Nacházíte se: Úvodní stránka > Motorky > Jawa 21
Sponzorované odkazy:
Jawa 21
Historie se začala psát v roce 1967, kdy jako pátý motocykl byla na programu Jawy. Pionýr 21 označován jako „fichtl“ či „pincek“ patřil k ostřejší Jawě 20. Tento motocykl si podmanil řadu začínajících motorkářů. Jawa 21 se lišila od své předchůdkyně Jawy 20, tím že byla odstraněna spousta plechařiny, obzvláště se jednalo o příčné chrániče nohou spolu s podlážkami, s nimiž souvisel i držák stupaček, který byl vyměněn za nový. Plechy, chránící nohy byly vyměněny za prsa kryjící motor. Řídítka byla zvětšena a opatřena rychlopalem. Jawa 21 se prodávala za 3.220 korun československých a model SPORT se prodával za 3.680 korun československých. Model Jawa 21 se vyráběl do roku 1977.
Motor byl dvoutakt, chlazený jednoválec s vratným vyplachováním a rozvodem pístem. Obsah byl 49,8 ccm, a měl 2,6kW při 6500ot./min. Kompresní poměr byl 9,2:1. Maximální rychlost byla 65 km/h. Stoupavost byla 25%. Spotřeba paliva na 100km byla 2.3 litru. Karburátor byl od firmy Jikov, s označením Jikov 2917 PSb.
Podvozek se skládal z otevřeného rámu, který byl svařený z ocelových trubek obdelníkového průřezu. Přední kolo mělo teleskopické vidlice bez tlumení, zdvih byl 90 mm. Pneumatika byla o rozměru 2,5X16. Zadní kolo bylo uloženo v kivné vidlici, které odpružovali dvě samostatné pružiny s kapalinovými tlumiči. Zdvih byl 85 mm a rozměr pneumatik byl 2,75X16.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.