Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta > Hyundai i40 - ambiciózní hráč pro střední třídu
Sponzorované odkazy:
Jihokorejská automobilka Hyundai je na našem trhu již zaběhnutým hráčem. Ambice však stále stoupají a k zahnání recese má automobilce dopomoci nový model i40. Jedná se o nástupce Sonaty. Segmentové zařazení je tedy jasné – střední třída. V prodeji jsou verze kombi i sedan. Cíl Hyundaie i40 je dostat se mezi první „pětku“ nejprodávanějších modelů. Dopomoci k této metě může jistě povedený design exteriéru i moderně pojatého interiéru.
Délka vozu je 4740 mm, šířka 1815 mm, výška 1470 mm a rozvor činí 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru je 525 litrů (sedan). U verze kombi jsou celkové rozměry stejné. Liší se objem zavazadlového prostoru, který je 553 litrů a po sklopení zadních sedadel vzroste až na konečných 1719 litrů.
Základní výbavou pro i40 je Classic. Výbava zahrnuje ABS, EBD, VSM (Vehicle Stability Management), sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy, šestnáctipalcové ocelové disky, LED denní světla s prosvěcováním do zatáčky, elektrické ovládání oken, dálkově ovládané centrální zamykání s alarmem, manuální klimatizaci nebo integrované rádio s CD, MP3, AUX, USB, ovládáním na volantu a šesticí reproduktorů. Vyšší výbava Experience obsahuje navíc oproti Classic šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládané sedadlo řidiče, dvouzónovou klimatizaci, tempomat, dešťový senzor, vyhřívání předního skla pod stěrači nebo Bluetooth handsfree. Pro movitější zákazníky je k dispozici několik paketů. Nejdražší Paket Premium + Style obsahuje osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, xenonové světlomety, zadní boční airbagy, asistent LKAS (vedení vozu v jízdních pruzích), kožená, vyhřívaná a větraná sedadla, inteligentní parkovací systém, který zaparkuje bez zásahu řidiče (řidič koriguje pouze rychlost) a další „vychytávky“. To vše za cenu 120 000 Kč. Metalický lak je ke všem výbavám k dostání s příplatkem 16 000 Kč.
V nabídce jsou čtyřválcové zážehové a vznětové varianty. Základním motorem pro i40 je zážehová šestnáctistovka 1,6 GDI v ceně 539 990 Kč (výbava Classic). Druhým benzínovým motorem je dvoulitr 2,0 GDI (589 990 Kč – Experience). Pro zájemce o vznětový agregát je k dispozici 1,7 CRDi ve dvou výkonových variantách. Dieslovým základem je varianta s 85 kW (569 990 kč – Classic, 599 990 Kč – Experience), nadstavba pak se 100 kW (619 990 Kč – Experience). Rodinné kombi je s příplatkem 25 000 Kč.
Motory |
1,6 GDI
|
2,0 GDI
|
1,7 CRDi
|
|
Palivo |
benzín
|
diesel
|
||
Zdvihový objem [cm3] |
1591
|
1685
|
1999
|
|
Převodovka |
6M
|
6M (6A)
|
6M
|
6M (6A)
|
Výkon [kW/min-1] |
99 / 6300
|
131 / 6500
|
85 / 4000
|
100 / 4000
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
165 / 4850
|
214 / 4700
|
260 / 1250–2750
|
330 / 2000–2500
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
11,1
|
9,5 (10,0)
|
12,3
|
10,3 (11,6)
|
Max. rychlost [km/h] |
197
|
213 (211)
|
192
|
201 (197)
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6,4
|
6,8 (7,5)
|
4,6
|
4,7 (5,6)
|
Pozn. Hodnoty v tabulce odpovídají verzi sedan. Verze kombi má slabší hodnoty pouze v parametrech maximální rychlosti (cca 3 km/h) a zrychlení (cca 0,5 s).
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.