Kde nabít elektromobil? Použijte mapu
Stále více lidí při nákupu nového vozu sáhne po elektromobilu. Někoho lákají nízké provozní náklady, jiný chce svou troškou přispět k čistějšímu ovzduší ve městech a další může být nadšenec do nových technologií.
Ať už jsou důvod jakékoliv, elektromobilita se přestává stávat na českých silnicích raritou. Dnes už se počítají na stovky. A spolu s jejich rostoucím počtem roste i počet míst, kde si mohou tyto vozy doslova dobít baterky. Veřejné dobíjecí stanice jsou obvykle v nákupních centrech, kde se člověk zabaví, než se baterky nabijí minimálně na cestu domů. V tzv. rychlonabíjecím režimu to ani není na moc dlouho – stačí si dát občerstvení ve fast foodu.
Přes noc pak může každý nabít akumulátory na sto procent z běžné domácí zásuvky. Pokud tedy má garáž, na ulici se to praktikuje velmi složitě. Tito majitelé pak mají obvykle možnost dobít si vůz, zatímco jsou v práci. Na plnou baterku se dá ujet přes sto kilometrů (například český rekord je 502 km dosažených v běžném provozu, jak uvádí wikipedie), tak jim může stačit „píchnout auto do elektriky“ třeba jen jeden den v týdnu. Dobíjení elektromobilů není žádná věda, proto jsou i veřejné stanice obvykle bezobslužné. Výhodou je cena, při jízdě vozem na elektrickou energii vyjde každý kilometr třikrát až čtyřikrát levněji oproti vozům využívajícím ropu.
Na začátku letošního roku se české hlavní město rozhodlo dohnat Evropu, zejména velmoci jako Vídeň nebo Amsterodam, a proto spustilo provoz unikátní nabíječky. Odpověď na otázku kde nabít v Praze tak nabízí jedno nové zajímavé místo. Nabíjecí stojany u stadionu HC Sparta Praha nabíjí třicet fotovoltaických panelů i akumulační zařízení stanice. Pražská energetika totiž zahájila provoz nabíječky 3v1, kde lze nabíjet dva elektromobily – jeden v rychlonabíjecím režimu (50 kW) a druhý lze nabíjet středně rychle (2 × 22 kW). A když zrovna žádný z nich není v dohledu, dokáže elektřinu uchovat pro další zájemce.
Stanice slouží veřejnosti od letošního února a testuje se mimo jiné i vliv rychlonabíjecí stanice na kvalitu dodávky elektrické energie. Zatímco třeba v Nizozemí pomáhají elektromobily vyrovnávat výkyvy v odebírání elektřiny, v českých podmínkách je situace legislativně obtížnější, dodávat elektřinu do sítě v době velké odběru ostatních uživatelů je totiž klasifikováno jako výroba energie a tedy podmíněno získáním licence, uvádí PRE. Co na tom, že si elektromobil o pár hodin dříve v době nízké spotřeby elektřinu ze sítě odebral.
Článek Kde nabít elektromobil? Použijte mapu byl publikován 16. května 2018 v 01.15 v rubrice PR články. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Autovlaky: Na dovolenou trochu jinak
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Seat Altea XL – XL prostoru, co dodat víc?
- Ofuky oken a homologace
- Peugeot 307
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Jak spolehlivě poznat zimní pneumatiky?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu