Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné

Tagy:  autopotahy, vyhřívané, nebezpečí, 12V

Sponzorované odkazy:

Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné

I přes varování odborníků ohledně zdravotních nebezpečí se stále najdou řidiči, kteří nedají na vyhřívané autopotahy dopustit. Co je k dispozici a jak to vlastně funguje? A jaké jsou nejnovější trendy ve „vyhřívání hnízda“?

Snad každý řidič to zná: nejen že musí během zimního rána oškrábat led z oken, ale pěknou dobu pak mrzne v autě, protože topení netopí hned, a i když topí, chvilku mu to trvá, než vytopí celý interiér.

Možností,jak to udělat, abyste usedali do vyhřátých sedaček, je více. Dá se koupit nový vůz, který má již ve výbavě vyhřívané sedačky. To je trochu drahá možnost, podobně jako koupit vyhřívané sedačky jako takové. Levnější je pořídit si vyhřívané autopotahy. Možná jste si v zimě říkali, že před příštími mrazy tento doplněk taky koupíte a pak už bude cestování příjemnější…

Za pár stovek

Vyhřívané autopotahy se dají pořídit v obchodech s autodoplňky a to v kamenných i na internetu. Cena je různá dle designu, výrobce a funkcí. Ty lepší umí kromě vyhřívání třeba i poskytnout řidiči masáž zad. Řekněme ale, že vyhřívané autopotahy se dají pořídit za pár stovek (cena za kus).

Napájí se konektorem (12V nebo 24V) do zásuvky automobilového zapalovače. Většinou mají potahy zabudovaný termostat, ty dražší disponují také ovládacím panelem, třeba na přívodním kabelu. Ovládání ale často nenabízí moc velké spektrum možností, třeba co se teploty vyhřívání týká.

Potahy se vyrábí často univerzální pro více typů vozidel a problém jim nedělají ani sedadla, která mají zabudovaný boční airbag přímo v opěradle předních sedadel. Autopotahy se většinou upevňují pomocí gumových popruhů.

Sehnat lze i konektor 24V, tyto potahy pak podle výrobce hřejí již během první půlminuty. Konektor pro připojení do zapalovače má vestavěnou pojistku. Pojistku proti přehřátí mají i samotné autopotahy.

Slečna na fotografii si vyhřívané potahy může pořídit, pánové by se jim ale měli vyhýbat. Foto: www.autofashion.czSlečna na fotografii si vyhřívané potahy může pořídit, pánové by se jim ale měli vyhýbat. Foto: www.autofashion.cz

Nebezpečné pro pány?

Klasické vyhřívané autopotahy se většinou nedoporučují pro sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. Vyhřívané potahy se sice nabízí i ve sportovním designu, ale ne vždy to dobře ladí do řidičovy „kuchyně“.

Zároveň je také stále živá otázka, zda vyhřívané potahy působí negativně na reprodukční systém mužů nebo ne. Vědci se spíše kloní k názoru, že při dlouhodobém používání těchto potahů klesá vlivem vyšší teploty schopnost mužových spermií oplodnit vajíčko. Zejména mladí řidiči by tak měli dle principu předběžné opatrnosti na vyhřívané potahy rychle zapomenout.

A co takhle karbon?

Trochu dražší variantou je hi-tech – karbonové vyhřívání sedadel KEETEC CSH 1 nebo KEETEC CSH 2. Toto vyhřívání se instaluje pod textilní čalounění opěradlové a sedací části sedadla. Kabely a svazky pak mechanik „schová“ na místa, kde nebudou viditelná a nebudou tak rušit dojem z interiéru. Napájení je, podobně jako u „normálních“ autopotahů 12V.

Má automatickou kontrolu teploty, tedy termostat a zajišťuje rovnoměrné vyhřívání po celé ploše instalace ve třech teplotních úrovních u modelu CSH 2, nebo ve dvou u „jedničky“. Něco podobného vyrábí třeba i švédský výrobce TotalCar a SEPAB.

Článek Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné byl publikován 5. března 2012 v 00.00 v rubrice Doplňky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...