Audi TT
Sponzorované odkazy:
![Audi TT Audi TT](/assets/clanky/2007-11/clanek00145/title_clanek00145.jpg)
Audi TT
![Audi tt quattro](/assets/clanky/2007-11/clanek00145/upload/photo/audi_tt_quattro.jpg)
Dnes si povíme o tomto lehce laděném sportovním autě Audi TT
Motor
Pod kapotou se nalézášestiválec s atmosférickým plněním. Motor má k dispozici 250 koní a skvělým točivým momentem 320 Nm v rozmezí 2800–3200 ot/min. Nová šestistupňová automatická převodovka DSG ( Direct Shift Gearbox), která je mezi sériovou produkcí absolutní novinkou. Převodovka kombinuje výhody klasické přímo řazené převodovky, a výhody nejkvalitnějších automatů. Převodovka DSG je vybavena dvěmi vícelamelovými spojkami, které pracují v olejové lázni. Spojky jsou integrovány do jednoho celku, umístěny na děleném hnacím hřídeli převodovky, který je tvořen vnitřní a vnější dutou hřídelí. Vnitřní hřídel nese převody 1, 3, 5 a zpátečku, vnější hřídel nese zbytek. Hlavní kouzlo je vtom, že mohou být zařazeny dva stupně najednou!. Jeden převod je zařazen normálně, ten druhý je podřazen a sepne se tehdy, pokud je ho potřeba. Výkon se přenáší díky systému quattro na všechny čtyři kola. Díky převodovce a quattro je požitek z jízdy velice dobrý. Parametry Audi TT jsou velice lákavé, zrychlení z 0–100km/h je za 6,4 s. Maximální rychlost je 250km/h. A kombinovaná spotřeba je 9.8l/100km.
![motor audinky](/assets/clanky/2007-11/clanek00145/upload/photo/FDV1b1083_TTS070018_small.jpg)
Design vozu
K zlepšení jízdních vlastností měla pomoci propracovanější aerodynamika. Základní tvary nebyly nějak upravovány, jelikož to nepotřebovali. Pozornost se tedy soustředila na příď a záď. Aby se snížila vztlaková síla na zadní nápravě, byl zvětšen spojler na zádi. Na přídi byly zvětšeny vstupy chladícího vzduchu a dvě postranní žebra v předním spoileru. Standartě jsou dodávány xenonové světlomety.
Podvozek
Díky výkonnému motoru přibyl nový účinější brzdný systém. Duté kotouče na předních kolech jsou o průměru 334mm a na zadní jsou o průměru 265mm, a všechny svírají plovoucí třmeny. Brzdy spolupracují s ABS, ESP a s brzdným asistentem. Zbytek podvozku byl zachován, jelikož byly dostačující při starších modelech.
![zad vozu](/assets/clanky/2007-11/clanek00145/upload/photo/Audi_TT_3_2_quattro_265402g.jpg)
Článek Audi TT byl publikován 4. listopadu 2007 v 20.30 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
Top 10
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Tříkolky
- Ofuky oken a homologace
- S očistou vozu vám pomohou chytré nanotechnologie
- Suzuki Samurai
- Kaipan 57
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Prověřte si automobil přes VIN kód
- Jawa 21
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu