Jawa 350
Sponzorované odkazy:
Histroie
Cesta k Jawě.
Vedení Jawy chtělo zaplniť mezeru mezi dvoutaktní stopětasedmdesátkou a čtyřtaktním půllitrem. V roce 1931 se otom jednalo. třipadesátka měla nahradit pětistovku a měla být určena pro naročné zákazníky. Prototyp tohoto motocylu byl představen v 1934 na Pražském autosaloně. Motocykl měl trojúhelníkový rám s lisovanou přední vidlici odpruženou centrální vinutou pružinou a velikou palivovou nádrží. Jawa postavila svůj motocykl s mnohy vlastnímy prvky. Motor SV byl vybaven elektrospouštěčem (dynamo-startér). Převodovka byla u zadního kola, hnána hřídelí podobně jako u Jawy 500 OHV. Akorát tato převodovka nebyla dobře řešená a cena motocyklu byla vysoká. V továrně u Janečků, jak se jim lidově řikalo, ale neměli s těmito drahýmy motocykly již špatné zkušenosti.
V roce 1934 Jawa rozšířila program o jednu třistapadesátku, ale zcela ortodoxní. Měla stojatý vzduchem chlazený jednoválcový motor SV o objemu 346ccm a o výkonu 12 PS, kompresní poměr byl 5:1. Byla zde selektivní čtyřstupňová převodovka, která byla ovládána rukou nebo nohou. Zadní kolo poháněl řetez. Rám byl dvojitý, tak jako přední vidlice, vycházelo se z Jawy 175, Palivová nádrž měla objem 10,5 litrů a byla sloučená s nádobkou na olej. Zapalování zde bylo budťo dynamo-magnet od firmy Miller, nebo dynamo-baterie od firmy Bosch. Motocykl vážil 125kg, max. rychlost byla až 100km/h a spotřeba se pohybovala v pravidelném provozu cca 3.5 litrů/100km.
Byl to spolehlivý motocykl s dobrými jízdnímy vlastostmi, dobře se cenily velmi tuhé rámy. Motocykl stál 6 950 korun. První rok výroby se vyrobilo 1000 kusů, v roce 1935 se také vyrobilo 1000 kus§ a v roce 1936 dalších 504. Za jeho 3-leté výroby nebyly provedeny žádné změny, až na změněný výfuk.
Dnešní Jawa 350
Motor u Jawa 350:
Je zde dvoudobý řadový dvouválec, který je chlazený vzduchem, o objemu
350 ccm. Max. výkon se pohybuje kolem 24,5 koní při 5500ot./min. a
točivým momentem 32Nm při 4750ot./min.
Hlavy válců o blok jsou vyrobeny z hliníkové slitiny s litinovými
vložkami. Dále je vybaven tranzistorovým elektronickým zapalováním
s indukčním snímačem. Start motoru zajišťuje překolpená řadící
páka. vylepšený páčkový sytič umožňuje start i za studena.
Čtyčstupňová převodovka s postupným nožním řazením je společně
s motorem umístěna v bloku spolu s motorem. Poloautomatická převodovka
umožňuje řazení i s plným plynem.
Podvozek Jawy 350
V předu je umístěna teleskopická vidlice, která je o proti předcházejícím typům měkčí a obstojně si poradí s vetší nerovností. V zádu je vidlice kyvná se dvěma tlumiči na každé straně, je zde možnost nastavit tři tuhosti. Rám je trubkový, uzavřený a ve spodní části je zdvojen.
Brzy u Jawa 350
Ve předu se nachází hydraulická kotoučová s tzv. plovoucím kotoučem s vyřezy, které lépe odvádějí teplo a nečistoty. V na zadním kole je mechanicky ovládaná bubnová brzda, která ukazuje opotřebení brzdových čelistí.
Jawa 350 je vhodná i pro páry na cestách. Je bez prblémový, bezporuchový a s minimální údržbou. Potřebuje pouze sezónní udržbu v průběhu provozu. Údržba zabere jen zlomek času a navíc máte jistotu, že je motocykl v pořádku. náhrdní díly jsou levné o proti konkurenci.
Článek Jawa 350 byl publikován 25. září 2007 v 19.39 v rubrice Motorky. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Jawa 21 12.11.2007 18.22
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Saab 9-5 - dlouho očekávaný sedan 20.08.2010 00.00
- Ferrari Enzo 06.02.2008 22.55
- Alfa Romeo Giulietta - italská podmanivost 15.07.2010 00.00
Top 10
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Honda NSR 125
- Protektory, nebo nové pneumatiky – jaké zvolit?
- Jawa 350
- Kam si vystavit trofeje a medaile ze závodů?
- Kia Sephia
- VW Polo GTI - konkurence Fabie RS?
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Ofuky oken a homologace
- Nová Škoda KAROQ odhalena
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu