Správně nahuštěné pneumatiky jsou základem
Sponzorované odkazy:

Větší spotřeba paliva, rychlejší opotřebení gum, horší ovládání vozidla. Nejen tyto neduhy mají za následek nesprávně nahuštěné pneumatiky. Přitom právě ty jsou jediným kontaktem mezi automobilem a vozovkou.
Kontrolujte tlak pravidelně
Základem bezproblémového fungování pneumatik je správné huštění na předepsaný tlak, který musí být vždy na stejné nápravě shodný. Jak podhuštění, tak přehuštění ovlivňují výkon pneumatiky negativně. A kdy tlak měřit? Nejlépe za studena a před jízdou, kdy ještě nejsou pneumatiky zahřáté. Například významný hráč na poli výroby pneumatik, společnost Pirelli uvádí, že pneumatiky jsou považovány za studené, pokud nebyly používány alespoň jednu hodinu, nebo byly použity při velmi nízké rychlosti na vzdálenost ne větší, než dva až tři kilometry.
Jakási doporučená úroveň tlaku neexistuje, ovšem správné hodnoty tlaku uvádí každý výrobce automobilů v manuálu, u některých vozů se objevují tyto informace na vnitřní straně u dveří řidiče, a také na víčku nádrže. Doporučuje se kontrolovat tlak v pneumatikách v pravidelných interval (např: jednou měsíčně) a vždy před delší jízdou.
Dusík zajistí stabilní tlak
Drtivá většina řidičů hustí své pneumatiky vzduchovým kompresorem, ovšem optimálnější variantou je huštění speciálním plynem, především dusíkem. Servisní síť společnosti Barum pod názvem Best Drive nabízí například tuto službu nadstandardně a za nafoukání jedné pneumatiky u osobního vozidla plynem Secur Pneus si účtuje 30 korun. A v čem vidí Best Drive výhody oproti klasickému plnění vzduchem? „Pneumatiky nahuštěné tímto plynem zajistí zákazníkovi pocit větší jistoty a bezpečnosti při provozu vozidla, stabilním provozním tlakem se zvyšuje životnost pneumatik, zlepšuje se komfort jízdy, snižuje se spotřeba pohonných hmot, snižují se provozní náklady,“ argumentují odborníci z Best Drive.
A proč tedy dbát na správné nahuštění pneumatik? Jejich tlak ovlivňuje bezprostřední délku brzdné dráhy i ovladatelnost vozidla. Přehuštěné pneumatiky mají při nezatížení vozidla horší brzdný účinek. Naopak podhuštění se negativně projeví ve spotřebě, neboť se zvyšuje valivý odpor, a tím pádem se gumy také rychleji opotřebí, tudíž jejich životnost klesá. Mimo to při jízdě s podhuštěnými pneumatikami hrozí mnohem větší riziko defektu.
Správně nafoukaná kola ušetří vaši peněženku a především bude vaše cestování bezpečnější.
Pneumatiky za výborné ceny si kupte na www.pneumatiky.cz
Článek Správně nahuštěné pneumatiky jsou základem byl publikován 16. dubna 2010 v 10.00 v rubrice Pneumatiky. Autorem článku je Adam Knesl. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Levné pneumatiky = kvalitní pneumatiky? 03.03.2010 15.00
- Levné pneumatiky 06.04.2008 21.00
- Pneumatiky na nákladní vozy 25.02.2016 21.15
- Jak správně vybrat pneumatiky? 28.02.2011 00.00
- Pneumatiky s nízkým valivým odporem 11.05.2011 10.00
Top 10
- Protektory, nebo nové pneumatiky – jaké zvolit?
- Ford Edge: O pohon 4x4 je zájem
- Malaguti Madison S200
- Víte, co dělat, když omylem vjedete do uzavřeného úseku dálnice?
- Nejkrásnější evropské trasy pro motocykly a jaké stroje jsou na ně ideální
- Hledáte rodinný sedmimístný vůz? Tady jsou ty nej – prostor, úspora i pohodlí
- Kdy je možné otáčet se v křižovatce, aniž by řidič porušil pravidla silničního provozu
- Potřebujete skvělou dovolenou? Jeďte do Tater a využijte TOP ubytování Jasná
- Zařizujete autodílnu? Poradíme vám, jak na to levně, jednoduše a ekologicky
- Bránění v předjetí: Co to je, proč je nebezpečné a jak se trestá
Tagy
autoservis Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design zámek řadicí páky Škoda Chrysler autopůjčovna VW baterie ofuky oken Nové Porsche 718 GT4 RS Clubsport