Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta, Informace a Novinky > Škoda Slavia: nový žákovský vůz pro rok 2020
Sponzorované odkazy:
Sedmým žákovským vozem značky Škoda spojuje 31 žáků renomovaného Středního odborného učiliště Škoda Auto historii se současností. Otevřená Škoda Slavia připomíná svým jménem první jízdní kola, která Václav Laurin a Václav Klement po založení podniku v roce 1895 vyráběli.
V sedmém ročníku projektu žákovského vozu Škoda využilo 26 zapojených žáků a 5 žákyň poprvé jako základ svého vysněného vozu model Škoda Scala. Kompaktní hatchback přitom proměnili v mimořádně sportovní verzi spider. Dali mu jméno Slavia a odkazují se tak v roce 125. výročí založení společnosti na první jízdní kola, vyráběná zakladateli podniku Václavem Laurinem a Václavem Klementem v Mladé Boleslavi.
Stejně jako u sériového modelu Scala dodává i karosářské verzi spider sportovní vzhled výrazný design, který se vyznačuje nezaměnitelnými liniemi a propracovanými plochami. Dynamiku poskytuje vozu Škoda Slavia benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW/150 k, známý z modelu Scala a sedmistupňová převodovka DSG. Ze sériového vozu pochází také přední a zadní náprava, řízení, kompletní elektronika včetně kabeláže i asistenční systémy. Nedotčena zůstala i palubní deska, Virtuální Kokpit a infotainment systém.
Aby hatchback Scala po vzoru modelu Škoda 1100 OHC proměnili v otevřený spider Slavia, museli žáci karoserii výrazně pozměnit, některé části nově zkonstruovali a mnohé stávající prvky dále upravili.
Pro optimalizaci obtékání vzduchu nad zadní částí vozu navrhli speciální kryt, který je za každým sedadlem kapkovitě vyklenutý, jak je pro vozy s karoserií spider typické. Ten pak plynule přechází do nově vyvinutého víka zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem.
Velkou pozornost věnovali studenti hladkému přechodu mezi A sloupkem a dveřmi. Mimořádně sportovní vzhled dodávají vozu dvacetipalcová kola z lehké slitiny, která byla převzata z modelu Škoda Kodiaq RS. Brzdy a náboje kol pochází z vozu Octavia RS. Pod přepracovanou podlahou najdeme upravené výfukové potrubí.
Za efektní lesk vděčí studie bílému laku v odstínu Crystal Blue, který kontrastuje s černými doplňky na předním a zadním nárazníku a na prazích. Bílý hi-tech lak je složený ze tří vrstev a má namodralý perleťový efekt, podkreslený neonově modrými akcenty na liniích karoserie, na výrazné masce chladiče a logu značky Škoda na přední kapotě.
LED diody umístěné pod bočními prahy, převzatými z verze Scala Monte Carlo a za koly z lehké slitiny zajišťují individuální nastavení dynamického osvětlení okolí vozu v modré, červené a bílé barvě – tedy v barvách české trikolóry. Osvětlený nápis Škoda plní zároveň funkci brzdového a couvacího světla. Plaketa s nápisem „Drive 125 years“ na předních dveřích je připomínkou výročí založení automobilky.
Sportovní akcenty v interiéru vytvářejí čtyřbodové bezpečnostní pásy a speciální závodní sedadla značky Sparco, jejichž sedáky a opěradla jsou potažené černou perforovanou kůží. Bočnice sedadel jsou potažené černou karbonovou kůží s bílými kontrastními švy. Výrazné švy vytvářejí akcenty i na dalších dílech v interiéru z černé kůže, například na středové loketní opěrce, manžetě řadicí páky, na madle páky ruční brzdy nebo na dělicí stěně za sedadly.
Tuto kombinaci nalezneme i na dolních dvou třetinách věnce volantu. Horní třetina volantu je stejně jako hlavice řadicí páky potažená bílou kůží. Pozornost upoutá kožená dělicí stěna v černé barvě za sedadly, ve které jsou zabudovány dva basové reproduktory, které drží dva vyšití lvi. Subwoofer má výkon 2 250 W, ostatní reproduktory pak 320 W.
Zdroj foto: Škoda Auto
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.