Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta a Informace > Pět nejčastějších chyb při využívání klimatizace v automobilu
Sponzorované odkazy:
Klimatizace je v současnosti již docela běžnou součástí interiéru vozidel. Je fajn se při cestování ochladit, když venku řádí třicítky. To bezesporu ano, ovšem jen za předpokladu, že vaši klimatizaci využíváte dobře. Víte však, jak správně klimatizaci ve voze používat, aby efekt byl co nejlepší?
Je tomu již dlouho, co se lidé vydávali na cesty automobilem v časných ranních hodinách, aby se vyhnuli jízdě na rozpáleném slunci, nebo co jezdili po dálnici se staženými okny, aby zamezili zahřívání interiéru. Na rozdíl od současnosti nebyla klimatizace v 80. letech součástí sériové výbavy.
A víte, jak dlouho trvá vývoj klimatizační soustavy pro každý model? Přesně tři roky. A během této doby dochází k optimalizaci tvarového řešení a rozměrů u rozvodů klimatizace a výdechů ventilační soustavy. Vývojáři k tomu používají softwarové nástroje, umožňující virtuální prostorové simulace proudění vzduchu v interiéru vozidla.
I přes návod a různá upozornění mnozí z nás i nadále dělají při používání klimatizace chyby. Jaké nejčastější chyby provázejí využívání klimatizace ve vozidlech?
V létě může teplota v interiéru vozidla, zaparkovaného na slunci, dosáhnout až 60 stupňů Celsia. Tuto teplotu lze za půl hodiny snížit na 25 stupňů při dodržení několika jednoduchých pravidel. Jednou z nejčastějších chyb je zapnutí klimatizace na nejvyšší výkon.
Vždy před zapnutím klimatizace na pár minut otevřete dveře a okna. Tak zcela přirozeným způsobem snížíte teplotu v interiéru. Po vyvětrání interiéru vozu nastupte, zavřete dveře a zapněte klimatizaci. A můžete vyrazit na cesty,
Jedná se o dost běžnou chybu, kterou lidé dělají, protože si myslí, že se jinak okna zamlží. Efektivnější však je zapnout režim Auto, aby si klimatizační systém ve vozidle sám udržoval efektivně i rovnoměrné proudění vzduchu.
Ano, v mnoha částech Evropy mohou být rána i v létě chladná. I přesto je zapnutí klimatizace dobré i při nastavení vysoké teploty. Jen tak se totiž zabrání zamlžení oken při pozvolném zvyšování venkovní teploty.
Aby bylo zajištěno rovnoměrné rozdělování vzduchu v interiéru, je ideální, když výdechy ventilační soustavy směřují vzhůru, a ne do tváří pasažérů. Nahoru nastavené výdechy totiž zajistí proudění vzduchu po celém interiéru vozu s nepřetržitým přívodem ke všem cestujícím.
Zanedbání pravidelné údržby je jasné. Protože vše ve voze – motorový olej, kola nebo brzdová kapalina, tak i klimatizační soustava vyžaduje svoji specifickou údržbu. Je ideální měnit vložku čističe vzduchu každých 15 000 kilometrů, nebo maximálně 20 000 kilometrů. Jen tak nedojde k omezení proudění vzduchu a snižování jeho intenzity v systému klimatizace.
Teplota ovlivňuje vaše reakce jako řidiče. Je to tak a proto je podstatné nepodceňovat vliv vysokých teplot na řízení během léta. Při teplotě v interiéru 35 °C jsou reakce řidiče o 20 % pomalejší než při teplotě 25 °C. I proto je důležité udržovat v interiéru nízkou teplotu a čerstvý vzduch.
Zdroj foto: Seat
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.