Povinné ručení: Rozumíte reklamštině?

Tagy:  Povinné ručení, pojištění, povinnost, bonus, malus, nehoda, srovnání, pojišťovna, Slavia

Povinné ručení: Rozumíte reklamštině?

Povinné ručení sice musí mít každý motorista, ale tím také povinnosti s ním spojené končí a jakou pojišťovnu zvolit je volbou každého majitele automobilu. Situace je však taková, že řidiči dají spíše na reklamu než na doporučení nezávislých on-line kalkulaček.

Motoristé si s oblibou stěžují, že musí platit benzín, servis, parkování a kdo ví co všechno spojené s provozem vozidla. V tomto výčtu jen málokdy zapomenou zmínit i povinné ručení. Není to ale „nutné zlo“, jak jej s oblibou prezentují ti, kteří měli to štěstí a zatím se do vážnější havárie nezapletli. Dokud za volanty aut sedí lidé, nelze vyloučit riziko pochybení, které skončí havárií. A i kdyby byl řidič sebelepší, může se bohužel vyskytnout technická závada.

Když se stane malér, je pak každý motorista moc rád, že nemusí jít do banky a vybírat úspory za mnoho let, protože mu s krytím škody pomůže pojišťovna. Jakou ale vybrat, to si musí každý zvolit sám. Někdo hledá nejlevnější cenu, jiný chce výhodné připojištění na živelné katastrofy nebo srážku se zvěří, další dá na doporučení známého, který se již do havárie zapletl a tak může zhodnotit, jak je která pojišťovna spolehlivá či ne.

Nevěřte reklamám na sto procent

Většina řidičů volí velké pojišťovny, které investují nemalé prostředky do reklamy. Ano, tyto pojišťovny jsou kvalitní a seriózní, ale jsou tu ale i další poskytovatelé povinného ručení, o kterých se tolik nemluví, přestože mají své nesporné výhody. Tak třeba povinné ručení Slavia. Tato pojišťovna patří mezi nejstarší na našem území, historie sahá až do roku 1868. Povinné ručení však Slavia nabízí až od roku 2008 a tak není divu, že se o této možnosti obecně moc neví. Je to škoda, ukázněným řidičům prý nabízí nejvýhodnější povinné ručení v ČR, bonus může být až 60 %.

Při výběru povinného ručení volte nejen podle reklam, ale hlavně podle rozumu. Foto: Martin SingrPři výběru povinného ručení volte nejen podle reklam, ale hlavně podle rozumu. Foto: Martin Singr

Kdo si není jistý, zda by pro něj byla pojišťovna Slavia správnou volbou nebo se chce jen ze zvědavosti podívat, kolik by mohl ušetřit u jiné pojišťovny, než u které nyní je, může si snadno najít na internetu on-line kalkulačku a porovnat si nabídky jednotlivých pojišťoven. A pak klidně rovnou přes internet pojišťovnu změnit. Proč platit více, než je nutné?

Článek Povinné ručení: Rozumíte reklamštině? byl publikován 13. března 2013 v 15.45 v rubrice PR články. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (1).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...