motor představila svůj nový autonomní koncept IONIQ. Tenhle koncepční vůz Autonomous IONIQ je elegán s mnoha přednostmi.

Co bylo cílem tohoto konceptu? Především maximální zjednodušení systémů pro autonomní jízdu. A tak je vůz jedním z mála vyvíjených autonomních vozů, vybavených systémem LIDAR, jehož čidla jsou ukryta v předním nárazníku místo dnes obvyklého umístění na střeše.

Díky tomu je zachován normální vzhled běžných vozů a ve voze je tak zakomponován přední radarový senzor chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control) ze sériově vyráběného vozu a kamer asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), které jsou propojeny zmíněným systémem LIDAR. Skrytý systém LIDAR umožňuje konceptu určovat přesnou polohu okolních vozidel a objektů.

Autonomous IONIQ dostal k dobru

  • přední radarový senzor, který určuje relativní polohu a rychlost objektů před vozem a těmito daty podporuje plánování trasy
  • soubor tří kamer, které určují vzdálenost chodců, značení na vozovce a sledují dopravní signalizaci
  • anténu GPS, která určuje precizní polohu každého vozidla
  • mapové podklady s vysokým rozlišením od společnosti Hyundai MnSoft, které zaručují preciznost určování polohy a zahrnují informace o sklonu/zakřivení vozovky, šířce jízdního pruhu a údaje o značení
  • radarový senzor systému sledování slepého úhlu, který zaručuje bezpečnou změnu jízdního pruhu

Prvky jsou asistenčními systémy sériově vyráběného vozu IONIQ, mezi něž patří

  • automatické nouzové brzdění AEB (Automatic Emergency Braking) s detekcí chodců, chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control)
  • asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning)
  • asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Assist)

Vozidlo také začleňuje všechny autonomní funkce do stávajících systémů, aby byl zajištěn plynulý přechod mezi režimy s aktivním a autonomním řízením.

Hyundai Motor v letošním roce již získal licenci k testování svých autonomních vozů v městském prostředí. A tak v současnosti testuje tři autonomní vozidla IONIQ a dvě autonomní vozidla Autonomous Tucson Fuel Cell ve výzkumném a vývojovém středisku společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu.

Automobilka představí svá autonomní vozidla v praktickém provozu na výstavě spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v lednu 2017, kde budou dvě autonomní vozidla IONIQ jezdit po bulvárech Las Vegas. Testování v Las Vegas je součástí úsilí značky Hyundai o uvedení nejschopnějšího a nejbezpečnějšího vozu s funkcí autonomního řízení na trh.

Tyto vozy IONIQ, připravené pro testovací jízdy novinářů, si poradí s

  • intenzivním výskytem chodců
  • semafory, značkami Stop a školními zónami
  • zónami práce na silnici a uzavírkami
  • zpomalovacími prahy
  • psy bez vodítka
  • hrajícími si dětmi
  • nákupními středisky
  • křižovatkami bez světelné signalizace

Zdroj foto: Hyundai

Článek Hyundai IONIQ: autonomní koncept byl publikován 16. prosince 2016 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta, Značky aut a Informace. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...