Hyundai i40 - ambiciózní hráč pro střední třídu

Tagy:  i40, sedan, kombi, cena, výkon

Sponzorované odkazy:

Hyundai i40 - ambiciózní hráč pro střední třídu

Jihokorejská automobilka Hyundai je na našem trhu již zaběhnutým hráčem. Ambice však stále stoupají a k zahnání recese má automobilce dopomoci nový model i40. Jedná se o nástupce Sonaty. Segmentové zařazení je tedy jasné – střední třída. V prodeji jsou verze kombi i sedan. Cíl Hyundaie i40 je dostat se mezi první „pětku“ nejprodávanějších modelů. Dopomoci k této metě může jistě povedený design exteriéru i moderně pojatého interiéru.

Hyundai i40 sedan, zdroj: hyundai.czHyundai i40 sedan, zdroj: hyundai.cz

Délka vozu je 4740 mm, šířka 1815 mm, výška 1470 mm a rozvor činí 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru je 525 litrů (sedan). U verze kombi jsou celkové rozměry stejné. Liší se objem zavazadlového prostoru, který je 553 litrů a po sklopení zadních sedadel vzroste až na konečných 1719 litrů.

Hyundai i40 kombi, zdroj: hyundai.czHyundai i40 kombi, zdroj: hyundai.cz

Základní výbavou pro i40 je Classic. Výbava zahrnuje ABS, EBD, VSM (Vehicle Stability Management), sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy, šestnáctipalcové ocelové disky, LED denní světla s prosvěcováním do zatáčky, elektrické ovládání oken, dálkově ovládané centrální zamykání s alarmem, manuální klimatizaci nebo integrované rádio s CD, MP3, AUX, USB, ovládáním na volantu a šesticí reproduktorů. Vyšší výbava Experience obsahuje navíc oproti Classic šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládané sedadlo řidiče, dvouzónovou klimatizaci, tempomat, dešťový senzor, vyhřívání předního skla pod stěrači nebo Bluetooth handsfree. Pro movitější zákazníky je k dispozici několik paketů. Nejdražší Paket Premium + Style obsahuje osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, xenonové světlomety, zadní boční airbagy, asistent LKAS (vedení vozu v jízdních pruzích), kožená, vyhřívaná a větraná sedadla, inteligentní parkovací systém, který zaparkuje bez zásahu řidiče (řidič koriguje pouze rychlost) a další „vychytávky“. To vše za cenu 120 000 Kč. Metalický lak je ke všem výbavám k dostání s příplatkem 16 000 Kč.

Hyundai i40 – pracovní prostor řidiče, zdroj: hyundai.czHyundai i40 – pracovní prostor řidiče, zdroj: hyundai.cz

Pohonné jednotky a ceny

V nabídce jsou čtyřválcové zážehové a vznětové varianty. Základním motorem pro i40 je zážehová šestnáctistovka 1,6 GDI v ceně 539 990 Kč (výbava Classic). Druhým benzínovým motorem je dvoulitr 2,0 GDI (589 990 Kč – Experience). Pro zájemce o vznětový agregát je k dispozici 1,7 CRDi ve dvou výkonových variantách. Dieslovým základem je varianta s 85 kW (569 990 kč – Classic, 599 990 Kč – Experience), nadstavba pak se 100 kW (619 990 Kč – Experience). Rodinné kombi je s příplatkem 25 000 Kč.

Untitled Document
Motory
1,6 GDI
2,0 GDI
1,7 CRDi
Palivo
benzín
diesel
Zdvihový objem [cm3]
1591
1685
1999
Převodovka
6M
6M (6A)
6M
6M (6A)
Výkon [kW/min-1]
99 / 6300
131 / 6500
85 / 4000
100 / 4000
Točivý moment [Nm/min-1]
165 / 4850
214 / 4700
260 / 1250–2750
330 / 2000–2500
Zrychlení 0–100 km/h [s]
11,1
9,5 (10,0)
12,3
10,3 (11,6)
Max. rychlost [km/h]
197
213 (211)
192
201 (197)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
6,4
6,8 (7,5)
4,6
4,7 (5,6)

 

Pozn. Hodnoty v tabulce odpovídají verzi sedan. Verze kombi má slabší hodnoty pouze v parametrech maximální rychlosti (cca 3 km/h) a zrychlení (cca 0,5 s).

Článek Hyundai i40 - ambiciózní hráč pro střední třídu byl publikován 7. ledna 2012 v 17.15 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...