KIA Stinger dostal cenu za EyesOn Design

Tagy:  Kia Stinger, EyesOn Design, nový sporťák,

Sponzorované odkazy:

KIA Stinger dostal cenu za EyesOn Design

Dynamický a zbrusu nový sportovní fastback Kia Stinger v současnosti zcela mění vše dosavadní od značky Kia. Tento sériový model se šikmou zádí vyvinutý z konceptu GT, byl oceněn.

Sedan Stinger společnosti Kia Motors byl na mezinárodním autosalonu (NAIAS) v Detroitu oceněn prestižní cenou EyesOn Design za vynikající design sériově vyráběných vozů (Production Car Design Excellence). A tak se model Stinger stal středem pozornosti na události, které zpravidla dominují novinky amerických automobilek.

Návrh zbrusu nového vozu Kia Stinger vznikal pod dohledem Petera Schreyera, vedoucího návrháře společnosti Kia Motors, a Gregory Guillaumeho, šéfkonstruktéra společnosti Kia Motors Europe. O vyladění jízdních vlastností a handlingu se postaral Albert Biermann, šéf testování vozidel a vývoje nejvýkonnějších modelů automobilky Kia, společně s týmem konstruktérů v Koreji a na náročném závodním okruhu Nürburgring.

Exteriér

Stinger má atletické vzevření, elegantní zastřižení přední partie a svalnaté zadní podběhy. Na celkový vnější vzhled má vliv pohon zadních kol, dlouhá kapota a krátký přední převis karoserie, spolu s dlouhým rozvorem a tím prostornou kabinou. Kia Stinger evokuje harmonii elegance a sporty charakteru. Aerodynamice napomáhají vzduchové clony na přídi, boční žábry u podběhů kol, hladká spodní část karoserie a integrovaný zadní difuzor. V lisovaném dílu na zádi vozu jsou začleněny čtyři oválné koncovky výfuku. Maska Kia má styl tygřího nosu mezi LED světlomety.

Interiér

Vnitřní prostor nabízí sedadla s výrazným bočním vedením. Místo řidiče zahrnuje přístrojovou desku se středovým panelem, který je rozdělen na dvě zóny – ovládání systému palubního infotainmentu a ovládací prvky klimatizace a ventilace. Volant se silným věncem je obšitý kůží a samostatná je část přístrojů obsahující analogové i digitální ukazatele. Vpředu i vzadu zaujmou kruhové výdechy ventilace s drátěným výpletem, kabinu zkrášlují i vkusné dekory vyvedené v saténově matném chromu.

Podvozek

Stinger je současně celkově delší (483,1 cm) a širší (186,9 cm) než rivalové v jeho segmentu, a nabízí tak velkorysý vnitřní prostor. Zavazadelník Stingeru je rovněž větší než u řady konkurentů této třídy, a nabízí tak dostatek místa. Podvozek Stingeru je z 55 procent vyroben z vysokopevnostní oceli, přičemž přední náprava typu McPherson a víceprvkové zavěšení vzadu je odladěno tak, aby řidiči dávalo optimální zpětnou vazbu.

Poprvé u značky Kia může řidič upravovat účinek tlumičů a vlastnosti handlingu prostřednictvím elektronicky nastavitelného systému odpružení DSDC (Dynamic Stability Damping Control). Systém se nastavuje skrz pětici jízdních režimů (další premiéra u značky Kia): Personal (osobní nastavení), Eco (nízká spotřeba), Sport, Comfort (pohodlí) a Smart (inteligentní).

Pohonné jednotky

V nabídce modelu jsou dva přeplňované motory, když obě pohonné jednotky jsou doposud ve stádiu vývoje, nicméně základní přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru Theta II by měl dosahovat maxima výkonu 255 koní při cca 6200 ot/min. Ještě vyšší výkonový potenciál nabídne na přání dodávaný vidlicový šestiválec 3,3 litru Lambda II s dvojitým přeplňováním, jenž by měl produkovat 365 koní při cca 6000 ot/min. S jednotkou V6 twin-turbo chce Kia dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km za 5,1 sekundy, resp. maximální rychlosti jízdy 269 km/h.

Motory jsou spřaženy s druhou generací osmistupňové automatické převodovky v kombinaci s pohonem zadních kol. Převodové ústrojí z vlastního vývoje Kia, má bleskové řazení a optimální spotřebou paliva, když používá měnič točivého momentu typu CPA (Centrifugal Pendulum Absorber). Ten pomáhá účinně redukovat torzní vibrace v rámci celého hnacího ústrojí. Řidič může ponechat řazení výhradně na samotné převodovce, nebo volit převodové stupně sám pomocí páček pod volantem. Podobně jako v případě odpružení a řízení je k dispozici až pět různých schémat řazení prostřednictvím elektronického systému jízdních režimů.

Stinger nabízí možnost volby mezi pohonem zadních kol a stálým pohonem všech kol. V nabídce jsou i různá provedení litých kol a pneumatik. Modely s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 litru jsou obuty do sportovních pneumatik 225/45 R18, zatímco vozy poháněné jednotkou 3,3 litru V6 obouvají 19" kola s pneumatikami rozdílných rozměrů: 225/40 R19 vpředu, resp. 255/35 R19 vzadu. V kombinaci s dvojitě přeplňovanou jednotkou 3,3 litru se standardně dodávají odvětrávané brzdové kotouče Brembo® se čtveřicí pístků vpředu a dvoupístkovými třmeny na zadních kolech.

Moderní pomocníci

  • s nepozorností a únavou řidiče pomáhá bojovat nový systém sledování únavy řidiče (DAA
  • asistent ochrany před čelní srážkou (FCA)3 s integrovanou funkcí nezávislého nouzového brzdění (AEB)3 a detekcí chodců
  • inteligentní tempomat (ASCC)3 zachovává přednastavený odstup mezi Stingerem a vozidlem jedoucím vpředu
  • systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA)3 aktivně sleduje jízdu v daném pruhu
  • systém monitorování provozu za vozidlem (RCTA)3 při couvání z parkovacího místa sleduje prostor za automobilem

Další technologické vymoženosti

  • výškově nastavitelný barevný displej HUD s projekcí na čelní sklo
  • součástí středového panelu je bezdrátová dobíjecí základna pro smartphony
  • standardní funkcí je i hands-free telefonování prostřednictvím Bluetooth®
  • a celá řada dílčích systémů vozidla je dostupná pomocí ovládacích prvků na volantu.
  • v nabídce je trojice výkonných nejmodernějších audio systémů provázaných volbou typu pohonu Stingeru

Zdroj foto: Kia

Článek KIA Stinger dostal cenu za EyesOn Design byl publikován 28. ledna 2017 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta, Značky aut a Informace. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...