Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Citroen C8
Sponzorované odkazy:
Interiér
Palubní deska skrývá trojici kruhových ukazatelů, které mají pastelově zelenou barvu. Na středovém tunelu je umístěna zkrácena řadící páka, ovladače audiosystému, klimatizace a dalších funkcí. Pod volantem najdeme klasické masivní multifunkční páčky.
Volant se dobře drží a sedačky jsou pohodlné, i když boční vedení mohlo být lepší. Co lze také očekávat od vozů z třídy MVP. Důvodem, proč koupit vůz Citroen C8 je ten, že má dostatek prostoru. Odkládacích prostor je 60 a činí celkový objem přes 30 litrů. Nalezneme je klasicky v palubní desce, dále také pod volantem, na středovém panelu, přenosný odpadkový koš, výsuvné schránky pod sedadly a o objemné prostory na dveřích.
Na zadních sedadlech je dostatek místa pro kolena i pro hlavu. Třetí řada sedadel postrádá více pro kolena a menší prostor pro zavazadla. Ty se dají také sklápět či odstranit a vznikne velký prostor pro zavazadla. Boční dveře jsou ovládána elektricky a mají dálkové ovládání.
Motor
Pod kapotou je usídlen silnější nabízený turbodiesel. Motor 2.2 HDi 16V má k dispozici 130 koní a točivý moment 314 Nm při 2000 ot/min. V roce 2002 dostal ocenění International Engine of thy Year. Motor je vybaven systémem common-rail a vyvažovací hřídelí omezující vibrace motoru. Citroen C8 dostal klasickou pětistupňovou manuální převodovku, která těžkému MPV dopřává uspokojující dynamiku. Citroen C8 je sice vhodnější na dlouhé cesty, ale i ve městě se neztratí. Akceleruje již od 1900 ot/min. a má nízký hluk a žádné výrazné vibraci v celém spektru otáček. Jeho spotřeba mimo město je 5.9 litru, ve městě 10.1 litru a kombinovaná spotřeba je 7.4 litru na 100 km.
Podvozek
Citroen C8 jako klasický francouzský automobil má velmi měkké odpružení, náklony se ještě vejdou do normy. Vyznačuje se hlavně tichem. Ani aerodynamický hluk nenarušuje poklidnou jízdu, kromě lehce vrčícího motoru. Po našich silnících se pohybuje ladně a nerovnosti nedává znát. Jediným zádrhelem jsou vyhýbací manévry. Přeci jen těžké MPV vozidlo s měkkým podvozek není to nejlepší a při mezních situacích má tendenci se přetáčet. Nepomůže ani panické brzdění, pouze pocítíte čelní náklon.
Citroen C8 si stojí velice důstojně ve své třídě, jelikož úsporný motor, dobrá konstrukce, neutrální jízdní vlastnosti a hlavně variabilní interiér. To z něj dělá skvělé vozidlo své třídy. Pořizovací cena je v celku vysoká, díky bohaté základní výbavě.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.