Nacházíte se: Úvodní stránka > Informace > Problémy s náhradním autem
Koukat do telefonu při popojíždění v Praze není opravdu dobrý nápad a moc dobře o tom ví náš čtenář Martin. Do jeho vozu totiž zezadu naboural řidič, který místo sledování provozu před sebou, vyřizoval věci na svém telefonu. Nepříjemná situace, ztráta času, vyřizování s dopravní policií, sepisování papírů pro pojišťovnu, a to je vlastně teprve začátek. Pojďme se spolu podívat na případ Martina a jeho komplikace při opravě jeho vozidla.
S ohledem na stáří vozidla se rozhodl Martin předat vůz do servisu, který nebyl autorizovaný s tím, že bude oprava levnější a nebude riziko, že bude něco doplácet. Vlastně mu to poradili i v tom servisu, který byl v blízkosti jeho bydliště. Náhradní auto mu samozřejmě půjčili. Sice to bylo o 10 let starší auto, než které si nechal opravovat, ale lepší než jezdit tramvají.
Majitel servisu si chtěl samozřejmě vydělat, a tak s opravou neměl žádný problém a Martinovi neustále tvrdil, že s proplacením opravy pojišťovnou nebudou žádné problémy.
Nebyl tak důvod servisu nevěřit a neřešit, zda se jedná či nejedná o smluvní servis.
I přestože měla oprava zabrat maximálně 14 dní, uplynul měsíc, a ze servisu žádná zpráva. Po dotazování, kde je problém, byla na vině délka dodání náhradního dílu a moc práce. S pocitem, že náhradní auto má a víc s tím stejně nic neudělá, tedy čekal na dodání opraveného vozu.
Aby si mohl Martin vyzvednout svůj vůz ze servisu, musel zaplatit přibližně 50 tisíc za opravu a 30 tisíc za zapůjčení náhradního auta (které rozhodně nebylo ve stejné třídě ani v účtované hodnotě). S překvapením, že si vyúčtování nevyřeší servis s pojišťovnou tedy vybral peníze a opravu i náhradní auto zaplatil. V tento moment začaly ty největší problémy.
Po odeslání všech faktur pojišťovně přišel šok! Po několika týdnech přistála na účet Martina platba, která ani z poloviny neodpovídala ceně opravy a sazbě pronajatého vozidla! Okamžitě tak kontaktoval pojišťovnu s dotazem, co se vlastně děje. Výsledek? Pojišťovna neuznala menší část opravy vozidla a naopak uznala náhradní vozidlo pouze po dobu 10 dní, což byla podle jejich „tabulek“ maximální délka odpovídající době opravy. Za nedostupnost dílů totiž pojišťovna nenese odpovědnost. Současně pak také ponížila cenu za pronájem vozu, která byla vyšší, než je běžná cena pronájmu. Servis si jednoduše chtěl vydělat, a tak cenu navýšil nad limit, který pojišťovna plní.
Po kontaktování neautorizovaného servisu s žádostí o vyjádření, případně vrácení části peněz, majitel samozřejmě nekomunikoval a neustále tvrdil, že vozidlo opravil za méně, než by opravil autorizovaný servis a že náhradní vůz měl a s cenou nájmu souhlasil.
Martin tak přišel o desítky tisíc kvůli hloupé chybě, kdy si neověřil smluvní servis a současně ani běžnou délku opravy, během které má nárok na náhradní vozidlo.
Můžeme samozřejmě chápat nezkušenost při řešení pojistných událostí. Na druhou stranu v dnešní době nabízí řada firem služby právě pro poškozené. Mezi jednu takovou firmu patří i Autopůjčovna Praha EASY, která zajistí nejen opravu vašeho vozidla, ale i zapůjčení náhradního vozidla s garancí, že nezaplatíte ani korunu navíc.
Doufáme, že už se Martinovi podobná situace v životě nestane, přesto věříme, že by už byl na základě této negativní zkušenosti o něco chytřejší.
Pokud se stala i vám podobná nepříjemnost, zvažte využití podobných služeb, protože jsou nejen zdarma (pro úplnost, zisk plyne se zapůjčením náhradního vozu), ale mohou vám ušetřit čas, nervy a samozřejmě i peníze.
Přejeme vám spoustu najetých kilometrů bez nehod, a pokud byste se do podobné situace dostali, víte jak ji řešit.
Ušetřete až 75 % z ceny povinného ručení. Kalkulačka povinného ručení vám najde ty nejlepší ceny na trhu.
Motoristi.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.