Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Dacia Duster - SUV za málo peněz
Sponzorované odkazy:
Dacia Duster je první SUV Rumunské automobilky, které vstoupilo na evropský trh. Stále oblíbenější segment vozidel je obsazen mnoha automobilkami a tedy ani Dacia nemohla zůstat pozadu. Duster nemůže konkurovat dražším a luxusně vybaveným modelům, které jsou určeny pro jinou cílovou skupinu zákazníků. Hlavním rivalem bude především Škoda Yeti.
Přestože je podvozek Dusteru převzatý z Loganu, je při prvním pohledu na Duster jasné, že se můžeme s tímto autem vydat bez problémů i do terénu. Ambice podtrhují krátké převisy s dobrými nájezdovými úhly (přední nájezdový úhel činí 30°, zadní 36° a přechodový 23°) a vysoko posazená karoserie s nadstandardní světlou výškou 213 mm (pro srovnání Škoda Yeti disponuje 180 mm). Terénní předpoklady podtrhuje možný pohon 4×4 a nová manuální šestistupňová převodovka s krátkým prvním převodem (5,79 km/h při 1 000 ot/min) pro pomalý pohyb na nerovném terénu, rozjezd ve svahu nebo se zátěží a zpomalení při jízdě ze svahu.
Pohon 4×4 pracuje ve třech manuálně nastavitelných režimech. První režim 2WD je nastavení pohonu pouze předních kol (pro zpevněné cesty a optimalizaci spotřeby paliva). Druhý režim je AUTO, který automaticky rozděluje točivý moment na všechna čtyři kola v závislosti na adhezních podmínkách na silnici. Posledním režimem je LOCK, který zajistí trvalé rozdělení točivého momentu motoru na všechna čtyři kola.
Dacia se spoléhá na vznětový motor 1,5 dCi (63/3750 kW/min-1 a 80/4000 kW/min-1) a zážehový 1,6 16V (77/5750 kW/min-1). Obě motorizace jsou k dispozici s pohonem 4×2 a 4×4 (výjimkou je slabší vznětový motor).
Základní objem zavazadlového prostoru je 475 l. Po sklopení zadních sedadel objem naroste až na konečných 1636 l.
Dacia útočí na zákazníky především lákavou cenou. V tomto
případě tomu není jinak. Náklady se podařilo snížit díky převzatým
dílům ze sesterských závodů Renault a Nissan. Díky této strategii je
základní cena připravená pro benzínovou šestnáctistovku stanovena na
259 900 Kč. Nejdražší je silnější dieslová verze v nejlepší
dostupné výbavě, konkrétně 422 900 Kč. Za tyto ceny se bude Duster
prodávat určitě dobře a zákazník za své peníze zcela jistě dostane
automobil, který se před svými konkurenty nemusí stydět. Ještě dodejme,
že smluvní záruka výrobce na vůz je 3 roky nebo
100 000 km (podle toho, která situace nastane dřív).
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.