Citroën C-Elysée: Robustní elegán

Tagy:  Citroën C-Elysée. elegance, sedan, novinka, robustní, doplňky

Sponzorované odkazy:

Citroën C-Elysée: Robustní elegán

Do letošní ankety Auto roku se probojoval mimo jiné Citroën C-Elysée. Vůz je sice z vnějšku i uvnitř robustní, nicméně na své si přijdou i řidiči, kteří mají rádi komfortní svezení.

Jen tak něco ho nerozhodí

Designéři nevycházeli při tvorbě ze známých modelů, začali tvořit od základů nový vůz. Představy byly jasné – dominantní byla snaha podtrhnout tvar auta a to je patrné podle vyvážených a okouzlujících linií. Karosérie působí harmonicky, vyrovnaně a přitom robustně. Pro vůz jsou charakteristické vysoké linie bočních oken, široký rozchod a vystouplé blatníky.

Citroën C-Elysée je už na první pohled robustní vůz. Má vysokou světlou výšku, z továrny dostává také vhodné pneumatiky, nechybí ani zesílené prvky karoserie a silnější ochrana pod kapotou. Je to prostě ideální auto na české uskákané silnice. Vysokou odolnost prokázaly miliony kilometrů testovacích jízd vozu, které se konaly na celém světě za všech možných podmínek.

Citroën C-Elysée je elegantní vůz, ve městě se za něj nemusíte stydět. Foto: www.c-elysee.citroen.comCitroën C-Elysée je elegantní vůz, ve městě se za něj nemusíte stydět. Foto: www.c-elysee.citroen.com

Jízdní vlastnosti má vůz skvělé, je to zejména díky širokému rozchodu a specifickému nápravovému systému, který je spojený s přesným elektrickým posilovačem řízení. Skvělé ovladatelnosti jistě napomohlo know-how značky Citroën týkající se komfortu odpružení.

Ukažte svůj styl!

Exteriér si pak může každý motorista přizpůsobit dle vlastního vkusu – lze jej ozdobit elegantními stylovými prvky, jako jsou ozdobné lišty mlhových světel, zpětná zrcátka nebo koncovka výfuku. Zatímco karoserii mohou ochránit průhledné ochranné lišty nárazníků a boční lišty, uvnitř vozu zajistí čistotu široká nabídka koberečků a van do kufru. Střešní tyče či nosiče pak snadno zvýší nákladový objem. I tak se ale poměrně dost vejde do kufru – 506 litrů.

Interiér působí robustně a zároveň elegantně. Foto: www.c-elysee.citroen.comInteriér působí robustně a zároveň elegantně. Foto: www.c-elysee.citroen.com

Interiér působí elegantně a zároveň robustně, navíc je propracovaný do detailu a chromové doplňky jasně signalizují úroveň výbavy. Cestující mají dostatek místa a tak není problém zvolit Citroën C-Elysée na delší cesty. Samozřejmostí je mnoho praktických přihrádek, které jsou však již součástí snad každého nového automobilu napříč všemi značkami.

Klimatizace ve voze má digitální displej, nechybí ani zadní parkovací asistent, tempomat a omezovač rychlosti nebo autorádio O´car kompatibilní s iPhone (během jízdy jej nabíjí) je také s přehrávačem MP3 a hands-free sadou s rozhraním Bluetooth. Možnost spodní vyhřívaná část předního okna pro Rusku a Ukrajinu nebo upravená klimatizace pro teplé země se budou pak odvíjet od určitých specifik jednotlivých trhů.

Motory jsou menší a úspornější

Co se týká motorizace, je zde patrný trend posledních let – downsizing neboli zmenšování motorů s cílem nižší spotřeby i emisí CO2. Citroën C-Elysée je vybaven novým benzínovým motorem VTi 72, speciálně přizpůsobeným podmínkám a palivům v jednotlivých zemích. Tento motor má spotřebu od pěti litrů na 100 km. Ve voze může být manuální nebo pilotovaná pětistupňová převodovka.

Kdo má rád výkonnější vozy, může zvolit motor VTi 115, spojený s manuální nebo automatickou převodovkou. V nabídce samozřejmě nechybí dieselové motory, lze zvolit HDi 92, kterého se již vyrobilo více než 6 milionů kusů a spotřeba začíná u 4,1 l/100.

Vůz se nabízí v sedmi odstínech karoserie: bílá Banquise, modrá Kyanos, modrá Teles, šedá Aluminium, šedá Shark, hnědá Nocciola a černá Onyx.

Kufr je poměrně velký, další zavazadla lze umístit na střešní tyče a nosiče. Foto: www.c-elysee.citroen.comKufr je poměrně velký, další zavazadla lze umístit na střešní tyče a nosiče. Foto: www.c-elysee.citroen.com

Článek Citroën C-Elysée: Robustní elegán byl publikován 29. července 2013 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...