Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Hyundai Elantra - designový skvost mezi malými sedany
Sponzorované odkazy:
Hyundai Elantra je nový sedan nižší střední třídy. Je zacílen hlavně proti Renaultu Fluence či nepříliš úspěšnému Chevroletu Cruze. Mohl by ukrojit několik zákazníku také dražšímu a kvalitnějšímu Volkswagenu Jetta, případně Mazdě 3 nebo Fordu Focus v provedení sedan. Bodovat chce hlavně poměrem cena/výbava a atraktivním designem.
Nový Hyundai Elantra díky jeho výraznému vzhledu karoserie rozhodně nepřehlédnete. Jen těžko byste uvnitř karoserie hledali techniku z nevýrazného Hyundaie i30. Tento sportovní vzhled vozu ale mírně narušuje jeho charakter – vůz totiž nemá ambice být sportovně laděným sedanem, ale vyznává pohodlí na palubě a vyhoví hlavně klidnějším náturám. Extravagantní linie najdeme také na palubní desce.
Interiéru vozu dominuje kombinace tmavých plastů a vyplní imitujících hliník. Tento kontrast je velmi efektní. Pasažéři, kteří se rádi při cestování rozvalí, budou blahořečit úzkému středovému panelu přístrojové desky, který neomezuje jejich kolena. Všechny ovladače a displeje jsou podsvíceny pro Hyundai typickou modrou barvou. Klasické analogové přístroje jsou odstíněny hlubokými tubusy a ozdobeny chromovaným okružím. Klimatizace je standardní výbavou všech provedení. Prostoru je ve všech směrech dost, kabina je velmi vzdušná. Zavazadlový prostor má objem 485 litrů.
Vnější rozměry vozu jsou 4530 × 1775 × 1445 mm, přičemž rozvor činí 2700 mm. Pohotovostní hmotnost auta 1192 kg a uveze maximálně 608 kilogramů nákladu.
Pod kapotou Hyundaie Elantra najdeme výhradně benzinový motor o objemu 1,6 litru a výkonu 97 kw. Ten vidíme jako základní nedostatek vozu. Jednak v nabídce chybí turbodiesel – hodil by se k delšímu pohodlnému cestování, na které je vůz určen, a jednak má tento motor dost nevhodnou charakteristiku. Kvůli papírově impozantním hodnotám výkonu je totiž naladěn velmi vrchově. K nějaké větší aktivitě je tedy potřeba jej vyhnat do vysokých otáček, kde ovšem roste také hlučnost, a hlavně spotřeba paliva. Ta se při běžném stylu bez výrazných nároků na rychlost bude pohybovat kolem 8 litrů na sto kilometrů. Na výběr máte také dvě šestistupňové převodovky. Můžete mít buď klasickou manuální skříň nebo automat s možností sekvenčního řazení, za který se připlácí 40 000 Kč. Automat funguje poměrně dobře a potlačuje tragickou nepružnost motoru tím, že je v případě potřeby včas pošle do druhé poloviny otáčkoměru.
Základní provedení vyjde na 325 000 Kč, přičemž jsou k dispozici
tři stupně výbavy. I velmi slušně vybavený kus by se potom měl vejít
pod 400 000 Kč.Zdroj: www.hyundai.cz
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.