Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Citroen DS3 - stylový hatchback
Sponzorované odkazy:
V květnu započal na českém trhu prodej stylového hatchbacku s tradicí od roku 1955. Jedná se o Citroen DS3, který chce na zákazníky zapůsobit designem a možností individualizace. Následuje tak oblíbené vozy Mini nebo Fiat 500. Auto je postaveno na základu C3 a je prvním z prémiových vozů této značky. Následovat budou modely DS4 a DS5.
Design a individualizace
Mezi výrazné designové prvky patří především tzv. plovoucí střecha, žraločí ploutev, která dodává linii bočních oken dynamiku nebo boční mřížky sání v předním nárazníku, které jsou osazeny LED diodami a zajišťují vozu originální vzhled. Zvláštní pozornost byla věnována A sloupkům u čelního skla, které jsou velmi útlé, aby zabraly co nejméně místa a uvolnily zorné pole. Tím je zajištěn optimální výhled z vozu. Pokud jde o ¾ pohled vzad, ten je optimalizovaný díky vysoko umístěnému obložení, velkým postranním okénkům a tvaru opěrek hlavy.
Nový DS3 nabízí široké možnosti individualizace každého vozu podle vkusu zákazníka. Můžete si zvolit z 38 barevných kombinací kapoty, různých odstínů a designů střechy, několika druhů šestnácti a sedmnáctipalcových kol, barev karoserie nebo zpětných zrcátek (na výběr je i chrom) a mnoho dalšího. V interiéru si můžete zvolit barvu lišty palubní desky nebo hlavici řadící páky. Podle stupně individualizace a výbavy (jsou k dispozici tři stupně) je samozřejmě odvozena cena vozu.
Rozměry
Nový Citroen je spíše výrazné městské vozidlo. Tomu odpovídají i rozměry. Délka vozu je 3948 mm, šířka 1715 mm, výška 1458 mm a rozvor 2464 mm. Velikost zavazadlového prostoru je 285 litrů.
Motory
V nabídce jsou tři benzínové a dva naftové motory. Všechny motorizace obsahují čtyři válce a šestnáct ventilů. Základem je zážehový motor 1,4 VTi 16V (70 kW) s vícebodovým elektronickým vstřikováním a variabilním časování ventilů. DS3 s tímto motorem můžete mít již za 365 000 Kč. Nejdráž vyjde DS3 se vznětovým turbodmychadlem přeplňovaným motorem 1,6 HDi 16V s výkonem 82 kW. Cena je rovný půlmilion. Ještě dodejme, že všechny vznětové motory jsou standardně vybaveny filtry pevných částic.
Zážehové motory |
1,4 VTi
|
1,6 VTi
|
1,6 VTi AT
|
1,6 THP
|
Převodovka |
5M
|
5M
|
5A
|
6M
|
Zdvihový objem [cm3] |
1397
|
1598
|
1598
|
1598
|
Výkon [kW/min-1] |
70 / 6000
|
88 / 6000
|
88 / 6000
|
115 / 6000
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
136 / 4000
|
160 / 4200
|
160 / 4200
|
240 / 1400
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
10,6
|
8,9
|
10,9
|
7,3
|
Max. rychlost [km/h] |
184
|
190
|
190
|
214
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
5,9
|
6,0
|
7,0
|
6,7
|
Vznětové motory |
1,6 HDi FAP
|
1,6 HDI FAP 99g
|
1,6 HDI FAP
|
Převodovka |
5M
|
5M
|
6M
|
Zdvihový objem [cm3] |
1560
|
1560
|
1560
|
Výkon [kW/min-1] |
68 / 4000
|
68 / 4000
|
82 / 3600
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
230 / 1750
|
230 / 1750
|
270 / 1750
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
11,3
|
11,5
|
9,8
|
Max. rychlost [km/h] |
180
|
180
|
190
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
4,1
|
3,8
|
4,5
|
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.