Dacia Duster - SUV za málo peněz

Tagy:  Dacia, SUV

Sponzorované odkazy:

Dacia Duster - SUV za málo peněz

Dacia Duster je první SUV Rumunské automobilky, které vstoupilo na evropský trh. Stále oblíbenější segment vozidel je obsazen mnoha automobilkami a tedy ani Dacia nemohla zůstat pozadu. Duster nemůže konkurovat dražším a luxusně vybaveným modelům, které jsou určeny pro jinou cílovou skupinu zákazníků. Hlavním rivalem bude především Škoda Yeti.

Dacia DusterDacia Duster

Volba do terénu

Přestože je podvozek Dusteru převzatý z Loganu, je při prvním pohledu na Duster jasné, že se můžeme s tímto autem vydat bez problémů i do terénu. Ambice podtrhují krátké převisy s dobrými nájezdovými úhly (přední nájezdový úhel činí 30°, zadní 36° a přechodový 23°) a vysoko posazená karoserie s nadstandardní světlou výškou 213 mm (pro srovnání Škoda Yeti disponuje 180 mm). Terénní předpoklady podtrhuje možný pohon 4×4 a nová manuální šestistupňová převodovka s krátkým prvním převodem (5,79 km/h při 1 000 ot/min) pro pomalý pohyb na nerovném terénu, rozjezd ve svahu nebo se zátěží a zpomalení při jízdě ze svahu.

Pohon 4×4 pracuje ve třech manuálně nastavitelných režimech. První režim 2WD je nastavení pohonu pouze předních kol (pro zpevněné cesty a optimalizaci spotřeby paliva). Druhý režim je AUTO, který automaticky rozděluje točivý moment na všechna čtyři kola v závislosti na adhezních podmínkách na silnici. Posledním režimem je LOCK, který zajistí trvalé rozdělení točivého momentu motoru na všechna čtyři kola.

Motorizace a zavazadelník

Dacia se spoléhá na vznětový motor 1,5 dCi (63/3750 kW/min-1 a 80/4000 kW/min-1) a zážehový 1,6 16V (77/5750 kW/min-1). Obě motorizace jsou k dispozici s pohonem 4×2 a 4×4 (výjimkou je slabší vznětový motor).

Základní objem zavazadlového prostoru je 475 l. Po sklopení zadních sedadel objem naroste až na konečných 1636 l.

Cenová relace

Dacia útočí na zákazníky především lákavou cenou. V tomto případě tomu není jinak. Náklady se podařilo snížit díky převzatým dílům ze sesterských závodů Renault a Nissan. Díky této strategii je základní cena připravená pro benzínovou šestnáctistovku stanovena na 259 900 Kč. Nejdražší je silnější dieslová verze v nejlepší dostupné výbavě, konkrétně 422 900 Kč. Za tyto ceny se bude Duster prodávat určitě dobře a zákazník za své peníze zcela jistě dostane automobil, který se před svými konkurenty nemusí stydět. Ještě dodejme, že smluvní záruka výrobce na vůz je 3 roky nebo
100 000 km (podle toho, která situace nastane dřív).

Článek Dacia Duster - SUV za málo peněz byl publikován 5. července 2010 v 02.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...