Suzuki S-Cross: Komfortní drsňák

Tagy:  Suzuki S-Cross, crossover, bezpečný, úsporný, robustní, elegantní, novinka

Sponzorované odkazy:

Suzuki S-Cross: Komfortní drsňák

Suzuki o svém crossoveru S-Cross říká, že s ním motoristé objeví nový a jiný svět. Po městě se pohybuje stejně přirozeně jako v terénu a kombinuje praktičnost, eleganci a robustnost.

Robustní elegán

Vnější design vozu není nijak výstřední, automobil sází na zaoblené tvary a vysokou světlou výškou. Přídi dominuje mohutné logo „S“ na mřížce chladiče doplněné trojrozměrně uspořádanými xenonovými HID světlomety. Denní svícení obstarávají obrysová LED světla. Dynamický vzhled jen podtrhují mlhová světla s chromovaným orámováním. Robustnější vzhled vozu dodává černý pruh nad prahy, který horizontálně rozděluje i přední nárazník. Nechybí ani „plechy“ chránící podvozek a přesahující až k intercooleru, resp. bočním dveřím.

Navzdory prostornému interiéru se nemusí prostě vždy vejít všechno – třeba jízdní kola v létě nebo lyže v zimě. Pro tyto případy přijdou vhod hliníkové střešní ližiny, které jsou nejen praktické, ale také aerodynamické a svým způsobem pomáhají dotvářet i elegantní vzhled vozu. Aerodynamická jsou i velká boční zpětná zrcátka (elektricky ovladatelná a sklopná) s integrovanými směrovými světly.

Interiér: konzervativní a komfortní

Interiér vozu působí konzervativně a přesto komfortně – mezi otáčkoměrem a rychloměrem je palubní počítač poskytující informace jako je spotřeba paliva, dojezd, režim pohonu všech kol u verze 4×4 nebo činnost parkovacích senzorů. Zobrazuje se i zařazený rychlostní stupeň s indikací vhodného okamžiku pro přeřazení. Nechybí ani oblíbený tempomat a všestranně nastavitelný volant.

Sedadla jsou dvoustupňově vyhřívaná a díky koženému čalounění poskytují pohodlí při cestování. Příjemná je nastavitelnost děleného opěradla zadních sedadel – jedna poloha je pro relaxaxi cestujících, druhá zajišťuje více prostoru pro zavazadla. Mimochodem, zavazadlový prostor je až nečekaně velký, po sklopení zadní sedadel je to až 1 269 l, nicméně ani základní objem 430 l není nijak malý.

Vůz má bezklíčové startování, stačí mít v kapse dálkový ovladač, stejně tak jde odemykat a zamykat dveře bez jakéhokoliv dalšího úkonu. Stěrače pak automaticky spouští senzor, jakmile zaznamená na skle kapky a sám si také určuje frekvenci stírání. Také světla se zapínají a vypínají podle okolního světla. Samozřejmostí je dnes již dvouzónová klimatizace a ovládání audiosystému pomocí tlačítek na volantu.

Spotřeba „pod pět“

Suzuki sází na silné a zároveň úsporné motory, lehká benzinová šestnáctistovka má výkon 88 kW a spotřebu jen pět a půl litru na 100 km, naftová verze dostala turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a díky tomu má mohutný výkon již od nízkých otáček. I zde je maximální výkon 88 kW, s kombinovanou spotřebou 4,1 l/100 km je dojezd na jednu nádrž až tisíc kilometrů. Benzinová motorizace má pětistupňovou převodovku, naftová šestistupňovou, obě manuální. Nicméně benzinový motor se nabízí také s automatickou převodovkou CVT, která má možnost manuální volby sedmi rychlostních stupňů.

Pýchou Suzuki je nový systém pohonu všech kol AllGrip, který nabízí čtyři jízdní režimy. Auto znamená pohon pouze předních kol, pohon 4×4 se zapne až ve chvíli, kdy začnou pneumatiky prokluzovat. Díky tomu je spotřeba nízká. Režim Sport v zájmu výkonnosti využívá pohon 4×4 stále s větším přídělem točivého momentu na zadní kola, zároveň se upravní charakteristika plynového pedálu a křivka točivého momentu pro rychlejší odezvu motoru. Jízdní mód Lock, resp. Snow pak rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola tak, aby měl vůz co největší trakci.

Robustní Suzuki S-Cross zaujme na první pohled. Foto: www.suzuki.czRobustní Suzuki S-Cross zaujme na první pohled. Foto: www.suzuki.cz

Celková konstrukce i kopcepce vozu má za cíl být maximálně bezpečným vozem. Zásadní v tomto směru jsou pohon 4×4, ABS s EBD a ESP, pomáhá i mnoho dalších elektronických asistentů.

Suzuki S-Cross bude hledat konkurenci především v segmentu crossoverů, zde má silnou pozici domácí Škoda Yeti, koncernový VW Touareg, novinkový Renault Kadjar nebo japonské vozy Toyota RAV4 či Nissan Quashqai.

Článek Suzuki S-Cross: Komfortní drsňák byl publikován 20. dubna 2016 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...