Nové Audi SQ5 TDI

Tagy:  Novinka, Audi SQ5 TDI, Audi, SQ5 TDI

Sponzorované odkazy:

Nové Audi SQ5 TDI

Novinka od Audi je tu. Je jím model SQ5 TDI s okamžitým výkonem díky elektricky poháněnému dmychadlu. Mnoho detailů designu naznačuje dynamický charakter modelu. Do markantních nárazníků na přídi a zádi jsou začleněny výrazné otvory pro přívod vzduchu, resp. difuzor s voštinovou mřížkou. Maska chladiče nese dvojité lamely z hliníku a odlišené ozdobné prvky v matném odstínu šedé. Několik míst zdobí loga S s červeným kosočtvercovým prvkem.

Přední a zadní světlomety jsou sériově vybaveny technikou LED, dynamické ukazatele směru vpředu i vzadu dávají jednoznačné signály. Kryty vnějších zpětných zrcátek a ozdobná lišta na difuzoru mají lesklou povrchovou úpravu se vzhledem hliníku. Sportovní charakter umocňuje ochranná lišta na dveřích v barvě karoserie.

Interiér

Interiér v tmavých odstínech má kontrastní prošívání na volantu a sportovních sedadlech. Ozdobná obložení jsou z kartáčovaného hliníku a pedály a opěrka nohy jsou opatřeny kryty z ušlechtilé oceli. Zadní sedadla jsou rozdělena na tři části, které mohou být na přání podélně posuvné, s nastavitelným sklonem opěradel. Zavazadlový prostor má v objem 550 litrů, který lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1550 litrů.

Pohonná jednotka

Motor 3.0 V6 TDI snoubí spontánní a výkonnou hnací sílu s vysokou hospodárností. Jeho nejvyšší výkon je 255 kW/347 k a mohutný maximální točivý moment 700 N.m je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 2500 do 3100 min-1. Zrychlení z nuly na 100 km/h činí 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Audi SQ5 TDI spotřebuje v kombinovaném cyklu EU 6,6 až 6,8 litru nafty na 100 kilometrů.

Inženýři značky Audi poháněcí ústrojí zdokonalili. Součástí hlavní elektrické sítě s napětím 48 V je elektricky poháněné dmychadlo EAV (elektrisch angetriebener Verdichter) a systém částečně hybridního pohonu (tzv. Mild Hybrid). Elektrická energie se ukládá do kompaktního lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 10 Ah pod podlahou zavazadlového prostoru. Prostřednictvím měniče DC/DC je k němu připojena konvenční 12V elektrická síť.

Nový pomocník turbodmychadla: EAV

Elektricky poháněné dmychadlo ideálním způsobem doplňuje turbodmychadlo. EAV přichází ke slovu v situacích, v nichž výfukové plyny ještě nedisponují dostatečným množstvím energie k pohonu výfukového turbodmychadla – tedy při rozjezdu a při zrychlení v oblasti nízkých otáček do 1650 min-1. V každodenním provozu snižuje tento systém okamžitým a strmým nárůstem točivého momentu otáčky motoru a spotřebu paliva. Elektricky poháněné dmychadlo je uloženo za chladičem stlačovaného vzduchu, v blízkosti motoru.

Technologie MHEV

Systém MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) dokáže snížit spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů. Jeho srdcem je BAS (Belt Alternator Starter), generátor s funkcí spouštěče, spojený s klikovým hřídelem prostřednictvím řemene. BAS zajišťuje při zpomalování rekuperaci kinetické energie, přičemž dosahuje výkonu až 12 kW. Tímto způsobem získávaná elektrická energie se ukládá do lithium-iontového akumulátoru, který napájí spotřebiče připojené k elektrické síti.

Osmistupňová převodovka tiptronic

Přenos hnací síly zajišťuje osmistupňová převodovka tiptronic. Nižší převodové stupně mají sportovně krátké převody, zatímco dlouhé převody vyšších převodových stupňů snižují otáčky motoru a spotřebu paliva.

Quattro a sportovní diferenciál

Trvalý pohon všech kol quattro je součástí sériové výbavy nového modelu SQ5 TDI, stejně jako u všech modelů S značky Audi. Za obvyklých provozních podmínek rozděluje samosvorný mezinápravový diferenciál hnací sílu mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. Dojde-li k prokluzu, je většina hnací síly přenášena na nápravu s lepší trakcí – v závislosti na jízdní situaci může být až 70 procent točivého momentu přiděleno přední nápravě, nebo 80 procent zadní nápravě. Systém selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola, doplňující pohon všech kol quattro, je aktivní na jakémkoli povrchu.

Podvozek modelu SQ5 TDI

Základem sportovních jízdních vlastností modelu Audi SQ5 TDI je konstrukce podvozku s pětiprvkovým zavěšením kol vpředu i vzadu. Podvozek s adaptivními tlumiči má světlá výška o 30 mm nižší než modelem Q5. Tlumiče jsou zahrnuty do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select, spolu se sporty diferenciálem, motorem, řízením a převodovkou tiptronic. Audi drive select umožňuje řidiči nastavit charakteristiku těchto systémů v několika režimech. Nové Audi SQ5 TDI je sériově vybaveno 20 palcovými koly z lehké slitiny s pneumatikami rozměru 255/45.

Asistenční systémy

Nové Audi SQ5 TDI nabízí široké portfolio asistenčních systémů

  • Asistent pro předvídavou hospodárnou jízdu podporuje řidiče cílenými pokyny pro úsporu paliva.
  • Adaptivní tempomat (ACC) včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně může částečně převzít řízení v popojíždějících kolonách.
  • Audi active lane assist usnadňuje jízdu v jízdním pruhu.
  • Asistent hlídání vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla.
  • Systém Audi pre sense city upozorňuje na chodce a vozidla, rovněž aktivuje automatické nouzové brzdění.

Tyto a další funkce jsou kombinovány v paketu asistenčních systémů Tour, dodávaném na přání.

Audi connect

Koncept ovládání MMI v modelu Audi SQ5 TDI nabízí funkci inteligentního textového vyhledávání. Hlasové ovládání zpracovává také povely, zadávané běžnou hovorovou řečí. Třetí možností pro ovládání je kůží obšitý multifunkční volant, který slouží k ovládání informačního systému řidiče.

Info a zábavní systémy

Nabídka informačních a zábavních systémů pro Audi SQ5 TDI je modulární. Na špici stojí MMI Navigation plus se systémem MMI all-in-touch a 8,3 palcovým displejem. Sériovou součástí systému je Audi connect, který připojí SQ5 TDI prostřednictvím LTE k internetu a zahrnuje také hotspot WLAN pro přenosná koncová zařízení cestujících. Audi phone box propojí chytrý telefon bezkabelově s anténou vozidla a zároveň zajistí jeho indukční nabíjení.Audi smartphone interface rozšíří výbavu o systémy Apple CarPlay a Android Auto.

Nové Audi SQ5 3.0 TDI je v České republice již možno objednávat, základní cena je 1 879 900 korun. První vozy budou dodány v létě 2019.

Zdroj foto: Audi

Článek Nové Audi SQ5 TDI byl publikován 26. března 2019 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...