Nacházíte se: Úvodní stránka > Auta a Novinky > Je Mercedes-Benz třídy S nejlepší na světě?
Sponzorované odkazy:
Nejnovější Mercedes-Benz třídy S označuje sama automobilka za „nejlepší automobil na světě“. Třetí místo v letošní české anketě Auto roku to částečně potvrzuje. Vůz přináší spoustu novinek a tak nepřekvapí, že se jedná o nejprodávanější limuzínu
„Žádný jiný vůz nesymbolizuje příslib značky Mercedes-Benz tak jako třída S,“ říká Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler AG a vedoucí divize Mercedes-Benz Cars. Nový Mercedes-Benz třídy S je ještě pohodlnější a bezpečnější díky novým systémům, výrobce vše označuje jako „inteligentní jízdu“.
Design má připomínat elegantní vozy značky z třicátých let minulého století. Maska je tedy větší než dříve, vzpřímená a trojrozměrně uspořádaná. Kapota motoru je dlouhá a záď mírně klesá. Vůz působí reprezentativně, nicméně ladná linie střechy evokuje sportovní dojem. Boky jsou atraktivně tvarované, nicméně styl designéra byl čistý a elegantní. Horizontální linie zdůrazňuje šířku vozu při pohledu zezadu, což je pro Mercedes-Benz již typické.
Karoserie, jejíž skelet je založen na třetí generaci hybridní hliníkové konstrukce, poskytuje vysokou úroveň pasivní bezpečnost a tuhost zaručující skvělé jízdní vlastosti. Torzní tuhost nové třídy S je ve svém segmentu rekordní. Nechybí systém PRE-SAFE, který je neustále Mercedes-Benz třídy S byl vyvíjen tak, aby nabízel maximální bezpečí posádce i okolí. Elektronické systémy mají za úkol odvrátit nehodu, a když už to není možné, alespoň zmírnit následky.
Druhým zásadním pilířem, na kterém je třída S postavena, je „účinná technika“, jinými slovy hospodárné motory. Nabízí se hybridní, vznětové i zážehové. Při výkonu 150 kW si nejúspornější agregát vezme jen 4,4 litru nafty. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu je u modelu S 300 BlueTEC HYBRID s optimalizovanými detaily jen 0,23 (tento vůz je v třídě hospodárnosti A+). Všechny motory splňují emisní normu Euro 6.
„Nová třída S dosahuje hodnot spotřeby paliva a emisí, které se zdály být před několika lety utopií dokonce i ve střední třídě,“ říká Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler zodpovědný za koncernový výzkum a slibuje, že s následujícím modelem S 500 Pluq-In HYBRID se značka dostane pod čtyři litry.
Vůz má přinášet „esenci luxusu“ a to díky dokonalosti v detailech, které jsou patrné zejména v interiéru. Horizontální prvky a linie tvoří prostředí, které vypadá zdánlivě nekonečně. Rozměry interiéru se oproti předchozí generaci skutečně zvětšily. Zejména na přístrojové desce a středové konzole nalézá uplatnění dřevo, mimořádně kvalitní jsou pak pokovené povrchy ovládacích prvků s perleťovými laky ve třech barevných odstínech.
Zároveň v celém autě není jediná žárovka – pouze LED diody, kterých je v autě pět set (zhruba 300 v interiéru). V tomto ohledu je Mercedes-Benz třídy S prvním vozem na světě. Světovou premiérou je i měnící se intenzita brzdového světla.
Třída S je vnímána jako reprezentativní limuzína, zejména na mimoevropských trzích. V Asii proto sedají majitelé často na zadní sedadla a tomu byl přizpůsoben komfort a bezpečnost na těchto místech. Na výběr je několik variant zadních sedadel.
O komfort při cestách je postaráno přímo vzorně: Klimatizace nabízí „aktivní parfémování“, u kterého lze nastavit intenzitu a klidně ho i vypnout. Sedadla nabízí masáž na principu horkých kamenů. Aktivní odvětrávání sedadel pak má poprvé ventilátory s měnitelným směrem otáčení, což chladí rozpálenou sedačku v létě. A hudbu si užijete také více než kde jinde – inovativní basový systém využívá reproduktory montované mezi interiér a motorový prostor. Zde dosahují skvělé rezonace.
Informační centrálou jsou dva barevné displeje TFT s úhlopříčkou 12,3 palce. Novým ovládacím prvkem je dotyková telefonní klávesnice s 12 volně programovatelnými tlačítky a nechybí ani hlasové ovládání. Hlavním ovládacím prvkem však zůstává centrální otočné kolečko.
Sponzorované odkazy:
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.