Praga V3S
Sponzorované odkazy:

Praga V3S

Historie
V roce 1951 vznikl na základě vojenské správy a v roce 1953 se začal vyrábět. Tento projekt byl přísně tajný a dokumentace musela být odevzdána do 4 měsíců. V roce 1952 se ve Vysočanech byl testovány tři prototypy ze závodu ve Vysočanech. Vůz zkonstruovali Ing. Lanc z Pragovky a Ing. Korbel z Ústavu pro motorová vozidla. V roce 1961 výrobu převzala Bratislava, kde také byla ukončena.
Technika
Rám je vyroben z obdelníkového profilu „U“ a je snýtován na nejvyšší tuhost. Vpředu byly použity lisovaná podélná půleliptická pera. Vzadu jsou také půleliptická pera, kde je umístěna zadní náprava. Proti pohybu do stran jsou tu tzv. „kosti“, kde táhla jsou upevněna jedním čepem na příčném rámu a druhém na nápravě.
Zadní náprava je tvořena ze dvou náprav. Jsou tuhé a mají dvojmontáž. Diferenciály jsou poháněny kardany od převodovky. Diferenciály jsou mají mechanickou uzávěrku, ovladatelnou od řidiče a zamezují prokluzu kol na jedné straně. Moment se vede poloosou do kolové redukce. Přední náprava je řídící a tvoří tuhá poloosa, která je opatřena homokinetickými klouby kvůli řízení.
Motor
Čtyřdobý, vzduchem chlazený řadový šestiválec odvozený od modelu Tatra 111. Praga V3S disponuje 72 Kw s max. otáčky 2100 ot/min. Objem motoru je 7412 cm3. Motor má rozvod OHV, kde každý válec má jeden sací a jeden výfukový ventil. Kliková hřídel je uložena v tunelové skříni. Ojnice jsou uloženy kluzně, mazání je z nádrže a čistič je lamelový. Motor chladí ventilátor poháněný klínovým řemenem.
Modifikace a nástavby
V průběhu let bylo zkonstruováno několik modifikací pod názvy M1-M6.Byl dosazen staronový motor o zvětšeném vrtání na 115mm,objemu8100cm a výkonu 80,9kW.D8le se dosadila větší zrcátka,vzduchová sedačka řidiče ,posilovač řízení a od M2 dvouokruhové brzdy.Sloužilo to hlavně k zpohodlnění obsluhy. Nástavby Zákl model je valník(P-V3S Na).Dále se dělala autodílna(PAD),štábní automobil(ŠA),radiovůz(R3AT) -měl vlastní dieselgenerátor,autojeřáb AD08,sklápěč a mnoho dalších. Zajímavá modifikace byla tzv. ještěrka-pancéřová protiletadlová verze.


Článek Praga V3S byl publikován 17. února 2008 v 20.58 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (1).
Podobné články
- Škoda VOS - 2. díl seriálu Vozy poválečného Československa 19.09.2011 00.00
Top 10
- Nejkrásnější evropské trasy pro motocykly a jaké stroje jsou na ně ideální
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Kam si vystavit trofeje a medaile ze závodů?
- Honda CBR 125
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Jak poznat a nabít vybitou autobaterii?
- Ofuky oken a homologace
- Nové modely BMW Alpina XD3 a XD4 neznají hranice
- Kdy je možné otáčet se v křižovatce, aniž by řidič porušil pravidla silničního provozu
- Příprava auta na jaře - úpravy po zimě
Tagy
autoservis Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design zámek řadicí páky Škoda Chrysler autopůjčovna VW baterie ofuky oken Nové Porsche 718 GT4 RS Clubsport